2025-06-11, 20:54
Medlem
cyberhawks avatar
Hennes uppsåt var säkert gott men hon är lite naiv. När man läser vilka som var med på resan så undrar man ju om hon verkligen känt till deras bakgrund.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lygplanskapare
Citera
2025-06-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Dom kanske mätte dvärgväxten och ville utreda autismen?

Detta är den bästa prestation jag sett från Greta sedan hon började "uppträda" i samband med skolstart augusti 2018.

https://tv.aftonbladet.se/video/3340...te-live-sweden
Senast redigerad av Septemberflicka 2025-06-11 kl. 21:13.
Citera
2025-06-11, 21:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Greta skiter i klimatet… (varför tog hon inte tåget ifrån Paris?)
Hur ofta brukar du själv ta tåget Paris-Sverige? Har du kollat upp hur lång tid det tar och hur mycket byten som krävs? Efter allt som hänt i Israel så har jag full förstående för att hon inte ville lägg 2-3 dygn för att ta sig hem till Sverige.
Citera
2025-06-11, 21:26
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur ofta brukar du själv ta tåget Paris-Sverige? Har du kollat upp hur lång tid det tar och hur mycket byten som krävs? Efter allt som hänt i Israel så har jag full förstående för att hon inte ville lägg 2-3 dygn för att ta sig hem till Sverige.

Och varför ska en vanlig knegarfamilj som tågluffar/elbilar i Sydeuropa inte kunna unna sig samma lyx ifall något oförutsett inträffar? En flygskatt kommer aldrig att svida för den socioekonomiska grupp som Greta tillhör. Klimatkrisen var bara snömos.
Citera
2025-06-11, 22:32
Medlem
Majsmannen2s avatar
Busch klämde åt lilla Greta riktigt rejält.

Tycker alltid det känns så larvigt när vuxna människor och politiker säger till Greta på skarpen.

Jag kommer nog alltid se Greta som ett litet barn. Av någon anledning.
Citera
2025-06-11, 22:40
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Donald Trump tyckte redan 2019 att Greta hade problem med sin ilska.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/g...twitter-attack

"Greta måste ta tag i sina aggressionsproblem"
Citera
2025-06-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968

Det är ju hon som klättrat upp på svinhöga hästar och sagt att man absolut inte ska flyga, att vi måste klara att vara obekväma etc.

Så flyger hon själv i onödan.. nu kan hon inte längre yttra sig om att andra inte får flyga. Det är inte svårare än så.
Citera
2025-06-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är ju hon som klättrat upp på svinhöga hästar och sagt att man absolut inte ska flyga, att vi måste klara att vara obekväma etc.

Så flyger hon själv i onödan.. nu kan hon inte längre yttra sig om att andra inte får flyga. Det är inte svårare än så.
Hon säger faktiskt något mer. Hon säger att vissa människor (däribland hon själv) är viktiga människor. Andra människor (du och jag) är oviktiga. Reglerna gäller bara för oviktiga människor. Det är hennes egentliga budskap.
Citera
2025-06-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Busch klämde åt lilla Greta riktigt rejält.

Tycker alltid det känns så larvigt när vuxna människor och politiker säger till Greta på skarpen.

Jag kommer nog alltid se Greta som ett litet barn. Av någon anledning.

Beror ju på att hon är på ett barns plan rent mentalt, bara det faktum att hon i en intervju har sagt att hennes sätt att se allting som svart eller vitt är en styrka säger ju en hel del…

Alla med en fungerande hjärna vet att det i princip aldrig är svart eller vitt, det är småbarn som ser världen på det sättet.
Citera
2025-06-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Detta är den bästa prestation jag sett från Greta sedan hon började "uppträda" i samband med skolstart augusti 2018.

https://tv.aftonbladet.se/video/3340...te-live-sweden

Verkligt avancerad dans och sång, hade Inspiratoeren sagt.
Citera
2025-06-12, 06:36
Medlem
Jag kanske är två eller trea på bollen, men vem betalade resan hem?
Citera
2025-06-12, 07:10
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Beror ju på att hon är på ett barns plan rent mentalt, bara det faktum att hon i en intervju har sagt att hennes sätt att se allting som svart eller vitt är en styrka säger ju en hel del…

Alla med en fungerande hjärna vet att det i princip aldrig är svart eller vitt, det är småbarn som ser världen på det sättet.

Hon är en vit privilegierad bortskämd kvinna. Hon är inget barn.

Hon är obildad, kan vi börja kalla fenomenet Greta Thunberg för sitt rätta namn.

Hon är oerhört representativ för svenska kvinnor dvs extremt pinsam och naiv.

Varför skäms inte svenska män över sina kvinnor mer än vad de gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in