2025-06-13, 18:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Inga fler nyheter om fortsatta israeliska attacker?
Det kom en 6 minuter innan du postade det där.
https://omni.se/israels-angrepp-fortsatter-uppgifter-om-ny-attackvag-mot-teheran/a/RzA685

Citat:
Publicerad 13 juni, 18:33

Israel fortsätter att attackera Iran under fredagen. Både israeliska och iranska medier har rapporterat om attacker i både nordvästra och södra Iran under fredagseftermiddagen och vid 18.00-tiden rapporterar iranska medier om en ny våg av attacker mot huvudstaden Teheran.
Citera
2025-06-13, 18:46
Medlem
Rollokolans avatar
Oavsett vad som händer i fortsättningen av konflikten så måste jag säga hatten av för Mossad. Informationsinhämtning innan attackerna idag/natt och attacken tidigare med hjälp av personsökare imponerar. De verkar verkligen ha träffat de personer de var ute efter.

Ukrainas attack mot bombflygen spelar i samma liga men jag blir imponerad när underrättelse och handling fungerar ihop.
Citera
2025-06-13, 18:46
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Usa sa nyligen att mer kommer ikväll iaf
Ja de brukar ha koll.
Vi får avvakta...
Citera
2025-06-13, 18:47
Medlem
Har Israel hotat Iran med kärnvapen eller varför svarar inte Iran på attackerna? Att skicka iväg 100 drönare det vet dom att alla kommer plockas ner av iron dome, så det är inget svar. Förra gången överbelastade Iran iron dome med ca 400 drönare sen skickade dom iväg ballistiska missiler som vad jag minns alla tog sig igenom systemet. Så varför detta "svar" ? Är dom rädda eller har Israel sprängt deras missiler i luften redan?
Citera
2025-06-13, 18:47
Medlem
Citat:
Israel borde köra fullt ut nu , slakta iranska ledningen totalt och ge det iranska folket en framtid som dom länge förtjänat
Så vi ska ha ännu ett Irakkrig med massinvadring som följd? Inga av dessa regime-change krig har någonsin fört något positivt med sig för Europa.
Citera
2025-06-13, 18:48
Avslutad
Iran hade tydligen planerat att attackera Israel tidigare:
https://news.sky.com/story/israel-iran-latest-israeli-jets-target-irans-nuclear-sites-country-braced-for-retaliation-by-tehran- 13382979?postid=9726371#liveblog-body
Citera
2025-06-13, 18:48
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så terrorism är okej så länge det alignerar med dina personliga åsikter?

en upplysning bara. ordet alignera finns inte i svenskan. överrensstämma finns däremot.

för övrigt håller jag med, i stort, om att det finns ett hyckleri hos somliga när det gäller israels förehavanden. det är resultatet av medialt inflytande och långvarig infiltration i germanska samhällen
Citera
2025-06-13, 18:53
Medlem
Citat:
Israel borde köra fullt ut nu , slakta iranska ledningen totalt och ge det iranska folket en framtid som dom länge förtjänat

Iran var ett bra land under Shahen och västallierat. Sen kom Khomeini och störtade ner nationen i det fundamentalistiska, stenåldersmörkret. Iraniernas stora olycka är att dom blev erövrade av araberna och påtvingade islam istället för sin gamla religion zoroastrismen.
Senast redigerad av CygnusX 2025-06-13 kl. 18:58.
Citera
2025-06-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling67
Troligtvis så vill både usa och Israel åt naturtillgångar som finns i Iran.
Krig kostar pengar helt enkelt!

Trams, varken Israel eller USA lär vara det minsta intresserade av att annektera Iran. Men jag vet att liknande trams lärts ut i svenska skolor så du är bara ett offer.
Citera
2025-06-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Har Israel hotat Iran med kärnvapen eller varför svarar inte Iran på attackerna? Att skicka iväg 100 drönare det vet dom att alla kommer plockas ner av iron dome, så det är inget svar. Förra gången överbelastade Iran iron dome med ca 400 drönare sen skickade dom iväg ballistiska missiler som vad jag minns alla tog sig igenom systemet. Så varför detta "svar" ? Är dom rädda eller har Israel sprängt deras missiler i luften redan?

Hotat och hotat. Jag minns att tidigare då Iran anföll var kommentaren att attacken var inte så stor att den krävde att "ubåtssvapnet" sattes in.
Citera
2025-06-13, 18:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Iran hade tydligen planerat att attackera Israel tidigare:
https://news.sky.com/story/israel-iran-latest-israeli-jets-target-irans-nuclear-sites-country-braced-for-retaliation-by-tehran- 13382979?postid=9726371#liveblog-body

Sedan följer "Danny Danon said Tehran was planning a "surprise attack" on Israel, without providing evidence."

Ska du gå på IDF-propaganda? De ljuger om allt.
Citera
2025-06-13, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Sedan följer "Danny Danon said Tehran was planning a "surprise attack" on Israel, without providing evidence."

Ska du gå på IDF-propaganda? De ljuger om allt.
Sant, han kom inte med några bevis. Så om det är sant eller ej kan vi inte veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in