2025-06-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Bort med all wokeskit", säger de hjärntvättade samtidigt som de stödjer wokefolket i allt de gör, särskilt mot antiwokekrafter som Ryssland och Kina.

Jag håller med Ryssland när det gäller woke. Jag dock stödjer inte deras andra ideologier som dom håller på med. Något nytt ussr vill ja då inte ha, och nått skit som kommunisterna i Kina håller på med stödjer jag inte heller . Jag är i vanliga fall högerextrem, men nej, jag iaf säger nej till deras världsbild
Citera
2025-06-15, 14:42
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du tycker att kriget mellan Iran och Israel ska utvecklas till världskrig alltså. Du måste hata mänskligheten.

Så du tycker att Israel får ta hjälp av USA/NATO men Iran inte får ta hjälp av någon?
Citera
2025-06-15, 14:43
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Om Iran skaffar kärnvapen så kommer det inte vara ett direkt hot mot USA utan mest mot Israel, SA osv.

Vilken tur att Iran inte vill skada USA. Case closed!
Citera
Avslutad
Citat:
"Bort med all wokeskit", säger de hjärntvättade samtidigt som de stödjer wokefolket i allt de gör, särskilt mot antiwokekrafter som Ryssland och Kina.

"antiwokekrafter som Ryssland och Kina."

Haha, kommunist-Kina är en stor sponsor av woke-vänstern i Väst.
Kina och Qatar är huvud-sponsorer till allt som destabiliserar väst och skapar splittring. Om det så är islamism eller woke.

Du verkar ha köpt mycket utav deras propaganda märker man direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Vilka länders luftrum passerar Israels och Irans missiler?

Från Israel är det antingen Jordanien , Irak , Saudi arabien eller Syrien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Så du tycker att Israel får ta hjälp av USA/NATO men Iran inte får ta hjälp av någon?

Inte många som kommer hjälpa Iran 😂 dom är som en fästing"parasit" i mellanöstern. Knappt så några muslim länder vill stödja dom
Citera
2025-06-15, 14:44
Medlem
CharlieMartels avatar
Just in

Kinesiskt lastplan med avstängda transpondrar har landat i Iran.

Med Kinesiska massförstörelsevapen i lasten kan detta signalera slutet för Israel och amerikansk hegemoni worldwide?

Citat:
JUST IN: 🇨🇳🇮🇷 Chinese cargo aircraft lands in Iran after turning off transponder during flight.
https://x.com/BRICSinfo/status/1934134160811290647
Citera
2025-06-15, 14:44
Avslutad
Det känns som om Trump förlorat den sista gnutta trovärdighet som fanns kvar för honom som person och för USA.

Hur ska han sätta sig ner i framtiden i förhandlingar med Kina, Ryssland, Indien eller någon annan?

Ingen kommer kunna ta honom på allvar efter den fulingen han gjorde mot Iran.
Blev han i stället förd bakom ljuset av israelerna så är det ännu värre.

Hellre opålitlig än efterbliven.
Citera
2025-06-15, 14:45
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen

Han kanske inser att Iran är Sveriges fiende, likväl som israelernas och amerikanarnas. Vilket de är. Och lika lite som han vill stödja Sveriges värsta fiende, Ryssland, vill han stödja Iran.

Ganska enkelt.
Citera
2025-06-15, 14:46
Medlem
Citat:
Jag är ändå lite förvånad att Iran kan penetrera Israel så pass lätt som man ändå kunnat göra nu två nätter i rad. De har visat att de kan skada Israel och israeler på deras hemmaplan, där dessa annars suttit och i trygghet och skrattat åt den död och förintelse som Israel orsakar utanför landet. Blir åtminstone lite annan psykologi åt det hela. Det de hoppas nu är givetvis att USA och Europa går in och tar över det här.

Jag är inte så förvånad, eftersom Iran redan vid de tidigare symboliska attackerna hade demonstrerat sin förmåga att överbelasta luftförsvaret och träffa var man vill i Israel. Det budskapet verkade däremot inte ha gått fram, så för många runt om i världen, inte minst på gatunivå i Israel (och i denna Flashbackavdelning?), torde de senaste nätternas händelser vara ytterst signifikanta.

Här är en intressant kommentar av David Attenborough på det temat:

The Night Iran Crushed Israel’s Pride And The World Stayed Silent
https://www.youtube.com/watch?v=K-tTaroAQBc

Edit. Jag vet inte om David Attenborough är upphovsmannen till texten eller om det bara är hans röst. Intressant analys oavsett.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-06-15 kl. 15:25.
Citera
2025-06-15, 14:46
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Från Israel är det antingen Jordanien , Irak , Saudi arabien eller Syrien

Jo, jag vilka länder som gränsar jag bara undrar exakt vilket. Har inte Jordanien eller Saudarabien bra luftförsvar själva?
Citera
2025-06-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Just in

Kinesiskt lastplan med avstängda transpondrar har landat i Iran.

Med Kinesiska massförstörelsevapen i lasten kan detta signalera slutet för Israel och amerikansk hegemoni worldwide?

https://x.com/BRICSinfo/status/1934134160811290647

Det ska tydligen bestå av hjälmar och redskap för att bygga skyddsrum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in