Citat:
Tycker det är litet lustigt hur C. spelar "good cop" i den här röran. Inte bara tänker hon på att tvätta BO's sår med sårtvätt utan hon medlar också mellan parterna mitt under brottet. Överkänslig är hon också. Tycker att ett normalt uttalande av BO (se nedan) är upprörande och väldigt provocerande.
Men kall nog att delta i en utpressning som leder till dubbelmord och även fixa resebokningen på plats i BO's sovrum.
Från FUP, föhrör med C., bilaga 125:
FL: Vad händer i sovrummet?
C: Emanuel fortsatte att argumentera utifrån det han blivit utsatt för av Robert. Robert ska på ett
föraktfullt sätt sagt "men gå och anmäl mig då". Det ska alla tre ha blivit upprörd över för att
det var väldigt provocerande kommentar från Robert. Jonathan blev arg och ställde sig upp
och sa eller skrek pedofiljävel. Emanuel blev upprörd men han gjorde inget. Chania försökte
lugna situationen med att ingen ska anmäla något och ingen ska hamna på dumpen. Hon
beskriver att hon fick agera projektledare, psykiatriker och dagisfröken.
Uppe i sovrummet så slutför Chania resebokningen, hon ber Jonathan skriva in sina
personuppgifter och sedan får Emanuel skriva in sina personuppgifter. Resan betalas med
målsägandes konton.
Men kall nog att delta i en utpressning som leder till dubbelmord och även fixa resebokningen på plats i BO's sovrum.
Från FUP, föhrör med C., bilaga 125:
FL: Vad händer i sovrummet?
C: Emanuel fortsatte att argumentera utifrån det han blivit utsatt för av Robert. Robert ska på ett
föraktfullt sätt sagt "men gå och anmäl mig då". Det ska alla tre ha blivit upprörd över för att
det var väldigt provocerande kommentar från Robert. Jonathan blev arg och ställde sig upp
och sa eller skrek pedofiljävel. Emanuel blev upprörd men han gjorde inget. Chania försökte
lugna situationen med att ingen ska anmäla något och ingen ska hamna på dumpen. Hon
beskriver att hon fick agera projektledare, psykiatriker och dagisfröken.
Uppe i sovrummet så slutför Chania resebokningen, hon ber Jonathan skriva in sina
personuppgifter och sedan får Emanuel skriva in sina personuppgifter. Resan betalas med
målsägandes konton.
Chania är mycket, mycket manipulativ. Hoppas att rätten har förmåga att se igenom hennes fasad. Hon är livsfarlig. Vilket mer än väl bevisas av hennes tidigare domar.