2025-06-11, 07:48
Medlem
Curfewn ser ut att följas dåligt 🇲🇽
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI 2025-06-11 kl. 07:51.
Citera
2025-06-11, 07:54
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dumheter. Har du hört talas om liknelsen Hönan och Ägget. Troligtvis inte. Men upploppen nu är på grund av att just ICE och Nationalgardet verkar i LA.

Nu sprider sig protesterna runt om i hela USA. Igår började vi se poliser som tvekade att vara med, i Chicago. De vill inte vara på fel sida av historien. Under demonstrationerna på dagen var det vanliga medborgare med amerikanska flaggor, som ju kunde vara polisernas grannar och vänner.

Trump lär reagera med mer och mer våld och sätta in militärt och nationalgarde på fler och fler platser. Och fler och fler av dem kommer lägga av, och inte delta.

Och sen har vi Trumps födelsedagsparad i Washington DC på lördag. Blir intressant....
Polisen som myndighet står alltid på lagstiftarens sida. Att enskilda poliser säger upp sig gör ingen skillnad och lagen kommer upprätthållas. Om Trump eller Magdalena andersson stiftar en lag att mörda alla förstfödda så kommer polisen komma och hämta barnen.
Citera
2025-06-11, 08:07
Medlem
löls avatar
Det går bra för demokraterna nu.

Vänster-kommunisterna visar sina ansikten åter igen. Arbetslösa, kriminella vänsterpack går all out plundring i LA.

Samma röstboskap som vänstern i EU har.
Citera
2025-06-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dumheter. Kalifornien lyder under federala lagar och ICE arbetar med efterlevnad av federal lag.

Exakt. Precis som i andra länder är militärer och liknande styrkor höger, eftersom att man behöver vara det för att vara undergiven lagen och auktoriteter.
Citera
2025-06-11, 08:22
Medlem
Ja nu hakar dom på.
Palestina rörelsen har öppnat upp för detta också.
Men dom flaggorna lyser med sin frånvaro.

Ut med folk som inte ska vara i landet, vad är problemet.
Vi ska ha likadant här.

Trump gör helt rätt skicka 5000 man, stävja och straffa.
Visa vart skåpet ska stå.
Bort med all jävla idioti.
Citera
2025-06-11, 08:28
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Exakt. Precis som i andra länder är militärer och liknande styrkor höger, eftersom att man behöver vara det för att vara undergiven lagen och auktoriteter.
”Lagen” är inget statiskt. Lagar kan ändras. Om man inte är nöjd med en lag så jobbar man på att förändra den. Det är så en demokrati fungerar.

Men vänstern är ju inga vänner av demokrati. Gillar man inte en lag så tycker man att det är fritt fram att strunta i den.
Citera
2025-06-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Så här skrev du först:

Och sen skrev du så här:

Och jag svarade dig att Kalifornien absolut har haft en vit majoritetsbefolkning, och kunde visa det med data från de kaliforniska myndigheterna.

Sluta tjafsa nu. Du hade fel.

Varför tar du inte med det jag svarade på till att börja med?
Kalifornien har ALDRIG varit vitt, och sen släppt in svarta, latinos eller dylikt. Din bästis som jag svarade på påstod det och det var det jag svarade på.

Be en vuxen förklara för dig.
Citera
2025-06-11, 08:47
Medlem
Imorse höll jag på att tappa öronen då P1 faktiskt nämnde att "protesterna" ändrar ansikte och blir en turné av ödeläggelse och plundring på kvällarna.
Påminner en del om Palestinademonstranterna här som till exempel störde ut avtäckning av minnesmärket över offren från terrorattacken på Drottninggatan.
Citera
2025-06-11, 09:09
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Varför tror du att Visby har en ringmur? för att de gillar stenbyggen eller?

...........för att hålla lokalbefolkningen (bönderna) på behagligt avstånd
Citera
2025-06-11, 09:12
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Så då är det ok? Gott att kunna dra till WhatAbout-ismen på detta. Även om jag anser att "WhatAbout-ismen" kan ha en poäng i många sammanhang så inte i detta fall.

De måste angripa problemet/fenomenet illegaler från flera olika håll. Detta är ett av dem.

Men jag förstår även att du som vänsterdriven liberal hellre nyttjar detta för egen vinning och samtidigt får din "fiffi" uppslickad av en texmexare eller MENA som här i Sverige.
Illegaler?? lol
Jag är höger konservativ din mupp.

Frågan är inte om det är ok, hela USA har ju anpassat sig till systemet, korken trump måste ändra systemet först , det kan och vill han ju inte.
Citera
2025-06-11, 09:15
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför är ni på högerkanten så förtjusta i att blint följa auktoriteter? Det har framkommit felaktigheter i hur ICE agerat. Varför tycker ni att man inte bör protestera mot det?
Varför skulle man va emot när dom gör nånting bra? Vem vill ha massa kriminellt avskum som inte har rätt att vistas i landet?

Ni i vänstern är också rätt duktiga på att suga auktoritetskuk när det passar
Citera
2025-06-11, 09:15
I motsats mot Kalifornien är guvernören i Texas angelägen om att skydda invånarna mot brottslighet. Nationalgardet kallas in på guvernörens order när man väntar oroligheter.

Citat:
Members of the Texas National Guard will be deployed to various locations in the state ahead of planned protests this week, Gov. Greg Abbott said Tuesday.

South Texas organizations are expected to hold anti-ICE rallies on Wednesday and Saturday, CNN affiliate KSAT reported. Among the demonstrations is a “No Kings” protest in San Antonio this Saturday.

Tänk så enkelt det kan vara:
Citat:
“Peaceful protest is legal,” Abbott said in a post on X. “Harming a person or property is illegal and will lead to arrest.”
https://edition.cnn.com/us/live-news...1u3b6m7olirqea

I Texas hjälps man åt istället för att dra Trump inför domstol:
Citat:
The Republican governor said the Guard “will use every tool & strategy to help law enforcement maintain order.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in