Bäst är Wahls proffstrimmer för hundar (modell: Rex, inte den billigare "1400", fast också den är en klassiker). Bästa maskin & maskineri, enda nackdelen är att man inte får med en massa extra jox (som många olika avståndskammar, kommer jag rätt ihåg ingår bara två i paketet).
Förr fanns det en "människoversion" (med vitt skal) och en "husdjursversion" (med svart skal), kommer jag rätt ihåg hette märket då möjligen Moser (som numera är samma som Wahl), i övrigt samma (hundversionen hade 1 meter längre sladd = praktiskt).
Har båda versionerna, den första (vita) sedan mitten på 80-talet (finns på sommarstugan), den svarta sedan slutet på 90-talet (glömde klipparen på sommarstugan efter sommaren och måste köpa en till). Båda funkar lika perfekt idag som när de var nya, har varit 1(!) gång till barberare sedan 80-talet (räknade nån gång hur mycket pengar jag sparat, det blev "några fjärrsemestrar").
Jag har tjocka hårstrån, så klippare för vanliga dödliga funkar helt enkelt inte. Men de här klipper vad som helst. Man behöver man putsa 1-2 gånger i året (ta lös stödblad & skärblad, två skruvar) och olja med en droppe hushållsolja nu och då.
Motorn i den här gamla klassikern är helt överlägsen moderna batteridrivna motorer (men så blir den också varm om man använder den länge

).