2025-06-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Jag får nästan känslan att folk sitter här och hoppas att Israel och Iran bombar varandra. Precis som att det vore någon bioföreställning.

Min uppfattning är att inga ytterligare attacker kommer ske varken i natt eller kommande veckor. Om några månader däremot kommer nya attacker.

Du det här har inte ens börjat, Iran har runt 10 tusen misiler att bränna av, men de klara inte av att skicka mer än några dussin i taget. Iranska misilregn över Israel kommer pågå i flera veckor.

Själv sitter jag med popcorn och väntar på kvällens fyrverkerier
Citera
2025-06-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Frågan är snarare tvärtom, är du helt galen?
Iran kan jämna Israel med marken idag om de vill, men de drabbas civila och Israel kommer använda kärnvapen.

Israel får hjälp av USA, UK och Frankrike, och frågan är hur länge Iran håller ut?

Iran får hjälp av ryssland, Kina, Pakistan, Nordkorea, Houthis, Hizbollah, Hamas, m.fl. mfl…

Vi pratar om uppemot 2 miljarder människor mot 10 miljoner israeler. Ändå går det som det går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja då man verkar ha slagit ut de militära målen och Iran ännu inte kapitulerat är det naturligt att fortsätta med strategisk infrastruktur

Vadå kapitulerat? Var inte målet att de skulle förstöra deras kärnvapenbaser?
Vad har kapitulation med något att göra?

Du sitter här och stödjer terrorism som bryter mot internationell lag.
Citera
Avslutad
Citat:
Är det här förvånande eller vadå?
Jag förstår inte.
Hur opåläst är du?

Hahaha men jag sade ju till dig. Länka de orden ifrån Israel då, hjälp mig bli påläst ifall jag är så opåläst
Citera
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Fått?
De tillverkar de själva

Helvete vad den här tråden är opåläst.
Har ni testat en googling innan ni yttrar er först?

Ok, så Iran tillverkar missiler som inte ens USA klarar att göra?, men då ligger amerikanska hangarfartyg i riskzonen att sänkas med 100 tal stridsflyg?
Citera
2025-06-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Iran får hjälp av ryssland, Kina, Pakistan, Nordkorea, Houthis, Hizbollah, Hamas, m.fl. mfl…

Vi pratar om uppemot 2 miljarder människor mot 10 miljoner israeler. Ändå går det som det går.

Förklara hur ovanstående länder hjälper Iran i detta nu med att försvara sig eller attackera Israel.
Citera
2025-06-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Läste innan att Pakistan har reservationer och kallat till möte för att islamska världen ska hålla ihop.
Låter som att Iran kan få uppbackning.

Islamisterna ska ju ta över världen så dom kanske försöker börja med Israel?
Citera
2025-06-14, 21:03
Medlem
Citat:
Iran ska 10x sin attack mot Israel inatt i jämförelse med igår natt.

PRO-Israelterroristerna i tråden kommer att skita på sig då.

Vad har ni att säga om att Israel idag har kommit ut med att de har sin kommunikationsbas med tillhörande tunnlar under sitt sjukhus i Tel Aviv, vem är det som gömmer sig bakom civila, som ni påstod att Hamas gjorde?
Ironin.

Jag håller tummarna för det!
Men.. ska vi va lite realistiska så kanske Israel redan slagit ut utrustningen som behövs för att utföra attacken.
Nu när UK också lägger sig i, trotts hot visar mer på att Iran eventuellt är handlingsförlamade.

https://www.reddit.com/r/ProRussia_news/comments/1lbg7t6/iran_is_currently_under_heavy_attack_from_israeli/

Irans AA är igång igen (som tidigare hävdades var utslaget). De hävdade tidigare att de skjutit ner 10st jaktplan. Så förhoppningsvis är de ballistiska stationerna också fungerande.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 2025-06-14 kl. 21:05.
Citera
2025-06-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Ok, så Iran tillverkar missiler som inte ens USA klarar att göra?, men då ligger amerikanska hangarfartyg i riskzonen att sänkas med 100 tal stridsflyg?

Påstår du att USA inte klarar av att utveckla hypersoniska missiler

USA och Israel kan däremot inte försvara sig emot de.
Ja, deras hangarfartyg kan sänkas med land till luft-missiler.
Inte stridsflyg.
Citera
2025-06-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Iran har allierade också, men de verkar ha vänt ryggen mot Khamenei, speciellt Ryssland
Ryssarna är måttligt intresserade av att bråka med Trump just nu, Putin är mer beroende av en relativ vänskaplig relation med USA p g a kriget i Ukraina. Relationerna med det besvärliga Iran kommer nog i andra hand. Ryssarna är i grund och botten knappast några anhängare av Irans extrema religiösa filosofi. Tyvärr, Iran är rökta. De står utan egentliga vänner i området, de är alltför extremt bokstavstrogna muslimer.
Citera
2025-06-14, 21:07
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Vadå kapitulerat? Var inte målet att de skulle förstöra deras kärnvapenbaser?
Vad har kapitulation med något att göra?

Du sitter här och stödjer terrorism som bryter mot internationell lag.
Ha ha jobbigt nu va? Israel verkar vara klara med kärnanläggningarna. Luftherraväldet gör att de nu bara kan leka med musslorna. Regimen och deras familjer på flykt.
Ni blattar kommer att få gråta mer de följande dagarna
Citera
2025-06-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Du det här har inte ens börjat, Iran har runt 10 tusen misiler att bränna av, men de klara inte av att skicka mer än några dussin i taget. Iranska misilregn över Israel kommer pågå i flera veckor.

Själv sitter jag med popcorn och väntar på kvällens fyrverkerier

Iran har mycket raketer, allt färre TEL’s, men framförallt har dom bara runt ett par tusen som kan nå Israel.
Vissa delar av dessa har även redan förstörts av Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in