Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutVodka12
Har lilla Israel på egen hand utvecklat kärnvapen eller har de fått hjälp av USA?
Israel får oavbrutna vapenleveranser från USA, och det oavsett vem som sitter som president. Obama, Biden, Trump - man blir inte president i USA om man inte stöttar Israel till 100%. Det visar också vilka som har makten i USA.
Israel utvecklade sina kärnvapen självständigt med
franskt stöd, inte med hjälp från USA. Amerikanerna valde att bortse från det, de var medvetna om vad som pågick men tittade bort vilket är något helt annat än att bistå. Det militärstöd USA idag ger Israel är en fråga om geopolitisk strategi, inte ett tecken på att Israel styr landet. Jag föreslår att du tittar närmare på alla komponenter i alliansen mellan de här länderna. USA behöver Israel, Israel behöver USA. Det är så jävla vackert, jag önskar mitt Sverige var med på ett hörn. Jäklar vad vi skulle kunna deportera muslimer om vi benchmarkade med Israel. Boom! Soprent i Tensta, Rosengård, varenda ghetto. Inget jävla tyck-synd-om och lägga huvudet på sned.
Nåväl. I digress. Den gemene amerikanske medborgaren ser Israel som en viktig allierad. Däremot har de en mycket mer negativ syn på det påhittade folkslaget ”palestinier” och deras terrorfasoner.
Vad ska man göra åt det? Kan du hjälpa dem se ljuset kanske? Åk över och förklara att judar är onda vettja! Gör det wallah..