2025-06-12, 15:37
Avstängd
rattfull=periodare?
Citera
2025-06-12, 16:19
Medlem
Tycker man får stå för vad man gjort.
Citera
2025-06-12, 16:28
Medlem
perry2s avatar
Var han korvryttare ? Med tanke på att "nära vännen" Henric Alsterdahl uttalat sig om honom.
Citera
2025-06-12, 16:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molins
Så respeklöst att ha rubriken som "körde rattfull 2011"!Vem fan gör sig lustig på sånt sätt?
Jesper blev 58 år och har varit en mycket bra journalist.
Rubriken borde vara Journalisten Jesper Henricson hastigt avliden endast 58 år.
För att han körde rattfull 2011?

Att han riskerat andras liv på fyllan väger tyngre än hans gärning som journalist. Så är det.

Detta var nu ingen person man kommer minnas men vila i frid hur som helst.
Citera
2025-06-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molins
Så respeklöst att ha rubriken som "körde rattfull 2011"!Vem fan gör sig lustig på sånt sätt?
Jesper blev 58 år och har varit en mycket bra journalist.
Rubriken borde vara Journalisten Jesper Henricson hastigt avliden endast 58 år.
Är du svagbegåvad? Orginaltråden handlar om fd nyhetsankaret som körde rattfull. Första inlägget är från 2011. Tråden handlade om hans rattfylla.
Ska man i efterhand ändra rubriker på alla trådar eller bara denna?
Senast redigerad av Goare 2025-06-12 kl. 16:38.
Citera
2025-06-12, 17:22
Medlem
exoticspices avatar
Minns Jesper. Han hade en väldigt behaglig röst.
Citera
2025-06-12, 17:52
Medlem
Kommer sakna hans behagligt distinkta röst, pondus och tydlighet. Alltför tidigt borta. Beklagar förlusten till hans närstående.
Citera
2025-06-12, 17:52
Medlem
Han blev 58 år. Såg ut att hålla sig i trim. Undrar varför han dog.
Citera
2025-06-12, 18:28
Medlem
Har inte sett han på flera år men nu när jag ser ansiktet kan jag höra rösten framför mig. Fick han gå från TV eller fick annat jobb som lockade för mycket? Han måste haft rätt små barn också va? Såg en bild på höggravid fru 2013, så 12-13 år? Trist. Förövrigt väldigt symmetrisk ansikte, kan tänka mig han fick många brudar som ung (och delvis som äldre), ett sådan där utseende som åldras rätt bra till iaf 60.
Senast redigerad av Villekulla90 2025-06-12 kl. 18:36.
Citera
2025-06-12, 18:46
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Informmatzia4
Klockren rubrik! Ingen ska få ro, inte ens i graven.

Precis. Är det en sån grej folk kommer att minnas honom för?

"Minst du Jesper Henricsson? Han på TV?"

"Ja just ja, han som åkte dit för rattfylla!"
Citera
2025-06-12, 18:54
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Har inte sett han på flera år men nu när jag ser ansiktet kan jag höra rösten framför mig. Fick han gå från TV eller fick annat jobb som lockade för mycket? Han måste haft rätt små barn också va? Såg en bild på höggravid fru 2013, så 12-13 år? Trist. Förövrigt väldigt symmetrisk ansikte, kan tänka mig han fick många brudar som ung (och delvis som äldre), ett sådan där utseende som åldras rätt bra till iaf 60.

Han har det där festprisse utseendet. I sin ungdom hade han helt smält in på Stureplan eller Grabbarna Grus i Magaluf.
Citera
2025-06-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Varför vikarierar en erfaren 58-åring på SR? Varför hade han inte fast jobb? Bara en undran. Ansågs han för gammal? Avskedad? Han var duktig och behaglig att lyssna på. En som man minns sedan han var på TV 3.

Som mångårig fd yrkeskollega och arbetskamrat till Jesper så kan jag säga att han är en av vår tids mest underskattade nyhetsankare. Att jobba med honom var en fröjd vid desken och han har överallt där han har jobbar varit en mycket omtyckt kollega och anses av de flesta av oss som en mycket kunnig men av ledningarna ofta undervärderad medarbetare.

I nyhetsbranschen är det väldigt mycket nyckfullhet som styr vem som lyfts fram och vem som hamnar vid sidan om. Det är långt ifrån alltid som det är de bästa som når längst. Utan de som har ”rätt bakgrund” i bemärkelsen har gått rätt karriärvägar. Och de som skaffar sig ”rätt vänner” i ledningen. Jesper var inte en person som jagade efter rampljuset. Han var mest intresserad av att göra det jobb han skulle göra bra. Och han hade en gudabenådad berättarröst. Hans intresse låg mer på sin familj, framförallt på sina barn och sina hundar.

Om du frågar mig däremot varför han aldrig lyftes fram som han förtjänade utifrån sin kompetens hos SVT så skulle jag säga att det nog mycket berodde på att han ursprungligen kom från TV3 som inte ansågs som ett tillräckligt seriöst tv-bolag ur nyhetssynpunkt. Det har ju inget med Jespers kompetens att göra öht. Men som sagt så nyckfullt är det ofta.

För alla de gökar här och den person som till och med i rubriken påstår att Jesper varit inblandad i rattfylla 2011, så handlar det inte alls om honom. Så det är helt fel och har präglat hela tråden på ett sätt som får det att vända sig i magen för en som mig som jobbat tillsammans med honom under många år… vilket sätt att vilja vanhedra någons minne så.

Jag kan inte uttala mig om han någon gång i sitt liv haft något alkoholberoende. Men den händelsen som omnämns om och om igen här i tråden och rubriken handlar absolut inte om honom öht..
Senast redigerad av Scoutsin 2025-06-12 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in