2025-06-14, 18:24
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det går att lösa så du för handla med din 30 eller 50% kupong redan nu.
Berätta hur.
Citera
2025-06-14, 18:28
Avslutad
Konkar XXL så konkar nog även Stadium.

Sen så skrattar Intersport hela vägen till banken
Citera
2025-06-14, 18:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sound69

Stadium är ett skämt. Alldeles för dyrt. Det är nog nästa bolag som ryker... retail verkar vara helt dött.
Citera
2025-06-14, 18:33
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Såg i mitt flöde att det börjar spekuleras i att XXL är på väg att gå i konkurs för de har nu stoppat all inköp och utbetalningar till leverantörerna.

Om XXL går i konkurs vilken kedja tror ni kommer ta över eller kommer man lyckas rädda XXL genom att man bantar ner butikerna och hyr ut resten som Elgiganten gjort med vissa butiker?

https://omni.se/konkurs-i-xxl-narmar-sig-kassan-ar-tom/a/dRW4yO
Fler år gammal nyhet. Gör man förluster efter förluster så kan man inte driva en företag. Aktiekursen har gått spikrakt ner i fler år. Riktigt dåligt skött bolag. Hoppas på konken så kanske Decathlon kommer tillbaka till Sverige istället. Bra mycket roligare sportbutik också
Citera
2025-06-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
De hade oroande bra lockpris på allt för de i medlemsklubben för någon vecka sedan.
30% av totalsumman som check du kan lösa in efter 30 dagar.
Jag har satt varning i kalendern då min är på drygt 1800 kr eftersom ag uppgraderade vandringskängor och lite campingprylar.

Om du nu konkar snart så undrar man ju om dedär är lagligt ens?
Låter som lurendrejeri för att få folk att köpa det sista dom har på lager
Citera
2025-06-14, 18:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Amen vafan, ingen i sthlm åker väl varken skidor, vistas utomhus i snöväder eller spelar hockey? Vad ska ni med intersport till?
Ja det kanske är så ha ha.
Citera
2025-06-14, 19:09
Medlem
sk33s avatar
Jaha. Lite trist ändå, jag har tydligen handlat en del där genom åren - ofta på rea och ofta till bra pris. Känns som att XXL precis som många andra affärer har för många överlappande modeller av saker och ting. Istället för att ha 5 olika bra stövlar inne så har de 25 olika modeller varav 15 är ren skit. Ska jag pallra mig iväg till en butik istället för en näthandel förväntar jag mig ju att butiken har gallrat bort allt skräp så det blir enkel och snabb affär.

Men, de är ju inte ensamma om att ha galet många olika modeller av varje sak, det är väl så i alla större affärer numera. 10 olika sorters jordgubbsyoghurt, men ingen apelsinyoghurt. För att ta en matjämförelse.
Citera
2025-06-14, 19:11
Medlem
kukflashs avatar
Det går inte att bedriva någon typ av handelsverksamhet, snåla svenskar som vägrar att spendera pengar på kvalité. Istället frodas affärer som biltema och jem o fix med lågpris på skitsaker.
Citera
2025-06-14, 19:37
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Stadium är ett skämt. Alldeles för dyrt. Det är nog nästa bolag som ryker... retail verkar vara helt dött.
Ja Stadium är väldigt dyrt men jag hoppas att Stadium Outlet blir kvar eftersom dom har bättre priser.
Citera
2025-06-14, 19:38
Medlem
Citat:

Intersport har haft ekonomiska problem i åratal. Genomgått flera rekonstruktioner.
Stadium är det företag i sportbranchen som är mest lönsamt. Så jag skulle säga tvärtom att Intersport konkar snart och Stadium skrattar hela vägen till banken..
Citera
2025-06-14, 19:45
Avslutad
Citat:

Stadium är proppfullt här i GBG (nordstan), fantastisk service, Intersport har väl ett sämre läge men de gånger jag besökt butiken är det max 5 andra kunder i butiken. Stadium har väl sedan medlemsdagar också då de säljer skor från 1/4 till halva priset.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-06-14 kl. 19:48.
Citera
2025-06-14, 19:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Berätta hur.
Läs inläggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto