Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Du hade inte tyckt det vore märkligt om vissa tex fått en och samma summa varje månad av honom? Hm har vi nåt bra ord för vad sådant kallas. Just det. Lön. Christopher bedriver inga näringsverksamhet för det och dessa personer bör ha deklarerat lönen. Så det är väldigt intresserat. Dessutom när dessa personer förnekat samröre med honom när de konfronteras blir det ju svårt att 500 kr kommit in varje månad från honom till dem. Tror FK och andra myndigheter kan vara intresserad av detta. Tror inte du? När FHUP har kommit är nog det bara början. För du håller med att regler och lagar ska följas? Har man gjort fel bör det rättas till?
Du är lite för kryptisk för att jag ska kunna svara på hur jag ställer mig till div saker.
Hur vet du att vissa har fått in pengar varje månad från Chrippa?
Och hur vet du att samma personer förnekat samröre?
Det råder förundersökningssekretess.
Edit: Har du ersättning från F-kassan så har det iaf varit så att du har rätt att ta emot en viss summa i ersättning under ett kalenderår.
Syrran var sjukskriven under en tid före och efter en operation och ställde samtidigt upp som försöksperson mot ersättning vilket klassades som lön.
Edit 2: Jag var lite lite otydlig. Den ersättning som F-kassan accepterade trots att den klassades som lön understeg gränsen för vad man kunde ta emot utan att det påverkade sjukpenningen.