Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Att vräka kriminella från hyresrätter är idiotiskt och inte genomtänkt.
Det står nämligen i kommuntjänst lagen att kommunen i så fall blir skyldig att skaffa den bostadlöse en ny bostad. JA så står det faktiskt i lagen. Man kan tycka att politikerna borde känna till det.
Så rätt meningslöst att vräka folk från ett kommunalt hyresbolag och sedan ge dessa en annan lägenhet i samma komunala bolag.
*I mellantiden får de ofta bo på hotell som kommunen betalar.
Jag har lite insyn i hur man hanterar missbrukare i min kommunen
Att ge bostadsrättföreningar möjlighet att vräka enklare kan vara en poäng. Men det måste väl vara Bf som är aktör, eller hur tänker dumskallarna här?
Vi har en känd medlem som försökte bygga en atombomb i sitt kök som skulle vräkas. Det slutade med att han fick bo kvar för det var ingen vits att vräka honom från ett kommunalt bostadsbolag som bara skulle vara tvungen att skaffa honom en annan bostad i samma kommunala bestånd.
Detta är ingen kritik av honom, men jag behövde använda honom som exempel på hur det fungerar i praktiken.
Jag fattar inte att våra politiker inte vet hur vårt samhälle fungerar. Men du vill väl ha sådana politiker eftersom du röstar på dom.
Inte därför...
Jag hyr min lägenhet från ett privat fastighetsbolag. Första gången, 2011, klarade jag mig med en tillsägelse, trots att jag pysslat med farliga saker. Andra gången däremot, 2016, när de spärrade av kvarteret o trodde jag börjat pyssla med farliga saker igen, så ville de vräka mig, men jag gick till domstolen, o eftersom jag var helt oskyldig då, kunde de inte vräka mig.