2025-06-11, 14:09
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad har du för bevis för detta?
Vilka modeller rör det?

Vad menar du ? Jag citerade ju vad LM studio skrivit om hur de kan samla information om de anses gå emot etiska riktlinjer, trots lokal användning.

Modeller skapa av "kartellen" som ligger på huggingface.
Finns ju hur många som helst.
Citera
2025-06-11, 14:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eromar
Vad menar du ? Jag citerade ju vad LM studio skrivit om hur de kan samla information om de anses gå emot etiska riktlinjer, trots lokal användning.

Modeller skapa av "kartellen" som ligger på huggingface.
Finns ju hur många som helst.
Nej, du påstår att LM Studio eller modeller som körs på den "sänder ut information", vilket jag tolkar som "call home"-funktionalitet.

Det som LM Studio har sagt i en disclaimer bevisar inte detta på något sätt. Bevisa det skulle man kunna göra lätt om man kör LM Studio i en virtuell maskin eller Docker med nätverksövervakning, ja - förutsatt att det var sant alltså.
Senast redigerad av Enterprise 2025-06-11 kl. 14:16.
Citera
2025-06-11, 14:35
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Nej, du påstår att LM Studio eller modeller som körs på den "sänder ut information", vilket jag tolkar som "call home"-funktionalitet.

Det som LM Studio har sagt i en disclaimer bevisar inte detta på något sätt. Bevisa det skulle man kunna göra lätt om man kör LM Studio i en virtuell maskin eller Docker med nätverksövervakning, ja - förutsatt att det var sant alltså.
Legal Requirements står på deras egna sida.
Varför är du lika självsäker som GPT4o? Du kollar inget alls
Citera
2025-06-11, 14:43
Medlem
Citat:
Jag har nu fått bekräftat att precis allting är riggat med affärsuppgörelser som täcker allting.

Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Den stora risker är inte att vi blir styrda av ett företag. Den stora risken ligger i att vi ger en AGI möjligheten att ta makten över oss. I det läget är alla företag och alla människor överspelade.

If anyone builds it, everyone dies.

Självklart har företag som Meta och Google skapat dessa sandlådor för att ni pappskallar ska mata in era personuppgifter och annan känslig information som företagen sedan kan sälja till både underrättelsetjänster och skumma företag.
Citera
2025-06-11, 14:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Legal Requirements står på deras egna sida.
Varför är du lika självsäker som GPT4o? Du kollar inget alls
Att företaget bakom LM i vissa fall juridiskt kan tvingas lämna ut uppgifter om sina kunder är ju inte alls samma som att lokala instanser av LM Studio skickar tillbaka information till LM-företaget över Internet, du förstår inte det?
Citera
2025-06-11, 15:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Självklart har företag som Meta och Google skapat dessa sandlådor för att ni pappskallar ska mata in era personuppgifter och annan känslig information som företagen sedan kan sälja till både underrättelsetjänster och skumma företag.
Det är korrekt uppfattat att AI-teknik kan användas väldigt skadligt inkl att kartlägga våra personligheter. Detta är dock olagligt i EU. Men inte i USA, där Trump har lagstiftat att det inte får finnas några restriktioner. En ren katastrof naturligtvis.
Citera
2025-06-11, 15:14
Medlem
Citat:
Bevisen står för i helvete i trådstarten.

Jag vill påpeka att bara för att nån random foliehatt skriver något i en trådstart så är det inte att betrakta som bevis.
Jag kan starta en tråd och skriva "Jag är gud" i trådstarten, det gör det inte till en sanning eller ens ens särskilt bra grund för vidare diskussion men bär ungefär lika mycket relevans som din trådstart.
Citera
2025-06-11, 15:22
Medlem
Paris24s avatar
Hehe deepseek som skapades för 10mkr och fick bättre prestanda än chatgpt lärde ju upp sig genom att tömma chatgpt. Dvs allt som har med AI-program att göra är en enda digital rundgång, en enda sörja. AI kommer aldrig att ge några stora intäkter.

Så fort världens intressantaste AI-program är klart, det som klarar att köra en bil säkrare än en människa, är det bara att kopiera det programmet gratis till all världens bilar, för all framtid. Värde noll alltså.
Citera
2025-06-11, 15:41
Medlem
Citat:
En till foliehatt utan andra bevis än "trust me".

Vad tillför du själv?
Citera
2025-06-11, 15:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Vad tillför du själv?
Jag tillför ett sunt ifrågasättande av foliehattar som sprider konspirationsteorier utan bevis. Det kan behövas.
Citera
2025-06-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
AI kommer aldrig att ge några stora intäkter.

Jodå, dessa sandlådor genererar och omsätter miljarder genom att de samlar persondata om folk som använder tjänsterna. Denna data säljs sedan till högst erbjudande. Det är informationen som är värt något, inte 30 år gammal programmeringsteknik.
Citera
2025-06-11, 16:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jodå, dessa sandlådor genererar och omsätter miljarder genom att de samlar persondata om folk som använder tjänsterna. Denna data säljs sedan till högst erbjudande. Det är informationen som är värt något, inte 30 år gammal programmeringsteknik.
Det är sant! När apple får tillgång till chatgpt-databasen "mot en liten avgift" och fyller databasen med egen info om apples produkter så kommer chatgpt att gå med vinst. Och användaren som ser svaret får aldrig veta källan, chatgpt låtsas ju att alla svar är framtänkta utan källa.

Det blir som att kunna fråga en nobelpristagare om vad som helst. Men han svarar bara apple. Som betalade hans nya fina villa.
Senast redigerad av Paris24 2025-06-11 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in