2025-06-15, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det känns som om Trump förlorat den sista gnutta trovärdighet som fanns kvar för honom som person och för USA.

Hur ska han sätta sig ner i framtiden i förhandlingar med Kina, Ryssland, Indien eller någon annan?

Ingen kommer kunna ta honom på allvar efter den fulingen han gjorde mot Iran.
Blev han i stället förd bakom ljuset av israelerna så är det ännu värre.

Hellre opålitlig än efterbliven.

Fulingen? Han sa tydligt att han gav Iran 60 dagar. På dag 61 gick Israel in.

Att Iran försökte förhala och manipulera förhandlingarna om och om igen och tillslut blev lite blåsta själva är rätt fair tycker jag.
Citera
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Inte många som kommer hjälpa Iran 😂 dom är som en fästing"parasit" i mellanöstern. Knappt så några muslim länder vill stödja dom

ALLA, säger ALLA, hatar
Iran. Och hoppas i hemlighet att de ska bombas till stenåldern. Förutom några Aspies på Flashback.
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Han kanske inser att Iran är Sveriges fiende, likväl som israelernas och amerikanarnas. Vilket de är. Och lika lite som han vill stödja Sveriges värsta fiende, Ryssland, vill han stödja Iran.

Ganska enkelt.

På vilket sätt är Iran Sveriges fiende? Vad har Iran gjort mot Sverige specifikt?

Har Iran skickat p.g.a "sina krig" i M.Ö miljontals flyktingar till Europa?

Har Iran sponsrat bögparader, feminism och transtrams i väst?

Har Iran höjt våra matpriser?

Säg mig, vad specifikt har Iran gjort mot Sverige.
Citera
2025-06-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Jo, jag vilka länder som gränsar jag bara undrar exakt vilket. Har inte Jordanien eller Saudarabien bra luftförsvar själva?

Det har dom väl. Jag gissar på att det är igenom Syrien eller Irak
Citera
Medlem
Masingas avatar
Pratas om att Iran börjat med att avfyra sina gamla missiler till en början för att få de nedskjutna, helt enligt plan.

Målet är att få Israel att slösa resurser på det för att sedan gå in med de nya artilleriet.

https://www.instagram.com/reel/DK6NjXiOzpP/?igsh=bHp0bjVmeXNrMTBj
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Turkarna är väl Irans vänner där har dom väl hjälp att hämta fast dom är ju med i NATO så det kanske är uteslutet men jag Erdogan kan man inte lita på
Citera
2025-06-15, 14:50
Medlem
wwrs avatar
Attacken röjdes på förhand genom sociala mediakonton som såg ökad aktivitet för pizzaleveranserna till Pentagon och motsvarande nedgång i aktiviteten på en bögbar i närheten 😅

Citat:
As of 6:59 pm ET nearly all pizza establishments nearby the Pentagon have experienced a HUGE surge in activity,” the account Pentagon Pizza Report posted on Thursday.

Not confining its analysis to pizza, the account noted three hours later that a gay bar near the Pentagon had “abnormally low traffic for a Thursday night”, and said this probably pointed to “a busy night at the Pentagon”.

https://www.theguardian.com/world/2025/jun/13/pentagon-pizza-delivery-israel-iran-attack
Senast redigerad av wwr 2025-06-15 kl. 14:54.
Citera
2025-06-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Så du tycker att Israel får ta hjälp av USA/NATO men Iran inte får ta hjälp av någon?

Vad fan pratar du om?
Det har jag aldrig påstått. Däremot är det ganska sjukt att ÖNSKA att Kina ska kliva in i ringen.
Vem fan önskar det?
Att Iran och Israel skadar varandra är tillräckligt illa.
Kina håller för fan halva världens ekonomi i sin hand.
Går Kina ut i krig i Mellanöstern, blir det katastrof.
Citera
2025-06-15, 14:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Turkarna är väl Irans vänner där har dom väl hjälp att hämta fast dom är ju med i NATO så det kanske är uteslutet men jag Erdogan kan man inte lita på
Deras flygvapen är absolut inget man vill ha att göra med.
Citera
2025-06-15, 14:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
https://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93China_25-year_Cooperation_Program

According to the Petroleum Economist report of September 2019, the investment comes with a huge discount on oil, gas and petrochemical purchases, prioritizing China in implementing development projects and allowing 5,000 Chinese (foreign) security forces to be present on Iranian soil. There is also talk of deepening military cooperation, according to The New York Times. The draft includes joint military exercises and training, research and weapons development, and intelligence sharing. The reason being to stop terrorism, trafficking in persons and drugs, and cross-border crimes. Those reports were categorically denied by Iranian authorities on numerous occasions. Article 146 of the Iranian constitution forbids the presence of foreign military bases on Iranian soil, even for peaceful purposes.

Kineserna får all olja m.m de behöver av Ryssarna och andra, detta sammarbete som signerades 2021 är enligt Ryssarna ett militärt sammarbete först och främst.
Detta var nytt för mig. Hm...en vild tanke ja närmast otänkbar flög nu snabbt genom min skalle. Tänk om det kinesiska planet som nu anlände till Iran transporterade ett par A-bomber som Iran plötsligt kan använda som avskräckningsmedel. Det skulle ju faktiskt kunna orsaka ett omedelbart stopp på Israels anfall....
Citera
2025-06-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Pratas om att Iran börjat med att avfyra sina gamla missiler till en början för att få de nedskjutna, helt enligt plan.

Målet är att få Israel att slösa resurser på det för att sedan gå in med de nya artilleriet.

https://www.instagram.com/reel/DK6NjXiOzpP/?igsh=bHp0bjVmeXNrMTBj

Inte så troligt, dom vågar inte låta Israel flyga omkring och bombla deras lager i flera dagar om dom hade haft bra grejer!
Citera
2025-06-15, 14:54
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Iran skickar robotar mot områden i Israel där majoriteten som bor där är araber det tycker jag är märkligt .
Det handlar nog mer om dålig precision på deras robotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in