2025-06-15, 16:31
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Ja ni har Valt att ändra formuleringen nu.
Men Birka va väldigt tydlig i flera inlägg om att han valde bort barnen.
Sen att ni plockar ut en del av hela studenten så det ska låta så illa som möjligt är en annan sak.

Han har inte gått ut med att han ska ut och festa med 19åringar.
Det är att uppleva en student som han skulle göra.

Ni kämpar och kämpar för att det ska låta så illa som möjligt, till vilken vinning?

Content på ett ”Jocke-sätt”

Tänk att sitta här dygnet runt och analysera en helt vanlig person med psykiska besvär.

Han lyckas inte förlåta sin familj och bölar som ett barn.

Jeeez.

Det han utsätter sina barn för är dock skadligt. De filmas inte spontant. De blir regisserad och skapar en persona som definitivt inte gynnar ett litet barn.
Citera
2025-06-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Ja så är det. Jocke kan inte göra fel ens när han tar dåliga beslut och visar dom helt öppet och Chrippa kan aldrig göra rätt i någras ögon.
Om Chrippa hade lajvat student så hade nog hela gänget massanmält till socialen.

Skillnaden där är att det finns inget att anmäla till socialen.
För Chrippa VALDE bort vårdnaden av sitt barn.
Citera
2025-06-15, 16:38
Medlem
Citat:
Skillnaden där är att det finns inget att anmäla till socialen.
För Chrippa VALDE bort vårdnaden av sitt barn.
Jo du kan anmäla vem som helst som har ansvar för ett barn även om det bara är tillfälligt eller på umgänge.
Det är bra att du erkänner att det hade varit något du skulle anmäla om han hade haft vårdnaden. Har Jocke vårdnaden om sina barn eller är det Olivia som har det?
Citera
2025-06-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Varför ska man gå miste om sina barnbarn? och då var inte relationen så infekterad som nu, och han umgicks även med Chrippa på den tiden.
Jocke valde bort en fungerande relation och det har han berättat om hur många gånger som helst.
Citera
2025-06-15, 16:44
Medlem
Citat:
Jo du kan anmäla vem som helst som har ansvar för ett barn även om det bara är tillfälligt eller på umgänge.
Det är bra att du erkänner att det hade varit något du skulle anmäla om han hade haft vårdnaden. Har Jocke vårdnaden om sina barn eller är det Olivia som har det?

Nu vrider du och vänder till något som inte har sagts.
Jag har inte erkänt någonting om vad JAG skulle anmäla.

Läs på vad vårdnadshavare betyder.

Om Chrippa hade varit på en sådan här student så hade han inte haft barnet hos sig, det skulle varit hos sin vårdnadshavare (Julia)
Alltså hade det inte funnits något att anmäla.
Citera
2025-06-15, 16:45
Medlem
Citat:
Jocke valde bort en fungerande relation och det har han berättat om hur många gånger som helst.

Vilken fungerade relation? vad har han sagt exakt?
Citera
2025-06-15, 17:26
Medlem
Citat:
Nu vrider du och vänder till något som inte har sagts.
Jag har inte erkänt någonting om vad JAG skulle anmäla.

Läs på vad vårdnadshavare betyder.

Om Chrippa hade varit på en sådan här student så hade han inte haft barnet hos sig, det skulle varit hos sin vårdnadshavare (Julia)
Alltså hade det inte funnits något att anmäla.
Ja Chrippa är så klok så att han hade väntat med sånt tills barnet var hos sin mamma, men han kunde ha gjort som Jocke och struntat i att Julia låg på sjukhus och nyss varit allvarligt sjuk och lämnat barnet hos någon annan. Chrippa har inte gjort det men Jocke gjorde det i fredags.
Citera
2025-06-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Ja Chrippa är så klok så att han hade väntat med sånt tills barnet var hos sin mamma, men han kunde ha gjort som Jocke och struntat i att Julia låg på sjukhus och nyss varit allvarligt sjuk och lämnat barnet hos någon annan. Chrippa har inte gjort det men Jocke gjorde det i fredags.

Jocke sket i Jonna redan i början av deras förhållande, då hon tog en överdos. Han chattade med exet som påpekade det och svarade henne att om Jonna var så dum fick hon skylla sig själv.

Det är väl roligare att som 40årig gubbe larva sig på ett studentflak med ett gäng unga tjejer på 19, hittade han inga unga grabbar så avgångsklassen kunde se normal ut? Låtsas vara ung och nybakad student typ. Både Jocke och Anjo har annars varit rätt kritiska till åldersskillnaden mellan Chrippa och Linnea, men det är ju inte samma sak förstås
Citera
2025-06-16, 09:13
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det spel ju ingen roll för enligt er får hon ju inte träffa de för Jocke.

Ni målar verkligen in er i alla era lögner

För hon inte eller vill hon inte??
Vilka ingår bland dessa er?
Du brukar ju bli väldigt arg om någon sätter dig i gruppen chrippa-hatarna, eller gruppen Jockes-hundar. Men samtidigt älskar du att placera andra människor i olika grupper utan orsak.

Varför vill Jocke att hans barn ska träffa en person han anklagat för fysisk och psykisk misshandel?
Citera
2025-06-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Vilka ingår bland dessa er?
Du brukar ju bli väldigt arg om någon sätter dig i gruppen chrippa-hatarna, eller gruppen Jockes-hundar. Men samtidigt älskar du att placera andra människor i olika grupper utan orsak.

Varför vill Jocke att hans barn ska träffa en person han anklagat för fysisk och psykisk misshandel?

Nu pratade jag med Blicka364 så du behöver inte ta åt dej.

Svara på detta inlägg istället:

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
Citera
2025-06-16, 13:17
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu pratade jag med Blicka364 så du behöver inte ta åt dej.

Svara på detta inlägg istället:

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
Jacke berättade själv att 2024 var första gången han fick träffa Jockes barn.

Jag påpekade din dubbelmoral, så inte konstigt att du duckar frågan.
Citera
2025-06-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Jacke berättade själv att 2024 var första gången han fick träffa Jockes barn.

Jag påpekade din dubbelmoral, så inte konstigt att du duckar frågan.

Så som jag förstått det har Jacke o Jocke haft väldigt dålig kontakt innan 2024 och Jocke har sagt vid nåt tillfälle att det är Jacke som visat ointresse att träffa barnen. Det är jobb och trött hela tiden, att Jacke ställt in massa gånger i sista stund när de ska träffas och barnen har blivit besvikna så till slut gav Jocke upp.

Sedan vet jag att Jocke haft sina åsikter att Jacke valde droger före att träffa barnen, han hörde inte ens av sej efter födelsen och grattade eller frågade om allt gått bra.

Jag brukar reagera när någon generelliserar och drar MEJ över en kam, du reagerar ju när jag generalisera och inte ens nämnt dej. Ser du inte skillnaden?

Edit: När slutade Jacke med sitt missbruk? Kanske rätt god anledning att hålla barnen borta från en missbrukande farbror ändå tills han är ren.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-16 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in