2025-06-13, 19:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Läs noggrant så säger de också "leaders of iran" dvs Ayatollah
Missade det. Jag både läser och skriver slarvigt. Får bättra mig.
Citera
2025-06-13, 19:50
Avstängd
Israel har dödat en till general Esmail Qaani
Al Quds brigaden

Irans högkommandot dör fortare än Hizbollahs ledare....

Panik i högkommandot i Iran

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Missade det. Jag både läser och skriver slarvigt. Får bättra mig.
Citera
2025-06-13, 19:53
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
men du kan iaf erkänna att Israel är en nation du inte ska jävlas med eller hur???

Du trodde seriöst inte att Iran att ngt att sätta emot Israel. Hade Iran haft ett kärnvapen, då hade Israel använt 1-2 från sin arsenal och platsen hade vart obebott säg 10000 år.

Folk glömmer så enkelt att Israel har tillräckligt med kärnvapen att bomba alla nationer 2 ggr typ.

Snart kommer Shas regimen att ta över och Iran/Israel kan ännu en ggn kalla varandra bröder/systrar...

Jag tycker faktiskt att Israel är en nation som alla andra antioner borde jävlas med, tills de går med på att bete sig som andra länder och hålla sig inom sina egna gränser och inte bomba skiten ur civila på andra ställen.

Jag var en gång i tiden en grym Israel-fan, nuförtiden är min inställning till Israel att landet är en skurkstat och "you reap what you sow". Och att om vill hävda ett existensberättigande som självständig nation så ska man tammefan bete sig som en, annars har man förbrukat den rättigheten.

Jag är helt säker på att Iran kommer att sätta åt israel hur mycket som helst innan det här är över. De kommer bara att använda sådana metoder och strategier som gagnar dem, precis som Israel nu använder sitt luftherravälde. Det skulle förvåna mig storligen om det inte blir ett långt och utdraget krig, eftersom det nu ligger i Irans intresse. Och det kommer inte att råda någon brist på länder som är beredda att hjälpa Iran, om än av olika orsaker.

Så man kunde pausa den här tråden i ett år, eller i tre år, och sen komma tillbaka och summera det som hänt och analysera läget i det då ännu pågående kriget...
Citera
2025-06-13, 19:53
Avstängd
Vill bara beklaga för dig att en till iransk general får en gratis resa till helvetet.

https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-857636

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Projicering igen...

Citera
2025-06-13, 19:54
Avstängd
🥺🥺🥺och det kostade just Iran en general

https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-857636

🥺🥺🥺🥺

Israel dansar gärna

Citat:
Jag tycker faktiskt att Israel är en nation som alla andra antioner borde jävlas med, tills de går med på att bete sig som andra länder och hålla sig inom sina egna gränser och inte bomba skiten ur civila på andra ställen.

Jag var en gång i tiden en grym Israel-fan, nuförtiden är min inställning till Israel att landet är en skurkstat och "you reap what you sow". Och att om vill hävda ett existensberättigande som självständig nation så ska man tammefan bete sig som en, annars har man förbrukat den rättigheten.

Jag är helt säker på att Iran kommer att sätta åt israel hur mycket som helst innan det här är över. De kommer bara att använda sådana metoder och strategier som gagnar dem, precis som Israel nu använder sitt luftherravälde. Det skulle förvåna mig storligen om det inte blir ett långt och utdraget krig, eftersom det nu ligger i Irans intresse. Och det kommer inte att råda någon brist på länder som är beredda att hjälpa Iran, om än av olika orsaker.

Så man kunde pausa den här tråden i ett år, eller i tre år, och sen komma tillbaka och summera det som hänt och analysera läget i det då ännu pågående kriget...
Citera
2025-06-13, 19:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Israel har dödat en till general Esmail Qaani
Al Quds brigaden

Irans högkommandot dör fortare än Hizbollahs ledare....

Panik i högkommandot i Iran
IDF har slagit till mot en kärnkraftsanläggning nära Isfahan också.

Panik är nog bara förnamnet. Mullornas dagar är räknade. Men risken finns väl att dom slår hårt inåt mot folket. Brukar bli så när man inte kan besegra fienden.
Citera
2025-06-13, 20:01
Medlem
Graavargs avatar
Trump har just försökt dra in USA i kriget genom att påstå att han gav Itan 60 dagar att göra "en deal" och idag är "dag 61", samt att påpeka att USA "visste allt" och indikera att USA och Israel tajmat attacken tillsammans (de flesta experter anser dock att USA försökte stoppa Israel från att anfalla men att Natanyahu gjorde det i alla fall).

Detta samtidigt som amerikanska UD har gjort allt för att hävda att USA inte haft nånting med attacken att göra, och att USA enbartr fokuserar på att skydda sina egna.

Trump:

"We knew everything, and I tried to save Iran humiliation and death. I tried to save them very hard because I would have loved to have seen a deal worked out.”

“They can still work out a deal, however, it’s not too late.”

"I had given Iran 60 days to come to an agreement, and today is 61.”

"We knew enough that we gave Iran 60 days to make a deal and today is 61, right? So, you know, we knew everything.”
Citera
2025-06-13, 20:02
Avstängd
När jag tränade med Israeliska soldater så lärde jag fort att de är ljusår före oss.

Det ser man här...en sådan attack ligger inte i vår nivå...tyvärr...

Iranska Armen vågar inte röra på sig...eller flygvapnet.

Är de förintade så kommer folket störta regimen så Iran offrar sina kärnvapen...

Israel vet också att Iran låg bakom 7/10 så nu får de äntligen hämnas det

Citat:

Panik är nog bara förnamnet. Mullornas dagar är räknade. Men risken finns väl att dom slår hårt inåt mot foket. Brukar bli så när man inte kan besegra fienden.
Citera
2025-06-13, 20:04
Avstängd
🥺60 dagar... jag hade gett Iran en timme 🥺
Tålamod mot regimer är inte min starka sida

Citat:
Trump har just försökt dra in USA i kriget genom att påstå att han gav Itan 60 dagar att göra "en deal" och idag är "dag 61", samt att påpeka att USA "visste allt" och indikera att USA och Israel tajmat attacken tillsammans (de flesta experter anser dock att USA försökte stoppa Israel från att anfalla men att Natanyahu gjorde det i alla fall).

Detta samtidigt som amerikanska UD har gjort allt för att hävda att USA inte haft nånting med attacken att göra, och att USA enbartr fokuserar på att skydda sina egna.

Trump:

"We knew everything, and I tried to save Iran humiliation and death. I tried to save them very hard because I would have loved to have seen a deal worked out.”

“They can still work out a deal, however, it’s not too late.”

"I had given Iran 60 days to come to an agreement, and today is 61.”

"We knew enough that we gave Iran 60 days to make a deal and today is 61, right? So, you know, we knew everything.”

Citera
2025-06-13, 20:07
Avstängd
Mullorna vet att Israel har kärnvapen ...De kommer acceptera anfallen...

De måste offra ngt

1. Kärnprogrammet
2. Makten

Gör de för mkt motstånd så ryker både 1-2

Citat:

Panik är nog bara förnamnet. Mullornas dagar är räknade. Men risken finns väl att dom slår hårt inåt mot folket. Brukar bli så när man inte kan besegra fienden.
Citera
2025-06-13, 20:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
När jag tränade med Israeliska soldater så lärde jag fort att de är ljusår före oss.

Det ser man här...en sådan attack ligger inte i vår nivå...tyvärr...

Iranska Armen vågar inte röra på sig...eller flygvapnet.

Är de förintade så kommer folket störta regimen så Iran offrar sina kärnvapen...

Israel vet också att Iran låg bakom 7/10 så nu får de äntligen hämnas det
Iranska polisen och militären kommer nog kraftfullt tvinga folket till underkastelse för att injaga respekt och fruktan.

Nu händer det grejer igen...
IDF:s talesman, brigadgeneral Effie Defrins presskonferens, avbröts på grund av att det militära högkvarteret försattes i förhöjd beredskap.

Medan man svarar på frågor vid Kirya-militärens högkvarter i Tel Aviv hörs en högtalare som meddelar att basen går in i "defensiv beredskap", ett larm som betyder att man förbereder sig för en attack.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/idf-spokesmans-press-conference-cut-short-due-to-heightened-alert-at-military-hq/
Citera
2025-06-13, 20:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Mullorna vet att Israel har kärnvapen ...De kommer acceptera anfallen...

De måste offra ngt

1. Kärnprogrammet
2. Makten

Gör de för mkt motstånd så ryker både 1-2
Precis. Enkelt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in