Citat:
Ursprungligen postat av
David1982
men du kan iaf erkänna att Israel är en nation du inte ska jävlas med eller hur???
Du trodde seriöst inte att Iran att ngt att sätta emot Israel. Hade Iran haft ett kärnvapen, då hade Israel använt 1-2 från sin arsenal och platsen hade vart obebott säg 10000 år.
Folk glömmer så enkelt att Israel har tillräckligt med kärnvapen att bomba alla nationer 2 ggr typ.
Snart kommer Shas regimen att ta över och Iran/Israel kan ännu en ggn kalla varandra bröder/systrar...
Jag tycker faktiskt att Israel är en nation som alla andra antioner borde jävlas med, tills de går med på att bete sig som andra länder och hålla sig inom sina egna gränser och inte bomba skiten ur civila på andra ställen.
Jag var en gång i tiden en grym Israel-fan, nuförtiden är min inställning till Israel att landet är en skurkstat och "you reap what you sow". Och att om vill hävda ett existensberättigande som självständig nation så ska man tammefan bete sig som en, annars har man förbrukat den rättigheten.
Jag är helt säker på att Iran kommer att sätta åt israel hur mycket som helst innan det här är över. De kommer bara att använda sådana metoder och strategier som gagnar dem, precis som Israel nu använder sitt luftherravälde. Det skulle förvåna mig storligen om det inte blir ett långt och utdraget krig, eftersom det nu ligger i Irans intresse. Och det kommer inte att råda någon brist på länder som är beredda att hjälpa Iran, om än av olika orsaker.
Så man kunde pausa den här tråden i ett år, eller i tre år, och sen komma tillbaka och summera det som hänt och analysera läget i det då ännu pågående kriget...