2025-04-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bussigbulle
Han är nu dömd i hovrätten.

Ur pt:
"Våldsanvändningen har varit uppenbart oförsvarlig, särskilt de slag/sparkar som han riktat mot hennes huvud och ansikte. Enligt hovrättens bedömning har det funnits utrymme för honom att lösa situationen på ett annat betydligt mindre våldsamt sätt", skriver hovrätten i sin dom

Se där, ja det var inte helt orimlig dom det heller när man läser den. Frågan om nödvärn och nödvärns excess är rimlig att domstolen tar ställning till och gränsdragningen mellan när man kan besinna sig och inte kan vara svårt att dra några exakta slutsatser om. Det blir alltid en teoretisk konstruktion om vad en person skulle ha gjort i stället, att mitt i en konflikt där man upplever sig bli attackerad med kniv är ju extraordinär i någon mån och vettetusan om domstolens ledamöter har någon verklighetsförankring i sitt påstående om att man bara ska plötsligt andas ut och säga "calma" till sig själv för att sen springa därifrån. Men mitt intresse för rättsfallet har passerat, tack för uppdateringen dock och till den som la upp domen.

Som sagt, jag hoppas att båda parterna kan gå vidare från detta på var sitt håll. Att kvinnan känner att hon fått sin upprättelse och att gärningsmannen får tillfälle att reflektera över livet under den tid han ska tjänstgöra på anstalt, det står ju klart att ingen av dem verkar ha lätt att behålla sin besinning i konflikter - kanske kan han få terapi i lågaffektiv bemötande för våra skattemedel nu.
Citera
2025-04-16, 19:08
Medlem
Nu sitter han inne.
Han har startat flera trådar om D i ett forum, men nu har det varit tyst ett tag från hans användare. Jag hoppas det kommer något gott av fängelsevistelsen, men jag misstänker att han kommer börja härja igen direkt efter att han kommer ut.
Citera
2025-04-16, 19:42
Medlem
Nordlyss avatar
Citat:
Nu sitter han inne.
Han har startat flera trådar om D i ett forum, men nu har det varit tyst ett tag från hans användare. Jag hoppas det kommer något gott av fängelsevistelsen, men jag misstänker att han kommer börja härja igen direkt efter att han kommer ut.

Innan domen ens vunnit laga kraft?
Citera
2025-04-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordlys
Innan domen ens vunnit laga kraft?

Jag lade ihop 1+1, men visst kan det ju vara så att han helt enkelt skaffat sig ett liv och slutat vara besatt av sitt ex. Han verkar ha gått under jorden iallafall, jag antog att han satt inne då.
Citera
2025-04-23, 14:49
Medlem
Citat:
Jag lade ihop 1+1, men visst kan det ju vara så att han helt enkelt skaffat sig ett liv och slutat vara besatt av sitt ex. Han verkar ha gått under jorden iallafall, jag antog att han satt inne då.
Du måste vara världs sämst i matte isf. För han sitter INTE inne🤣
Citera
2025-04-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboo941
Du måste vara världs sämst i matte isf. För han sitter INTE inne🤣

Har förstått det. Var bara så konstigt att det var så tyst från hans håll, han har ju varit helt besatt. Det är han obviously fortfarande eftersom han fortsätter hålla på 😅
Du är väl en som hållt honom bakom ryggen, du kanske vet när han ska in i finkan?
Citera
2025-05-04, 19:55
Medlem
Vet någon när kvinnohatande psycho mr A ska inställa sig i fängelset?
Citera
2025-05-07, 09:19
Medlem
Citat:

Näpp. Enligt rykten så ser hans tomt ut som hos morran å tobias, á la trailer trash. Så vore jag han skulle ja snyggat till de innan jag besökte länsman ett längre tag iallafall.

Men man kanske inte tänker på sånt om man är trash.

Ja alltså, en del av mig tycker så synd om grabben. Nånstans gick de ju snett, ofta i barndomen.
Citera
2025-06-05, 21:52
Medlem
Citat:

Men kanske han sitter inne nu? Det har lugnat sig på "hata-D*hlia" sidan någon skapat 🫣
Citera
2025-06-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfck
Men kanske han sitter inne nu? Det har lugnat sig på "hata-D*hlia" sidan någon skapat 🫣

Man kan ju hoppas! Men det verkar som att han aldrig ger sig när det kommer till henne. Tydligen finns det inga gränser..
Citera
2025-06-12, 14:02
Medlem
Citat:
Man kan ju hoppas! Men det verkar som att han aldrig ger sig när det kommer till henne. Tydligen finns det inga gränser..

Man får hoppas att kriminalvården gör sitt och ger han de stöd han verkligen behöver för att stoppa denna onda spiral. Tänker på hans dotter.. Blir illa berörd då man förstår vilken risk de är för henne att växa upp med en labil pappa. Chansen är stor att hon själv hamnar i liknande förhållanden eller någon annan trasig konstellation.
Citera
2025-06-12, 22:01
Medlem
Han sitter inte inne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här