2025-06-16, 08:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Nu överskrider det Israel håller på med att bara slå ut en terrororganisation med råge. Och det vet du själv.

Varför insinuerar du att de inte kan ge upp? Vad hände med Egypten och Jordanien efter att de gav upp kriget mot Israel? Blev det "folkmord" där också? Nej just det.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Den värsta massakern i modern tid är väl ändå mördandet i Gaza?

Nej, det är ett krig som Hamas startade. Och Hamas kan ge upp närsomhelst.
Citera
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Man kan göra både och. Det är viktigt och försöka få bort så många iranier som möjligt ochså för framtiden och så dom inte kan fly till europa
Du vet själv att din logik inte har någon bäring, blir civila direkta mål kommer ännu fler att fly till Europa.
Citera
2025-06-16, 08:31
Medlem
grey.eagles avatar
Verkar som Iran träffat USA´s ambassad i Jerusalem, detta är obra.

Iranian missiles rained down on Israel in the early hours on Monday, damaging the US Embassy amid calls for allies to form an Islamic Army to wage terror against Tel Aviv.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14814127/Iran-Israel-air-strikes-IDF-missiles-Tehran.html
Citera
2025-06-16, 08:32
Medlem
Alsenos avatar
Iran är så jävla dåliga, haha. Fullständigt krossade av Israel, som är ett så extremt mycket mindre land sett till yta och befolkning:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EyPBrG/mossads-operation-sa-slog-elitagenter-ut-irans-forsvar

Citat:
När Israels stridsflygplan i fredags flög in över Iran mötte de nästan inget motstånd.

Det iranska luftvärnet stod redan i brand.

Nu avslöjas nya detaljer om spionbyrån Mossads operation djupt inne på iranskt territorium.
Citera
2025-06-16, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Verkar som Iran träffat USA´s ambassad i Jerusalem, detta är obra.

Det är utmärkta nyheter för Laura Loomer och Ben Shapiro däremot.
Citera
2025-06-16, 08:49
Avstängd
Citat:
Propaganda iran förlorar stort och många idioter går på sånt här kolla bara i denna tråd. Folk med lågt iq är enkla att lura det är därför propaganda fungerar så bra i dessa länder

Är det här också propaganda?

Israeli security and military affairs expert Yossi Melman says Israel will end up begging for a ceasefire.

https://x.com/ShaykhSulaiman/status/1934447636964049239

Den juden har betydligt mer kunskap i området än du har och han bekräftar det jag tidigare påpekat.

Om Israel höll på att vinna konflikten skulle de inte böna och be varje dag att fler länder ska gå med de mot Iran.
Citera
2025-06-16, 08:50
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Propaganda iran förlorar stort och många idioter går på sånt här kolla bara i denna tråd. Folk med lågt iq är enkla att lura det är därför propaganda fungerar så bra i dessa länder
https://www.instagram.com/reel/DKhCLONI4gm/?igsh=Z2tta3RvcGplaDBy
Citera
2025-06-16, 08:51
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Problemet? Ja där ingår både Shia Islam och Sionismen. Och Hamas. Jag ser både Islamiska Republiken Iran och Israel som två komponenter i problemet. Jag ser idioter som sitter här och eggar på Israel och Iran mot varandra som två andra komponenter i problemet. Problemet är stort med andra ord. Väldigt stort.

Jaha. Jag tycker nog att en islamistisk diktatur med kärnvapen utgör ett större problem än Israel.
Citera
2025-06-16, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vad du vill är inte intressant eftersom det är komplett verklighetsfrånvänt.
Du kan lika gärna sitta där och vilja att bajs skall börja smaka vanilj.

Jag vet själv att det är fullkomligt orealistiskt. Men det är ändå min innersta vilja.

Jag har inga illusioner. Jag vet att världen och människor är obotligt jävla dumma i huvudet. Jag vet att jag aldrig kommer få som jag vill ändå. Och jag tänker inte försöka heller.
Citera
2025-06-16, 08:53
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:

Det må vara sant, men tråden är dessvärre proppfull av liknande "Bagdad Bob"-profiler som pumpar ut ren propaganda från både Israel och Iran. Nästan alla trådar om; denna konflikt, om konflikten i Gaza, om Ryssland/Ukraina, etc. - har blivit helt oläsliga på grund av detta.

Det är nästan så att om någon väljer sida öht. så blir jag numera omedelbart misstänksam, för hur dum får man inte vara för att tro att det fin en ond och god sida i denna konflikt? Mer sannolikt att användarna i fråga är oärliga.
Citera
2025-06-16, 08:55
Medlem
Citat:
Jag vet själv att det är fullkomligt orealistiskt. Men det är ändå min innersta vilja.

Jag har inga illusioner. Jag vet att världen och människor är obotligt jävla dumma i huvudet. Jag vet att jag aldrig kommer få som jag vill ändå. Och jag tänker inte försöka heller.

Bra,då kan vi kanske istället diskutera de politiska samt militära målen som Israel har med sina aktioner istället.
Dessa är nämligen både realistiska samt verklighetstillvända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in