2025-06-13, 22:23
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Hoppas Iran skickar kärnvapen på Israel så vi får stopp på mördarstaten Israel

Iran har inga fungerande kärnvapen haha
Citera
2025-06-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Iran har inga fungerande kärnvapen haha
Det har som säkert
Citera
Medlem
Jag hejar på lilla Israel och det iranska folket. Ner med mullorna.
Citera
Medlem
Är detta på riktigt? Iran har haft 20 år på sig att förbereda och detta är svaret? snacka om korruption delux
Citera
2025-06-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
"J gråter medan han slår dig".
Ryskt talesätt.

Sannolikt lär J förlora sitt frikort. Först Gaza och nu det här. Eller förresten först Gaza, de har ju betett sig vedervärdigt i över 100 år i regionen.

Borde inte väst ha motmedel mot dessa missiler? Visst, slipper en igenom så är det katastrof men förr eller senare blir man tvungen att göra upp med en sådana psykopater. Kanske väntar man just nu ut Israel att gräva en ännu djupare grop åt sig själva.

Hur hänger det samman med:
https://www.friatider.se/trump-sa-israel-att-inte-anfalla-blev-overkord

Har Iran ryska supersoniska missiler och de sänker ETT hangarfartyg så är USAs dominans i världen över. USA har ca 30 hangarfartyg och med dessa har de hållit världen i ett järngrepp. Missförstå mig inte, jag gillar USA och amerikaner men de är lika kidnappade av den där gruppen som vi andra i väst, eller snarare mer under stöveln än vi. Sänker man ett hangarfartyg som skickar det ett gigantiskt budskap till världen. Jag kan inte föreställa mig att USA under några omständigheter vill riskera det.

Varsågod.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Option
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Samson_Option:_Israel%27s_Nuclear_Arsenal_and_ American_Foreign_Policy

Hittills har vita kristna Europa och USA varit de starka nationerna och de som på allvar kunnat krossa Israel och sionismen. Vi har dock haft ledare som hotats, mutats eller bara varit oupplysta om situationen. Det börjar krypa allt närmare att folket över hela västvärlden håller på att vakna. Man ska komma ihåg att det är många judar som inte alls stöder det här, alltså riktiga semitiska judar.

Det återstår att se hur mycket förödelse Irans attacker på Tel Aviv nu orsakar. Om inte Iron Dome fungerar effektivt så kanske Israel avhåller sig från vidare attacker och om det är många civila dödsoffer i Israel så kanske tryckte ökar ytterligare på att avsätta Netanyahu.

Det här kan nog bli mycket allvarligt. Undrar förresten om gästerna på grand följer det här 🙂
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Hoppas Iran skickar kärnvapen på Israel så vi får stopp på mördarstaten Israel
Och vad tror du usa kommer göra? Ni iransimpar har redan gått till fn och snyftat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du måste väl ändå vara medveten om att Patriot är ett luftvärnssystem?

Även en lågIQ-person som du måste väl ha begripit att jag menade att Sverige inte ens har 150 luftvärnsrobotar till Patriot i lager.
Citera
2025-06-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
1979. De som röstade emot delningen 1947 var långt innan islamisterna kom till makten. Men argumentet man hade då var att en delning av brittiska mandatet skulle leda till instabilitet i området, istället föreslog man en endaste stat. De visade ju sig i efterhand att Iranierna hade rätt att det blev rätt instabilt. Tacka vet jag det när man bara kör över folk som bott där i tusentals år.

Ja att utropa en etnostat och fördriva människor är helt bisarrt. Går liksom inte att lösa nu heller men att driva på våldsspiralen är knappast en lösning.

De mer försonande krafterna får inget gehör och nu har vi två länder som leds av extremister som råkar i luven på varandra.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
All religion är ondska och sprider bara hat.

OT: Ja, du lever och du dör. Thats it.

Märkligt att det inte gått fram till svartskallarna.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
https://www.globalfirepower.com/countries-comparison-detail.php?country1=iran&country2=israel

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur många utav dessa robottar som Iran sköt 100 utav har Iran?

Har dom ytterligare 100 eller 1000 eller har dom tiotusentals?
Citera
2025-06-13, 22:27
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Har Israel någon slags gudagiven rätt enligt deras "religion" att förbjuda grannländer i regionen att skaffa kärnkraft (och därmed kärnvapen) när de själva har kärnvapen?

Det kommer aldrig bli fred i Levanten/MÖ innan nån tar Israels regim i örat och förklarar för dem att Gud inte har givit dem rätten att behandla Palestinas ursprungsbefolkning som djur och kasta dem i flyktingläger. Mina fem cent...

Israel har gått över gränsen flera gånger och de behöver lugna sig med aggressionen mot Gaza. Jag förstår inte varför de inte låter mat eller hjälp komma in i Gaza.

Med det sagt, Iran sysslar mer terror och våld på en helt annan nivå. Regimen har som mål att utplåna Israel, alltså döda eller förflytta hela dess befolkning. Om någon hade haft dessa ambitioner gällande Sverige och samtidigt håller på att utveckla kärnvapen så tror jag också du hade velat försvara dig.

Iran är inte vilket land som helst, utan en terrorstat. Det finns inget motsvarande styre i världen.
Citera
2025-06-13, 22:27
Medlem
Tror gör man i moskèn men jag tror inte de Israeliska attackplanen flög in i Iran utan man avfyrade missilerna före gränsen. Det var styrda bomber, målen var noga öronmärkta.

Tänk att Iran aldrig lär sig utan Israel kan också anfalla från marken i Iran genom sin högteknologi och genom att Mossad har kunskap om var Skäggen och militärererna och kärnvapenforskarna befinner sig.

Inom Iran kommer hufvuden att rulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in