Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Falukorv
Kan du inte använda mer versaler? Generellt så är det ju så att den som skriker högst har rätt.
Men på fullt allvar. Narrativet. Vari består det sjuka? Iran är ett av de tre länder som mest aktivt bedriver spionage, påverkanskampanjer och allmänt subversiv verksamhet i Sverige. Dessutom ofta tillsammans med ett av de andra tre länderna. De samarbetar med gängkriminella i Sverige för att utföra politiska mord. Iran har genomfört den typen av mord på exiliranier över hela västvärlden. I Frankrike 2018, greps en iransk diplomat i Österrike – Assadollah Assadi – i färd med att spränga ett massmöte för den iranska oppositionen (NCRI/MEK) i Paris. Bomben skulle detoneras bland tusentals civila och närvarande politiker, inklusive högt uppsatta västledare. I Tyskland förra året greps två iranska islamister i västra delen av landet misstänkta för att ha planerat ett giftattentat med cyanid och ricin – båda extremt dödliga ämnen. Tysk underrättelsetjänst spårade attacken direkt till mullorna i Teheran.
Man exporterar våld genom diplomatiska kanaler, underrättelseagenter och proxymiliser även till Europa. Flera västländer, däribland Frankrike, Tyskland, Danmark, Nederländerna och Sverige, har pekat ut Iran som ansvarigt för mordförsök, bombplaner och spionage på europeisk mark. Hotet är inte teoretiskt. Jag tänker inte ens gå in på vad mullorna ägnar sig åt när det gäller Israel, eftersom du skiter i det. (Du kanske skiter i Sverige och Väst också förresten..)
Vad har du emot att man plockar ifrån dem deras möjlighet att framställa kärnvapen?
Betänk åtminstone detta: vad skulle mullorna i i Teheran säga om du frågade; "är ni ett hot mot oss?"
Vet du vad de skulle svara?
De skulle säga: "Är du dum i huvudet? Har du sovit sedan den islamiska revolutionen? Det är väl för fan självklart att vi är är ett hot dig, smutsige otrogne. Konvertera eller dö!"
Men nej, tro att Israel är problemet du..

Givetvis bedriver de spioneri, påverkanskampanjer etc, men de är ett u-land i mina ögon och inte tror jag för fem öre att de är ens i närheten av att skaffa sig kärnvapen. Ett land skaffar sig inte kärnvapen så lätt utan att
hela omvärlden skulle känna till det, inte bara Israel och USA.
Iran är inga gulligullbarn och deras hokuspokusdiktarorer och ollon till religiösa ledare suger sur dahri, det säger jag inget om.
Men att Israel går till krig mot Iran har andra orsaker än vad de påstår. Det kriminella krigshetsarsvinet Netanyahu gör allt för att hålla sig kvar vid makten och destabillisera världen till max.