2025-06-10, 21:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Lycka till
Citera
2025-06-10, 21:32
Medlem
franges avatar
Jahapp, men välkommen åter i tjänst, då!
Citera
2025-06-10, 21:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag fick för mig att du menade att jag slänger ur mig random påhopp helt utanför det aktuella samtalet. Därför försökte jag förklara hur jag resonerar kring det exempel du uppgav.

Att du då känner behov av att jämföra mig med pedofiler på dumpen säger mig att dina invändningar mot mitt moderatorskap kanske är i tunnaste laget.
Jag kan bara föreställa mig att man blir moderator på Flashback av två orsaker.
Antingen är man retarderad och personlighetsstörd, man gillar att ha den här makten. Sannolikt är det ett sätt att ta kontroll över någonting i livet eftersom det mesta är utom kontroll. Man är en loser alltså.

Eller så är man ok, men utövar självskadebeteende.

Min fråga är alltså om du är a) en loser, b) masochist eller c) något annat? Kan du inte förklara varför du vill vara moderator?
Citera
2025-06-10, 21:55
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag kan bara föreställa mig att man blir moderator på Flashback av två orsaker.
Antingen är man retarderad och personlighetsstörd, man gillar att ha den här makten. Sannolikt är det ett sätt att ta kontroll över någonting i livet eftersom det mesta är utom kontroll. Man är en loser alltså.

Eller så är man ok, men utövar självskadebeteende.

Min fråga är alltså om du är a) en loser, b) masochist eller c) något annat? Kan du inte förklara varför du vill vara moderator?

Det var en intressant teori. Jag vet inte om jag skulle se mig själv som en loser direkt, jag har ett relativt okej jobb med en bra bit över medianlön och goda förmåner, samt ett, återigen relativt, rikt liv i övrigt. Jag har däremot ingen familj och är i yngre medelålder, så jag ser ett värde i att försöka delta i FBs funktion som en del av min fritidssysselsättning.

Det här med att vara lyckad är däremot ganska subjektivt. Det du anser vara lyckad kanske inte jag skriver under på, och vice versa.

Min målsättning är dock att försöka bidra till välfungerande forumdelar, just nu enbart en.
Citera
2025-06-10, 22:32
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Jag gillar namnet, vart kommer det från? Är det något militäristiskt?
Citera
2025-06-10, 22:51
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Jag gillar namnet, vart kommer det från? Är det något militäristiskt?

Det är en rysk stridsvagn. En vidareutveckling av T-80.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/T-80
Citera
2025-06-10, 23:13
Medlem
Citat:
Det var en intressant teori. Jag vet inte om jag skulle se mig själv som en loser direkt, jag har ett relativt okej jobb med en bra bit över medianlön och goda förmåner, samt ett, återigen relativt, rikt liv i övrigt. Jag har däremot ingen familj och är i yngre medelålder, så jag ser ett värde i att försöka delta i FBs funktion som en del av min fritidssysselsättning.

Det här med att vara lyckad är däremot ganska subjektivt. Det du anser vara lyckad kanske inte jag skriver under på, och vice versa.

Min målsättning är dock att försöka bidra till välfungerande forumdelar, just nu enbart en.

Kör på du är forumets bästa skribent,alltid intressant när du träder in i diskussionerna.
Citera
2025-06-10, 23:36
Medlem
Jag har alltid uppskattat T-80U i militärforumet.
Citera
2025-06-10, 23:36
Avslutad
Citat:

Ingår det då generellt att själv aktivt delta i forumdelen man modererar?
Citera
2025-06-10, 23:44
Medlem
Dofternas avatar
Underbart! En av mina favoriter på forumet och jag är fullständigt ointresserad av det militära. Men uppskattar raka rör, avhyvlingar och kunnande.
Citera
2025-06-10, 23:45
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Mycket bra!
Alltid balanserad och välinformerad i Ukrainatråden!
Citera
2025-06-11, 00:10
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:

Herregud människa, givetvis är du en loser liksom alla andra moderatorer.

Vad som är ett lyckat liv är förstås subjektivt, det kan handla om jobb, pengar, kärlek, vänner, barn och tusen andra saker men att moderera gratis på ett forum är det nog väldigt få människor som betraktar som en framgång i livet...

Sen kan ni förstås inbilla er själva att ni gör ett viktigt "jobb" här och att forumet skulle gå under utan er...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in