2025-06-14, 17:50
  #85
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Klart att det är ett sätt att snabbt få likvida medel och på så vis kunna lösa skulderna de har.

Säljer en produkt till fullt pris för låt oss säga 2000:-.
Får då in 2000:- att lösa skulder för. Har de då 100% marginal på sina varor innebär det trots allt en vinst på 400:- för produkten de sålt om de skulle överleva till de trettio dagarna de är skyldiga att betala ut "rabatten".

Vad i detta anser du vara olagligt och att man bara kan visa kvittot och hänvisa till att de inte betalat sina skulder?

Köpet är ju gjort enligt avtal mellan näringsidkare och konsument att reduceringen betalas ut efter 30 dagar.
Den dåliga ekonomin inom bolaget har varit känt länge. Nu har dom dessutom fått in de här pengarna och ändå inte betalar sina leverantörer och då är konkursen i princip ett faktum och du snart inte lösa in din kupong och därav har du lurendrejeriet.
Citera
2025-06-14, 17:54
  #86
Medlem
Leos har väl varit på gränsen flera gånger
Xxl kommer nog klara sig
Hur gjorde MQ?
Citera
2025-06-14, 17:54
  #87
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Den dåliga ekonomin inom bolaget har varit känt länge. Nu har dom dessutom fått in de här pengarna och ändå inte betalar sina leverantörer och då är konkursen i princip ett faktum och du snart inte lösa in din kupong och därav har du lurendrejeriet.
Du påstod att man bara kunde åka dit och kräva sina pengar.

Förklara det lite närmare för mig tack. Är det görbart?
Citera
2025-06-14, 17:56
  #88
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Leos har väl varit på gränsen flera gånger
Xxl kommer nog klara sig
Hur gjorde MQ?
MQ gick i konkurs.

Köptes sedan upp av Mats Qviberg och köptes senare av Zalando.
Citera
2025-06-14, 17:57
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Låter onekligen att de kommer konka. Det tror jag också. Med de hyror som betalas nu och dåliga omsättning. Folk i Sverige har extremt lite pengar. Glasklar KK.
Vad menar du lite pengar?
Eller andra pririteringar
Citera
2025-06-14, 17:58
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
MQ gick i konkurs.

Köptes sedan upp av Mats Qviberg och köptes senare av Zalando.
Aha
Just det var på deras K utförs
Men han ägde väl det från början? Köpte han tillbaka? Visste inte Zalando ägde nu
Citera
2025-06-14, 18:00
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Senast jag var på XXL skulle jag handla tältpinnar och löparskor, jag var ta mig fan den enda i den gigantiska butiken och fick vänta 20 minuter innan jag fick service. Problemet med butikerna är att de är gigantiska och ligger ofta avsides. Så det blir inga "spontan" köp som kanske sker i de andra butikerna som Int*rsport, st*dium ... som oftast finns bland alla andra butiker i stan.
Håller HELT med
Citera
2025-06-14, 18:03
  #92
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Du påstod att man bara kunde åka dit och kräva sina pengar.

Förklara det lite närmare för mig tack. Är det görbart?
Du kan kräva återköp på den vara du inhandlade för att få rabattkupongen. Eller att få kräva att få handla med din rabattkupong redan nu. Du kan inte bara åka dit och kräva pengar.
Citera
2025-06-14, 18:04
  #93
Medlem
Hatar att man måste ha nån sorts båthake för att kunna komma åt plaggen som hänger i taket. Låt skiten konka.
Citera
2025-06-14, 18:07
  #94
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Då åker man dit och visar sitt kvitto, det är deras skyldighet att lösa det och det är bara hänvisa till att dom inte kan betala sina leverantörer. Det finns ingen anledning(förutom lurendrejeri) att kupongen ska börja gälla efter 30 dagar. Du har din fulla rätt att göra så och få tillgång till ditt rabatterade köp.


Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du kan kräva återköp på den vara du inhandlade för att få rabattkupongen. Eller att få kräva att få handla med din rabattkupong redan nu. Du kan inte bara åka dit och kräva pengar.

Det var ju inte så du skrev.

Alltså skulle du bara vara lite typiskt svensk och kräva din rättigheter som inte finns. De har 365 dagar öppet köp, men det betyder inte att du får varan till reducerat pris.
Citera
2025-06-14, 18:13
  #95
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Det var ju inte så du skrev.

Alltså skulle du bara vara lite typiskt svensk och kräva din rättigheter som inte finns. De har 365 dagar öppet köp, men det betyder inte att du får varan till reducerat pris.
Det går att lösa så du för handla med din 30 eller 50% kupong redan nu.
Citera
2025-06-14, 18:19
  #96
Medlem
Bedrövlig service. Jag var på XXL i arninge, man måste jaga personalen med ljus o lykta för att ställa en fråga. Låt skiten konka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in