2025-06-14, 12:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
De enda som framstår som retarderade är de som okritiskt utan att ifrågasätta sväljer det som skrivs på internet.
Det är därför man bör hitta flera olika källor till samma nyhet innan man vidarebefordrar dem till denna tråd. #BlackRockInc visar effektivt på hur man inte gör sådan research.
Citera
2025-06-14, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om din iranske granne skjuter på dig och din familj, hotar att bränna ned din hus ser du till att hotet avlägsnas, om du inte är en knäpp kommunist utan stake. Det är med Iran som med Irak under Saddam, de måste likvideras för omvärldens säkerhet.

Du menar förstås "för Israels säkerhet" . Ett annat alternativ för att skapa säkerhet och stabilitet för Israel är att man slutar ockupera och terrorisera sina grannländer. Men ett sådant upplägg blir svårt att få ihop med utökat lebensraum för att nå drömmen om Stor-Israel. Sen så kanske det tåget har gått så att säga, med tanke på senaste massmorden i Gaza
Citera
2025-06-14, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är därför man bör hitta flera olika källor till samma nyhet innan man vidarebefordrar dem till denna tråd. #BlackRockInc visar effektivt på hur man inte gör sådan research.

Absolut är det en bra idé.
Citera
2025-06-14, 12:36
Medlem
Klantigt av Isrel att anfalla ett så stort land som Iran,
Citera
2025-06-14, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Så har kriget kommit till Sveriges gängledares gömställe, i Iran
Kanske flyr de hem. Så vi kan låsa in dessa på livstid
Deras alternativ är väl att kriga för Iran

Dessa gänledare är väl kurder och lär hålla till i kurdiska delar av Iran. Har det bombats mycket även där?
Citera
2025-06-14, 12:39
Medlem
Citat:
Utöver att man startar en anfallskrig mot en suverän stat. Men det har förvisso historiskt varit helt ok och inte "fel" när vi gör det

Trams som vanligt.

Vi om du menar Sverige har noll inverkan på denna konflikt.
Citera
2025-06-14, 12:41
Medlem
Moobs avatar
Hade Israelerna velat ha en harmonisk region att leva i, så ska han inte provocera så där. Så extremt otaktiskt pojkaktigt att tro att man med våld kan tvinga grannarna till undergivelse.
Men såna där högerextrema och hatiska ledare har inte någon omdömesförmåga öht. Jag tycker de har haft rätt att angripa Palestina för det de gjorde, men att attackera grannländerna är hjärndött. Finns risk att de som fortfarande hejar på Israel byter sida nu. Så känner jag iaf. Nu höjer de risken för sina invånare att utsättas för terrordåd. Kanske det de vill?
Citera
2025-06-14, 12:45
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Dom tror de kan bete sig hursomhelst med USA i ryggen.

Israel anfaller Iran olagligt och mördar kvinnor barn, Iran slår tillbaka och träffar högsta militärledningens hus och andra militära mål. Nu läser jag att Israel kommer hämnas 😂 hämnas dom satte igång allt😂

Vad har hänt med ironi doom? Såg en video där ingen moteld kom mot 10-15 missiler, störde Iran ut ironi doom eller tog missilerna slut för Israel.

Jag är väll inte så förtjust i Iran, men folkrätten ger dom rätten att jämna Israel med marken.
Citera
2025-06-14, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Trams som vanligt.

Vi om du menar Sverige har noll inverkan på denna konflikt.

Vad exakt är trams?

Med "vi" syftade jag på "väst "

jag ska förtydliga: anfallskrig som startas av länder i den västerländska hemisfären (ex. USA ,GB ,Frankrike och Israel ) betraktas alltid som motiverade och vi kallar dom inte krig utan operationer(ex. Operation desert storm). När exempelvis Ryssland gör samma sak, nu senaste med sin "miltärs special operation " I Ukraina, så då är plötsligt befolkning i vår del av världen helt med med i matchen och förstår att det är ett regelrätt anfallskrig ryssarna bedriver. Men nu när vår kompis Israel anfaller ett land så kallar våra makthavare det för "självförsvar " och en stor del av befolkningen köper narrativet utan att blinka
Citera
2025-06-14, 12:48
Medlem
Lilliehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Hade Israelerna velat ha en harmonisk region att leva i, så ska han inte provocera så där. Så extremt otaktiskt pojkaktigt att tro att man med våld kan tvinga grannarna till undergivelse.
Men såna där högerextrema och hatiska ledare har inte någon omdömesförmåga öht. Jag tycker de har haft rätt att angripa Palestina för det de gjorde, men att attackera grannländerna är hjärndött. Finns risk att de som fortfarande hejar på Israel byter sida nu. Så känner jag iaf. Nu höjer de risken för sina invånare att utsättas för terrordåd. Kanske det de vill?

Netanyahu och Katz lider av storhetsvansinne, precis som Hitler. Dom har aldrig någonsin brytt sig om sitt eget folk.
Citera
2025-06-14, 12:50
Avstängd
Citat:
Vad exakt är trams?

Med "vi" syftade jag på "väst "

jag ska förtydliga: anfallskrig som startas av länder i den västerländska hemisfären (ex. USA ,GB ,Frankrike och Israel ) betraktas alltid som motiverade och vi kallar dom inte krig utan operationer(ex. Operation desert storm). När exempelvis Ryssland gör samma sak, nu senaste med sin "miltärs special operation " I Ukraina, så då är plötsligt befolkning i vår del av världen helt med med i matchen och förstår att det är ett regelrätt anfallskrig ryssarna bedriver. Men nu när vår kompis Israel anfaller ett land så kallar våra makthavare det för "självförsvar " och en stor del av befolkningen köper narrativet utan att blinka

Håll käften din äckliga diktaturkramare. Bara ett bevis på vilket vidrigt odjur du är som älskar Irans regim och putins maffiavälde. Du är en fiende till den upplysta världen och förtjänar att slaktas. Låt mig gissa. Du är säkert muslim ochså??
Citera
2025-06-14, 12:53
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Iran har inga kärnvapen glöm det bara dom är inte tekniskt avancerade nog
Jag tror Iran besitter några kärnvapen, men inte sina egna. Jag tippar på att Iran har i smyg tagit emot några Hwasongs, Iskanders eller till och med Oreshniks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in