2025-06-14, 19:59
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Stadium är proppfullt här i GBG (nordstan), fantastisk service, Intersport har väl ett sämre läge men de gånger jag besökt butiken är det max 5 andra kunder i butiken. Stadium har väl sedan medlemsdagar också då de säljer skor från 1/4 till halva priset.
Stadium har väl bara skor och lite billigare kläder va?
Citera
2025-06-14, 20:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Stadium är proppfullt här i GBG (nordstan), fantastisk service, Intersport har väl ett sämre läge men de gånger jag besökt butiken är det max 5 andra kunder i butiken. Stadium har väl sedan medlemsdagar också då de säljer skor från 1/4 till halva priset.

Ja de verkar ju vara kvar så de kanske hittat ett koncept som fungerar.

Men allt tyder på att XXL befinner sig i ett mycket ansträngt ekonomiskt läge. Först erbjöd de en bonuscheck på 30 % med utbetalning efter 30 dagar, det var i maj, om jag minns rätt. Nu, bara någon vecka senare, har de höjt till 50 %.

Det är ett tydligt tecken på att bolaget har allvarliga likviditetsproblem. Alla som nappat på erbjudandet bör vara medvetna om risken och se till att använda sin bonuscheck så snart den blir tillgänglig, om man ens hinner innan det är för sent.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-06-14 kl. 20:05.
Citera
2025-06-14, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Allt möjligt, dessvärre inga jaktvapen och liknande det är väl det enda man kanske kommer sakna om XXL konkar. Men å andra sidan finns det i alla fall ett par andra butiker (i GBG) som är nischade på sådant.
Citera
2025-06-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja de verkar ju vara kvar så de kanske hittat ett koncept som fungerar.

Men allt tyder på att XXL befinner sig i ett mycket ansträngt ekonomiskt läge. Först erbjöd de en bonuscheck på 30 % med utbetalning efter 30 dagar – det var i maj, om jag minns rätt. Nu, bara någon vecka senare, har de höjt till 50 %.

Det är ett tydligt tecken på att bolaget har allvarliga likviditetsproblem. Alla som nappat på erbjudandet bör vara medvetna om risken och se till att använda sin bonuscheck så snart den blir tillgänglig, om man ens hinner innan det är för sent.
Jag var nära på att nappa på en cykel när dom erbjöd 50% bonus. Svor åt mig själv när jag somnade vid barnnattning och vaknade klockan 00:10 och erbjudandet löpt ut. Så här i efterhand kanske det var lika bra.
Citera
2025-06-14, 20:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Jag var nära på att nappa på en cykel när dom erbjöd 50% bonus. Svor åt mig själv när jag somnade vid barnnattning och vaknade klockan 00:10 och erbjudandet löpt ut. Så här i efterhand kanske det var lika bra.

Ja om det inte vore så att du står ut med att betala ordinarie pris och att det är en bra cykel förstås? Men om det hängde på bonuschecken, ja då var ett ett klokt beslut att somna om.

Det här luktar blåsning.
Citera
2025-06-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja om det inte vore så att du står ut med att betala ordinarie pris och att det är en bra cykel förstås? Men om det hängde på bonuschecken, ja då var ett ett klokt beslut att somna om.

Det här luktar blåsning.
Sant. Såg att någon nämnde en bonus på hela 100%, men det har jag då inget minne av.
Citera
2025-06-14, 20:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Sant. Såg att någon nämnde en bonus på hela 100%, men det har jag då inget minne av.

Handlade du för 100 kronor blev du lovad en bonuscheck på ytterligare 100 kronor att använda i hela sortimentet, utbetald 30 dagar senare. Då bör varningsklockorna ringa. Så generösa erbjudanden är sällsynta, och när de plötsligt dyker upp utan rimlig förklaring tyder det snarare på att något är fel.

Det luktar förtäckt konkursutförsäljning: en sista desperat kampanj för att snabbt dra in likviditet och locka kunder att handla, medan klockan tickar.
Citera
2025-06-14, 20:24
Medlem
talcsofts avatar
Köpte en ryggsäck där ca 2016 som fortfarande hänger med.

Brukade alltid lukta gräs på XXL i Umeå. Gör det nu med?
Citera
2025-06-14, 20:44
Medlem
lunarluddes avatar
Då all handel nästan gått över till internet så kommer tyvärr dom flesta fysiska kläd/sport butiker stänga inom snar framtid, sjukt nog.
Citera
2025-06-14, 21:29
Medlem
Under Kristerssons SD-slödderregering lider vi alla. Så även alla företag.
Citera
2025-06-14, 21:40
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Nä de har typ lika mycket som XXL fast bättre enligt mig. Har handlat på XXL några gånger men tycker alltid att det känns så rörigt där inne.

Går hellre till Stadium än XXL.
Citera
2025-06-14, 21:50
Avslutad
Ingen större förlust on skiten konkar. Har aldrig hottat något av värde där ändå. En jävla skitbutik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in