2025-06-11, 11:41
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vad är din målsättning som det mytoman-avskum och ryssrunkare du är?

Förorena tråden med lögner och skriva bliintelurad.se är ju bara primitivt clowneri inte ens värt en potatis eller kålhuvud.

Är det din världsbild som kolliderar med verkligheten som gör dig så till synes arg och bitter?

Hur tolkar du Ursulas uttalande? Är målet inte fred så borde det rimligtvis vara krig?

Russia’s goal is not peace.

https://x.com/vonderleyen/status/1932423751624269946

bliintelurad.se
Citera
2025-06-11, 11:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ursula och Rutte kommer själva att få knäböja vid en huggkubbe på röda torget. Europa är förlorat.

Jag måste erkänna, jag bara älskar det här botkontot. Rakt emot verkligheten.

Så 180 grader mitt emot. Du är rädd för att Putler kommer sluta sina dagar avrättad på röda torget? Jo, det stämmer. Det närmar sig nu.
Citera
2025-06-11, 11:43
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du tar ingen hänsyn till att Ryssland förlorar 100-xxxx ggr fler vapen är Nato gör?

Påverkar det möjligen din ekvation något?

Det är inte min ekvation, det är vår Natoledare Ruttes uttalande.
Om Ryssen förlorar 100 0000 ggr fler vapen och samtidigt producerar 4 gg fler så borde rimligtvis inte Rutte vara orolig för ett anfall om 5 år. Eller?
Senast redigerad av Africagonzo 2025-06-11 kl. 11:46.
Citera
2025-06-11, 11:44
Medlem
Citat:
Dokumentation av ryska nederlaget i Kotovsk, Tombov oblast.

Kotovsk, UAVs attacked Tambov gunpowder plant. 370 km from Ukrainian border. A secondary detonation was recorded after the attack.

The last time the gunpowder plant in Kotovsk was hit by drones was on May 25, when debris from a downed UAV fell on one of the warehouses. The last attack on the Tambov region occurred on June 6, when the Progress plant was hit in Michurinsk. Three of its employees were injured, - local media.

https://x.com/LXSummer1/status/1932706087150420062
Vilken smäll!
Viktigt bidrag till att demilitärisera Ryssland. Mer kommer.
Citera
2025-06-11, 11:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
bliintelurad.se

Blev det svårt att svara på simpla frågan vad din målsättning är? Du hatar Sverige. Du hatar Nato. Är en usel ryssapologet som postar lögner tillsammans med tramsande användning av bliintelurad.se som har som syfte att svenska folket ska vara på sin vakt mot mytoman-avskum som dig och din sort.

Jag förstår att det är jobbigt att vara en förlorare och ta ut sitt misslyckade liv på Ukraina, Sverige, Nato, frihet och demokrati men du kan väl delge oss i tråden vad förlorare som dig har för målsättning?
Citera
2025-06-11, 11:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det är inte min ekvation, det är vår Natoledare Ruttes uttalande.
Om Ryssen förlorar 100 0000 ggr fler vapen och samtidigt producerar 4 gg fler så borde rimligtvis inte Rutte vara orolig för ett anfall om 5 år. Eller?
Har du förstående för att det kanske är ett uttalande gjort för att skapa förändring istället för att säga att allt är ok?

Har du förstående för att sånt här officiellt uttalande av Natos chef kan bestå i att avskräcka Ryssland från eventuella planer de har?

Kan du beskriva hur orolig han är för anfall? Vad säger han att sannolikheten är?

Såklart man är orolig över att Ryssland invaderar länder i Europa och dessutom har skalat upp sin krigsindustri nåt enormt för något man själv anser vara "en liten specialoperation".

Men oroliga ska vi såklart vara eller känner du hellre att det är bättre helt ignorera det som händer nu i Ukraina och i Ryssland?
Citera
2025-06-11, 11:58
Medlem
Från verkligheten cornucopia.se

UPPDATERAS: Två mördade och 60 skadade inklusive nio barn i terrorbombning mot Charkiv – insamling till Archerbrigaden – svenska Elektrikerförbundet tar ställning för Kreml
skriven av Lars Wilderang 2025-06-11 11:43

https://cornucopia.se/2025/06/uppdateras-tva-mordade-och-60-skadade-inklusive-nio-barn-i-terrorbombning-mot-charkiv-insamling-till -archerbrigaden-svenska-elektrikerforbundet-tar-stallning-for-kreml/
"I nattens terrorbombning mot Ukraina mördades två civila och 60 skadades inklusive nio barn när Charkiv terrorbombades. Jonas kör en stor insamling till Archerbrigaden som behöver en egen grävamaskin till sina skyddsgropar för de svenska Archerhaubitsarna."

Mer om läget finns att läsa I länken.
Citera
2025-06-11, 11:59
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Blev det svårt att svara på simpla frågan vad din målsättning är? Du hatar Sverige. Du hatar Nato. Är en usel ryssapologet som postar lögner tillsammans med tramsande användning av bliintelurad.se som har som syfte att svenska folket ska vara på sin vakt mot mytoman-avskum som dig och din sort.

Jag förstår att det är jobbigt att vara en förlorare och ta ut sitt misslyckade liv på Ukraina, Sverige, Nato, frihet och demokrati men du kan väl delge oss i tråden vad förlorare som dig har för målsättning?

Min målsättning är att hålla mig uppdaterad i ämnet och samtidigt få intryck och reflektioner från andra och vad ni tycker och tänker i frågan. Lära mig något nytt varje dag!

Du missade min dock min fråga till dig och skrev allt annat än ett svar på den.

Hur tolkar du Ursulas uttalande på X om att ryssen inte vill ha fred? Vad tror du dom då önskar?

bliintelurad.se
Citera
2025-06-11, 12:00
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Sedan bör det ju påpekas att Ryssland förlorat ca 13000 bepansrade stridsfordon, varav över 4000 stridsvagnar, sedan år 2022 under Ukrainakriget. Det är nog mer kännbart. Det borde bekymra dig mer?

31 st? Ryssland har förlorat över 4000 stridsvagnar sedan år 2022.

Det finns mängder av bilder på utslagna stridsfordon och stridsvagnar som sägs vara ryska men hur vet man säkert att alla dessa verkligen tillhört Ryssland? Åtminstone de första åren så använde Ukraina och Ryssland till stor utsträckning samma typer av stridsfordon och stridsvagnar.
Citera
2025-06-11, 12:01
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Vilken smäll!
Viktigt bidrag till att demilitärisera Ryssland. Mer kommer.

Blev jackpot den här gången. Tydligen en direct hit.

Ryssapor som african bozo the clown får förtränga detta. Allt går enligt plan. Russia stronk.

This morning, Ukrainian UAVs attacked the Tambov gunpowder plant, after analyzing the footage of objective control, we can assume the place of the strike, - Dnipro Osint

The enterprise is very important for the Russian army.

In red, we have marked the area of ​​​​damage by the drone with subsequent detonation, which already indicates the success of the strike.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lrd4v4ltxs2q
Citera
2025-06-11, 12:04
Medlem
Citat:
Sanktionspaket nummer 18 på plats.
För artonde gången en "viktig signal" till Ryssland.
Nu väntar vi på paket nummer 19 och 20.
Eftersom Rysslands målsättning är krig och dessutom producerar 4x fler vapen än hela NATO sammanlagt så blir det Rutte och Ursula som får vara våra ljus i mörkret och leda oss och våra barn mot fienden.

På tre månader tillverkar de fler vapen än vad Nato-länderna gör på ett år

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/nato-chefens-varning-ryssland-kan-anfalla-inom-fem-ar/

Poängen är ju att när ryssens finanser sinar tillräckligt, och det kommer de att göra, så tillverkar ryssen inte en massa vapen längre. Inom ett år är vi där, om jag ska gissa lite. Det ser ju redan riktigt illa ut, och ytterligare sanktioner lär knappast förbättra läget.
Citera
2025-06-11, 12:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det finns mängder av bilder på utslagna stridsfordon och stridsvagnar som sägs vara ryska men hur vet man säkert att alla dessa verkligen tillhört Ryssland? Åtminstone de första åren så använde Ukraina och Ryssland till stor utsträckning samma typer av stridsfordon och stridsvagnar.
Sitter ju analytiker och räknar på det, jag tror intr dom sitter och ljuger och konspirerar
västs underrättelsetjänster vill ju ha korrekta uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in