2025-06-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Att dom ens hittat något så det tas upp som en misstanke, redan där har det gått för långt.

Stämplingen tex. Nu är det lugnt för det lades ned säger dom.
Fast återigen, det hittades något som dom började undersöka, en misstanke framkom.
Nedlagt för brist på fällande bevis, inte brist på bevis. Bevis finns annars hade inte Polisen ens gjort en rapport om det.

Konstigt, mycket konstigt.
Det finns ingen motivering som heter nedlagt för brist på fällande bevis. Jag tycker att du ska berätta det för juridikprofessorn så ni slutar få sådana där grova fel i det ni ska lägga ut.
Citera
2025-06-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det finns ingen motivering som heter nedlagt för brist på fällande bevis. Jag tycker att du ska berätta det för juridikprofessorn så ni slutar få sådana där grova fel i det ni ska lägga ut.

Fast jag har inte dragit till med någon juridisk term nu.
Det är en vanlig mening där det står att det är brist på fällande bevis.
Kan likaväl stå saknas bevis för att det ska gå så långt som en fällande dom.

Sen finns det juridiska termer som har samma betydelse som det jag menar.

Ska ni börja klaga på stavfel härnäst?
Citera
2025-06-15, 16:50
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:

Oj, tack för lektionen, professor Google. Fast nu råkar det faktiskt vara så att ‘brist på bevis’ är en vanlig grund för att lägga ner en förundersökning – även om det formellt kan heta något annat i beslutet. Och nej, det betyder inte att inga bevis finns, utan att bevisningen inte räcker för åtal. Men kul att du försöker briljera med halvsanningar.
Citera
2025-06-15, 16:54
Medlem
Låt oss släppa sargen och konstatera han kommer bli fälld det mesta tyder på det och troligen 4-6 år om han fälls på merparten av punkterna om olika skatte och bokföringsbrott. Frågan är ju kör dom bedrägeri nu och låtsas göra snusk eller gör dom snusk ? Det har ingen kunnat ge något bevis om att det skett mer än 1 suddig bild.

Tänkte inför han ska in på anstalt kommer han dit som en som har massa Pörr andra där inne kan tralla till eller har han lyckats lura nån som han ska sitta med på att köpa och det finns inget
Citera
2025-06-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Oj, tack för lektionen, professor Google. Fast nu råkar det faktiskt vara så att ‘brist på bevis’ är en vanlig grund för att lägga ner en förundersökning – även om det formellt kan heta något annat i beslutet. Och nej, det betyder inte att inga bevis finns, utan att bevisningen inte räcker för åtal. Men kul att du försöker briljera med halvsanningar.
Brist på bevis finns, brist på fällande bevis finns inte.
Citera
2025-06-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Låt oss släppa sargen och konstatera han kommer bli fälld det mesta tyder på det och troligen 4-6 år om han fälls på merparten av punkterna om olika skatte och bokföringsbrott. Frågan är ju kör dom bedrägeri nu och låtsas göra snusk eller gör dom snusk ? Det har ingen kunnat ge något bevis om att det skett mer än 1 suddig bild.

Tänkte inför han ska in på anstalt kommer han dit som en som har massa Pörr andra där inne kan tralla till eller har han lyckats lura nån som han ska sitta med på att köpa och det finns inget
Det är inte tillåtet med porr och naket på sidan så om någon köper och inte hittar porr och naket så är det inte bedrägeri utan då har den som betalat lurat sig själv.
Citera
2025-06-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
True. Och Kickassfarsan mfl ägnar duktigt med tid åt en super idiot (enligt dom, säger dock inte emot).

Verkar ju finnas en del fritid där så att kritisera andra för maniskt beteende blir ganska skevt

Man kan tycka att Rask är störd i huvudet men att sitta sen 2018 och soc anmäla honom till höger och vänster och göra allt för att han ska stänga ner sin kanal på YouTube och det ena med det andra samma tugg hela tiden, men om Chrippa får man inte skriva hur man vill och när man vill han som lyckades få sin kanal avstängd pga hans tjej och som faktiskt inte skött föräldraskapet är inget konstigt.
Citera
2025-06-15, 18:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Man kan tycka att Rask är störd i huvudet men att sitta sen 2018 och soc anmäla honom till höger och vänster och göra allt för att han ska stänga ner sin kanal på YouTube och det ena med det andra samma tugg hela tiden, men om Chrippa får man inte skriva hur man vill och när man vill han som lyckades få sin kanal avstängd pga hans tjej och som faktiskt inte skött föräldraskapet är inget konstigt.

Det är guldmedalj i att vara helt uppe i en annan människas liv.

Ang Chrippa och den utdragna utredningen till det blir åtal. Jag undrar varför det tar sån tid. Jag är inte lika insatt i hur sånt här fungerar som många är. Jag förstår att ekobrott tar tid. Men några menar ju att han knappt har begått brott. Om det stämmer att han knappt är kriminell, varför tar det sån tid då? Det borde väl, i så fall, vara hyfsat snabbt genomjobbat.

Hur många gånger har åklagaren begärt mer tid?

Eller är det så att det är större än vad flera tror?
Citera
2025-06-15, 18:45
Medlem
Citat:

Hahaha sanslöst ja.

Rask är ju en mönstermedborgare jämfört med Chrippa och en otroligt mkt bättre farsa.
Citera
2025-06-15, 19:47
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Du har väl ingen insyn i vad socialen säger om honom och betalar skatt är ju att ta i så du skiter på dig, han har ju knappt någon inkomst att betala skatt från.

Han gör iaf rätt för sig även fast han kanske inte tjänar så mycket.
Uppenbart att socialtjänsten inte tycker att det finns något att anmärka på då utredningarna läggs ner och dom har inte haft något mål ang LVU hos förvaltningsrätten, trots att folk anmäler honom.

För Chrippa är det precis tvärtom och det går inte att skylla på någon annan då man har ett ansvar att göra rätt för sig och ta hand om sina barn.
Citera
2025-06-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Visst är det fantastiskt komiskt nånstans.
Att dårar kan sitta och vinkla det som att en kriminell knarkare som tappat vårdnaden skulle kunna vara bättre än ngn som får ha sina barn.

LOL

Ja det blir komiskt när man vinklar & vrider på allt.
Dessutom backar man upp en person som drog till Spanien istället för att gå på en LVU förhandling jag anser då att man prioriterar enbart sig själv.
Citera
2025-06-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ja det blir komiskt när man vinklar & vrider på allt.
Dessutom backar man upp en person som drog till Spanien istället för att gå på en LVU förhandling jag anser då att man prioriterar enbart sig själv.

Han prioriterar sig själv först och sen sig sjäv återigen.
Super egoist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in