2025-06-12, 18:04
Medlem
"Skattebrott kan klassificeras som ett artbrott, vilket innebär att brottet i normalfallet ska bestraffas med fängelse, trots att straffvärdet kanske inte är så högt att det automatiskt leder till fängelse. Artbrott betraktas som särskilt samhällsfarliga och klandervärda, vilket motiverar hårdare straff och att frångå den straffrättsliga principen om att domstolarna bör undvika fängelsestraff om möjligt. "

Likaså är bokföringsbrott ett artbrott.

Straffvärdet lär vara alldeles för högt för icke frihetsberövande påföljd oavsett. Dessutom har inte Chrippa skött tidigare utdömd påföljd på ett tillfredsställande sätt.

Så ja. Finkan nästa.
Citera
2025-06-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Kräket är redan dömd för flera brott, från våldsbrott till knark och dopning. Du tror dessutom att han kommer dömas på nytt.

Hur definierar du multikriminell egentligen?

Detta är intressant.

Han har en misshandelsfall från 2009.

Nästa gång 2023 dömdes man för 3 brott
Folkbokföringsbrott
Narkotikabrott
Dopingbrott

Tycker 2009 idag är irrelevant då det var 14 år mellan nästa dom.

Idag utreds han för 11 fall av bokföringsbrott eller liknande brott.

Sedan har han utretts för många brott, tex stämpling till mord, förtal, olaga hot osv.

Vi vet han knarkar mycket.

Christopher beter sej och lever på ett sätt som nog kan ses som multikriminell. Vi ska inte glömma att många (nåja) gängkriminella saknar domar. Det gör de inte laglydiga.
Citera
2025-06-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Oskyldig till motsatsen bevisas eller. Chrippa är inte dömd så du kan inte skriva att han begått något brott

Han är redan dömd tidigare för det första, sen är det ju ganska uppenbart att han kommer dömas igen.
Jag anser att vissa saker han har gjort är brott, han hotar människor, misskötte sitt barn, tog droger, köper saker som egentligen borde gå till företagen som han är skyldig pengar, skattebrott.
I mina ögon har han begått brott och det skulle jag säga om vilken brottsling som helst.
Det som är mest irriterande är att flickan blev så utsatt det värsta som finns när barn råkar illa ut.
Citera
2025-06-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Tackar men alltså åtalet? När kommer det nån tro? För inte en chans han går fri från så många punkter som han är misstänkt för.

Tror på åtal juni till September.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, det känns tyvärr rimligt. Han vill skapa oro.

Exakt så är det, verkar ju vara nått han njuter av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Han är redan dömd tidigare för det första, sen är det ju ganska uppenbart att han kommer dömas igen.
Jag anser att vissa saker han har gjort är brott, han hotar människor, misskötte sitt barn, tog droger, köper saker som egentligen borde gå till företagen som han är skyldig pengar, skattebrott.
I mina ögon har han begått brott och det skulle jag säga om vilken brottsling som helst.
Det som är mest irriterande är att flickan blev så utsatt det värsta som finns när barn råkar illa ut.

Glöm inte att han faktiskt tagit med henne på massa resor! Men inte för hennes bästa såklart.
För sitt egna ego.

Resor som hon knappt kommer minnas i framtiden ändå.
Citera
2025-06-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
"Skattebrott kan klassificeras som ett artbrott, vilket innebär att brottet i normalfallet ska bestraffas med fängelse, trots att straffvärdet kanske inte är så högt att det automatiskt leder till fängelse. Artbrott betraktas som särskilt samhällsfarliga och klandervärda, vilket motiverar hårdare straff och att frångå den straffrättsliga principen om att domstolarna bör undvika fängelsestraff om möjligt. "

Likaså är bokföringsbrott ett artbrott.

Straffvärdet lär vara alldeles för högt för icke frihetsberövande påföljd oavsett. Dessutom har inte Chrippa skött tidigare utdömd påföljd på ett tillfredsställande sätt.

Så ja. Finkan nästa.

Ja vi kan nog glömma böter och lite samhällstjänst bara. Lägg på att han är villkorligt frivillig också och orkade inte göra samhällstjänsten 2023.
Citera
2025-06-12, 18:17
Medlem
Han är dessutom återigen skriven på fel adress.
Vilket sedan 2018 är olagligt.

Vilket han dömts för tidigare dessutom.
Citera
2025-06-12, 18:18
Medlem
Citat:
Glöm inte att han faktiskt tagit med henne på massa resor! Men inte för hennes bästa såklart.
För sitt egna ego.

Chloe kommer nog få sitt första minne 2026. Kan det bli att pappan tas till transport av Kriminalvården?
Citera
2025-06-12, 18:21
Medlem
Citat:
Han är dessutom återigen skriven på fel adress.
Vilket sedan 2018 är olagligt.

Vilket han dömts för tidigare dessutom.

Stämmer. Fortfarande skriven på vinden. Helt otroligt.
Citera
2025-06-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är ett oerhört försvarande mot Christopher och fokusförflyttande. Förminskade. Även om han ibland får oförtjänt kritik förstår jag inte behovet att skydda honom på sin egna fritid så mycket. Det hade varit en annan sak att kliva in när några användare skrev att han knullar barn, ute på våldtäktsturne på nätterna osv. Då hade jag förstått behovet. Vi såg tex nu en användare som kritiserar att vara i tråden 24/7 och aldrig sova som inatt mellan 1-6 spenderade tid i tråden att försvara kräket. Men är det det man vill använda sin tid och yttrandefrihet till så visst 🙂

Det är fantastiskt att man bryr sig så mycket om någons sovtider här inne, det är ett diskussionsforum man skriver när man vill och det är jäkligt lätt att gå in på mobilen och svara på ett inlägg lika lätt som att svara på ett sms.

Efter allt man har fått tagit del av så har jag svårt för att inte tycka att han har begått olagliga handlingar och jag har samma åsikt om många som begår ekobrott tex.
Lyssnar nu på en rättegång om just ekobrott den snubben fick 3 år.
Hur det än är så har han orsakat skada för alla företag han har lånat pengar av och inte betalat tillbaka, han åker gratis på oss som betalar skatt det är inte rätt i mina ögon.
Senast redigerad av Tomtenisse14 2025-06-12 kl. 18:26.
Citera
2025-06-12, 18:28
Medlem
Citat:
För sitt egna ego.

För pengar som är olagliga och som inte ska tillhöra honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in