2025-06-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Eftersom under 10K m2 är en mycket låg gräns i Huddinge oavsett objekt. Du kan hitta en nedbränd lägenhet utan kök och toalett och den skulle ändå säljas för över 50K/m2 i Östermalm.
Framgår inte på det minsta sätt varför man skulle bry sig om enstaka objekt, i stället för att titta på något slags medelvärde eller median. Det senare säger något om marknaden. Men enstaka objekt säger inget.

Ja priset man betalar är dels för läget/tomten och dels för byggnaden (råvaror, skatter och löner).

Handlade ditt inlägg egentligen om att läget Flemingsberg är billigare än Östermalm?
Ja, så är det ju, men tänkte du att det var en nyhet för oss?
Citera
2025-06-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Hyresgästföreningen pekar på ett antal villaområden som behöver förtätats med hyreshus.

Det här är framtiden. Att bygga hyreshus ute i Sollentunas obygd kommer bara generera tomma lägenheter och stora förluster i alla led.

Nu måste den stora förtätningseran dra igång där vi bygger ihop det lapptäcke som blivit våra storstäder.
Hyresgästföreningen kanske kan höja medlemsavgifterna och låta bygga hyreshus och hyra ut till bruksvärdeshyra. Då skulle dom faktiskt göra något för hyresgästerna.
Citera
2025-06-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Framgår inte på det minsta sätt varför man skulle bry sig om enstaka objekt, i stället för att titta på något slags medelvärde eller median. Det senare säger något om marknaden. Men enstaka objekt säger inget.

Ja priset man betalar är dels för läget/tomten och dels för byggnaden (råvaror, skatter och löner).

Handlade ditt inlägg egentligen om att läget Flemingsberg är billigare än Östermalm?
Ja, så är det ju, men tänkte du att det var en nyhet för oss?

Nu dummar du dig bara. Jag förklarade att pris under 10K/m2 i Stockholms län och specifikt Huddinge är mycket anmärkningsvärt. Ser nu att det endast skett 2st gånger sedan 2014 (denna senaste samt dec -24. Det säger väl dig förhoppningsvis något.
Citera
2025-06-14, 11:40
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Du är inte Breivik som skribenten du citerar heller utan en normal människa

Det märks du känner dig väldigt hotad av idéen om en stark kraft, utan rädsla, som förändrar Sverige till slemhogs värderingar och bostadsmarknaden till en fungerande på demokratisk väg och börjar jämföra en med en galen massmördare i Norge för att gaslighta, skambelägga. Instinkten för dig som klassisk svag betahanne är att larma apflocken (och ledarbabianerna) från den stora stygga vargen bakom busken.
Senast redigerad av slemhog 2025-06-14 kl. 11:45.
Citera
2025-06-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
De slopade ränteavdrag på blancolån nyss. Vart är den slopade skatten på ränteinkomster? Inte sett något...
Nej precis.
Men borde vara logiskt.
Men började ligga i en utredning om slopade ränteavdrag.
Citera
2025-06-14, 11:44
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nej precis.
Men borde vara logiskt.
Men började ligga i en utredning om slopade ränteavdrag.

Kommer inte hända. Blanco lån är ju ren konsumtion.
Citera
2025-06-14, 11:47
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Kommer inte hända. Blanco lån är ju ren konsumtion.

Den ena halvan av befolkningen fick höjd ROT, lägre kontantinsats och lättad amortering.
Den andra mer misslyckade fick slopade ränteavdrag på sina blancolån och höjda medicinpriser som de oftare är mer beroende av.
Vackert!

Jag har själv inga blancolån eller mediciner, men jag ser detta är orättfärdig klasspolitik från M.
Citera
2025-06-14, 11:52
Medlem
Citat:
Det märks du känner dig väldigt hotad av idéen om en stark kraft, utan rädsla, som förändrar Sverige till slemhogs värderingar och bostadsmarknaden till en fungerande på demokratisk väg och börjar jämföra en med en galen massmördare i Norge för att gaslighta, skambelägga. Instinkten för dig som klassisk svag betahanne är att larma apflocken (och ledarbabianerna) från den stora stygga vargen bakom busken.

Det är bara att läsa ditt tidigare inlägg om att du är beredd att dö etc. Det skulle lika gärna kunna vara skrivet av Breivik. Helt sinnes
Citera
2025-06-14, 11:53
Medlem
Citat:
Den ena halvan av befolkningen fick höjd ROT, lägre kontantinsats och lättad amortering.
Den andra mer misslyckade fick slopade ränteavdrag på sina blancolån och höjda medicinpriser som de oftare är mer beroende av.
Vackert!

Jag har själv inga blancolån eller mediciner, men jag ser detta är orättfärdig klasspolitik från M.

Sen att du borde gå på starka mediciner är ju en annan sak.
Citera
2025-06-14, 11:53
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det är bara att läsa ditt tidigare inlägg om att du är beredd att dö etc. Det skulle lika gärna kunna vara skrivet av Breivik. Helt sinnes

Ja det är en ganska stor risk att riskera döden, att någon blatte, nyliberal eller vänsterextrem kommer knäppa en, ifall man går ut med mitt kontroversiella partiprogram och får makt. Jag är dessutom frispråkig, provocerande, skapar avundsjuka och maskulin av mig som retar upp folk. Det finns ju även en tradition av ministermord i Sverige som hade mycket mindre kontroversiella åsikter än mina utöver det.

Livet i dagens Sverige är så eländigt nu samt alla människor dör av sjukdomar och ålder inom 30-40 år endå så jag ser bara fördelar att försöka.
Senast redigerad av slemhog 2025-06-14 kl. 11:56.
Citera
2025-06-14, 11:55
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Vackert!

Då går iaf avdragen till något annat än gul Blend och resa till Kanarieöarna. Medelklassen som jobbar och kan hantera familj och jobb är motorn i samhället, inte någon low life i hyresrätt.

Ingen kan väl tro att priserna ska gå ner när man på ett lån på 3 mille får mellan 30-50tkr per år lägre utgifter med lättade krav och lägre ränta. Lägg till ROT och nettolöneökningar.
Citera
2025-06-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ja det är en ganska stor risk att riskera döden, att någon blatte, nyliberal eller vänsterextrem kommer knäppa en, ifall man går ut med mitt kontroversiella partiprogram och får makt. Jag är dessutom frispråkig, provocerande, skapar avundsjuka och maskulin av mig som retar upp folk. Det finns ju även en tradition av ministermord i Sverige som hade mycket mindre kontroversiella åsikter än mina utöver det.

Livet i dagens Sverige är så eländigt nu samt alla människor dör av sjukdomar och ålder inom 30-40 år endå så jag ser bara fördelar att försöka.

En riktig alfa är högavlönad har flera barn, villa i bra område och ett stabilt förhållande när man närmar sig 40. Extra bonuspoäng om man är tät nog att frugan slipper arbeta. Du är ensamstående, lågavlönad och sitter i en HR. Kan inte bli mer beta än så. Att du gormar som en dåre på FB ändrar noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in