2025-06-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke hade äkta saker ja, men även Jocke klädde sej som en kartong. Jocke insåg iaf 2024 hur töntigt det är med märkeskläder. Se när Christofer vaknar.
Problemet är inte kläderna, som i vissa av hans bilder på Instagram faktiskt är helt okej. Utan mer det typiska ’skrytet’. Inget fel i att ha dyra saker, om det är ens intresse. Felet blir när man försöker hävda sig, se ner på andra och måste bevisa sig rik. Speciellt när man ser igenom det. I första hand borde hans största rikedom vara hans dotter. Och hennes bästa. Därefter ett boende, jobb och att göra rätt för sig. Betala skatt.
Gör det, sedan kan du ta all testo, gym, kläder och klockor bakom tryggheten och kärlek. Men det är min åsikt.
Citera
2025-06-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Problemet är inte kläderna, som i vissa av hans bilder på Instagram faktiskt är helt okej. Utan mer det typiska ’skrytet’. Inget fel i att ha dyra saker, om det är ens intresse. Felet blir när man försöker hävda sig, se ner på andra och måste bevisa sig rik. Speciellt när man ser igenom det. I första hand borde hans största rikedom vara hans dotter. Och hennes bästa. Därefter ett boende, jobb och att göra rätt för sig. Betala skatt.
Gör det, sedan kan du ta all testo, gym, kläder och klockor bakom tryggheten och kärlek. Men det är min åsikt.

Håller med. Men erkänn Christopher matchar byxor med tröja som ett mongo? Ser ju inte klokt ut. Ingen känsla. Vi män har det så jävla enkelt. Jeans, vit skjorta och en klocka och du kan inte misslyckas.
Citera
2025-06-13, 17:36
Medlem
Citat:
Du hade inte tyckt det vore märkligt om vissa tex fått en och samma summa varje månad av honom? Hm har vi nåt bra ord för vad sådant kallas. Just det. Lön. Christopher bedriver inga näringsverksamhet för det och dessa personer bör ha deklarerat lönen. Så det är väldigt intresserat. Dessutom när dessa personer förnekat samröre med honom när de konfronteras blir det ju svårt att 500 kr kommit in varje månad från honom till dem. Tror FK och andra myndigheter kan vara intresserad av detta. Tror inte du? När FHUP har kommit är nog det bara början. För du håller med att regler och lagar ska följas? Har man gjort fel bör det rättas till?

Det kommer ju inte se särskilt bra ut, vi vet ju att Julia är involverad i detta iaf när dom var tillsammans sen är väl Linnea & pappan också misstänkta för att ha hjälpt honom?
Citera
2025-06-13, 17:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk

Precis. Första rummet borde vara dottern. Men nej.
Där sätter han sig själv och Linnea.
Därefter borde det vara boendet som du skriver. Men nej.
Där sätter han ist krimskrams som kläder och klockor.
Sedan har vi då tryggheten som inkomst. Men nej..
Finns inget i det rummet heller. Bägge 2 deklarerar 0
Citera
2025-06-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag tror också på att han köper tjänster, sen tror jag att han har lurat in folk i detta, kommer ihåg klippet med Linnea där hon säger till Chrippa att honom kan vi använda, det klippet lär ju eko ha tagit del av.

Nån Kalle tror jag det var. Han var i behov av pengar men kunde inte kopplas till dessa två sa Linnéa.
Citera
2025-06-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det kan nog komma fram både det ena och det andra och har han snackat för mycket så kan det gå riktigt åt skogen.

Jag tror att vi kommer att få se namn långt mer än Thomas och Julia i just ekobrotten.

Sen har han och Linnéa säkert en sk swishlista. Jag tänker att han kan ha betalat för allehanda "tjänster".
Citera
2025-06-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam
Nä, risk att det kommer en undersökande Youtubejournalist eller horungepoddare och drar förhastade slutsatser om folk bara för att de förbarmat sig över en fattig jävel som höll på att bli vräkt samtidigt som den höll på med diverse skit.

Personligen skiter jag i om jag blir utpekad för penningtvätt, men om någon insinuerar att jag skulle kunna tänka mig att röra tjack eller annat så blir jag rosenrasande nuförtiden och så har det varit länge.

Känns nästan garanterat att Chrippas omgivning kommer få skit av detta gäng förresten om de inte rensat FUPen på irrelevanta uppgifter om ekonomiska transaktioner.

Jag är helt med dig för jag tror att många namn finns.

Han klarade ju inte ens av att ensam kontakta någon som skulle misshandla Jocke och Anjo utan var tvungen att ha 2 kärringar med sig också och då räknar jag inte Linnéa som kärring.
Citera
2025-06-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Precis. Första rummet borde vara dottern. Men nej.
Där sätter han sig själv och Linnea.
Därefter borde det vara boendet som du skriver. Men nej.
Där sätter han ist krimskrams som kläder och klockor.
Sedan har vi då tryggheten som inkomst. Men nej..
Finns inget i det rummet heller. Bägge 2 deklarerar 0

Enkelt svar på dessa tankar är att Chrippa är en fullblodsegoist och JAG (han) är viktigast.
Citera
2025-06-13, 18:15
Medlem
Citat:
Jocke hade äkta saker ja, men även Jocke klädde sej som en kartong. Jocke insåg iaf 2024 hur töntigt det är med märkeskläder. Se när Christofer vaknar.
Vilken nivå jocki och Chrippa håller. Insåg Jocke det här i 40 års åldern? En liten jämförelse kan ju vara att komma in med kammobyxor på kontoret i den åldern
Citera
2025-06-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nån Kalle tror jag det var. Han var i behov av pengar men kunde inte kopplas till dessa två sa Linnéa.

Just ja så var det en Kalle.
Citera
2025-06-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att vi kommer att få se namn långt mer än Thomas och Julia i just ekobrotten.

Sen har han och Linnéa säkert en sk swishlista. Jag tänker att han kan ha betalat för allehanda "tjänster".

Det tror jag också att flera namn kommer dyka upp kanske hans manger bland annat.

Det ska bli mycket intressant att följa detta, media lär ju dyka ner i fupen när den kommer.
Citera
2025-06-13, 18:47
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Du hade inte tyckt det vore märkligt om vissa tex fått en och samma summa varje månad av honom? Hm har vi nåt bra ord för vad sådant kallas. Just det. Lön. Christopher bedriver inga näringsverksamhet för det och dessa personer bör ha deklarerat lönen. Så det är väldigt intresserat. Dessutom när dessa personer förnekat samröre med honom när de konfronteras blir det ju svårt att 500 kr kommit in varje månad från honom till dem. Tror FK och andra myndigheter kan vara intresserad av detta. Tror inte du? När FHUP har kommit är nog det bara början. För du håller med att regler och lagar ska följas? Har man gjort fel bör det rättas till?

Du är lite för kryptisk för att jag ska kunna svara på hur jag ställer mig till div saker.

Hur vet du att vissa har fått in pengar varje månad från Chrippa?

Och hur vet du att samma personer förnekat samröre?

Det råder förundersökningssekretess.

Edit: Har du ersättning från F-kassan så har det iaf varit så att du har rätt att ta emot en viss summa i ersättning under ett kalenderår.
Syrran var sjukskriven under en tid före och efter en operation och ställde samtidigt upp som försöksperson mot ersättning vilket klassades som lön.

Edit 2: Jag var lite lite otydlig. Den ersättning som F-kassan accepterade trots att den klassades som lön understeg gränsen för vad man kunde ta emot utan att det påverkade sjukpenningen.
Senast redigerad av granny-panties 2025-06-13 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in