2025-06-10, 21:37
Medlem
LordLancasters avatar
Jag har ju aldrig haft någon riktig relation trots att jag är medelålders. Men nu har jag äntligen fått kontakt med en tjej på en sån där dejtingsajt. Jag är väldigt nervös inför att träffa henne.

Vi båda bor ute på landsbygden och jag brukar alltid ta cykeln när jag ska någonstans. Jag har ju aldrig tagit körkort eftersom jag har bilskräck. Jag tycker bilar går för fort.

Men jag vågar inte komma till hennes hus på cykel, så nu har jag köp en mopedbil bara för att imponera på henne. Jag har köpt en Microcar Highland. Se bild:

https://files.klaravikcdn.com/uploads/productimages/e1/1f/665562/extrabilder11130303_large.jpg

Nu vill jag gärna styla den lite också. Är det till Biltema man åker då eller? Kan man köpa fräcka fälgar där? Finns det något mer ni tycker att jag bör köpa till min mopedbil för att imponera på dejten?
Citera
2025-06-10, 21:49
Medlem
SkattefriZons avatar
wonderbound om du verkligen vill imponera på henne.
Citera
2025-06-10, 21:58
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Jag har ju aldrig haft någon riktig relation trots att jag är medelålders. Men nu har jag äntligen fått kontakt med en tjej på en sån där dejtingsajt. Jag är väldigt nervös inför att träffa henne.

Vi båda bor ute på landsbygden och jag brukar alltid ta cykeln när jag ska någonstans. Jag har ju aldrig tagit körkort eftersom jag har bilskräck. Jag tycker bilar går för fort.

Men jag vågar inte komma till hennes hus på cykel, så nu har jag köp en mopedbil bara för att imponera på henne. Jag har köpt en Microcar Highland. Se bild:

https://files.klaravikcdn.com/uploads/productimages/e1/1f/665562/extrabilder11130303_large.jpg

Nu vill jag gärna styla den lite också. Är det till Biltema man åker då eller? Kan man köpa fräcka fälgar där? Finns det något mer ni tycker att jag bör köpa till min mopedbil för att imponera på dejten?

Tjej?
Om hon är typ 94 och bor på ett äldreboende blir hon kanske imponerad över att du kan framföra ovan nämnda fordon, men hon lär inte bli mer imponerad om du "pimpar" den, och räkna inte med att ni får till det i baksätet...
Citera
2025-06-10, 22:10
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
wonderbound om du verkligen vill imponera på henne.

Menar du wunderbaum?
Citera
2025-06-10, 22:11
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tjej?
Om hon är typ 94 och bor på ett äldreboende blir hon kanske imponerad över att du kan framföra ovan nämnda fordon, men hon lär inte bli mer imponerad om du "pimpar" den, och räkna inte med att ni får till det i baksätet...

Men man ser ju ibland riktiga bilar med fräcka fälgar och så vidare. Då tänker man wow. Borde det inte vara samma princip med mopedbil?
Citera
2025-06-10, 22:17
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Men man ser ju ibland riktiga bilar med fräcka fälgar och så vidare. Då tänker man wow. Borde det inte vara samma princip med mopedbil?

Det där gäller nog i första hand för killar i 20-årsåldern, och om jag inte missförstått dig så är det inte din "målgrupp".
Citera
2025-06-10, 22:21
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det där gäller nog i första hand för killar i 20-årsåldern, och om jag inte missförstått dig så är det inte din "målgrupp".

Jag hade ju epatraktor då jag var ung. Då var det mycket styling med sänkta fjädrar och så vidare. Vissa hade många wunderbaum minns jag också, 5-6 stycken.

Så du menar att jag borde släppa ”epa-tänket” nu när jag dejtar en mogen kvinna?
Citera
2025-06-10, 22:28
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Jag hade ju epatraktor då jag var ung. Då var det mycket styling med sänkta fjädrar och så vidare. Vissa hade många wunderbaum minns jag också, 5-6 stycken.

Så du menar att jag borde släppa ”epa-tänket” nu när jag dejtar en mogen kvinna?
Nej för faan! Men tänk större när det gäller mogna meloner.
Brylcream, skinnjacka. Rävsvans i antennen.
Elvis på hög volym i kassettdäcket.
Kasta in en fårskinnspläd över sätet.
Måla lite ”eldsfläjms” på framskärmarna.

Borra några hål i avgasröret så ”åket” morrar lite mera.
Go for broke man!

Ps, lyssna inte på han med grus i kalsongerna, han är bara avundsjuk på dig och din innovativa ådra. Ds
Senast redigerad av GastonLeMan 2025-06-10 kl. 22:30.
Citera
2025-06-10, 22:28
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Jag menar att för en kvinna över 15 är en pimpad mopedbil ungefär lika sexigt som en trimmad moped - alltså bara patetiskt.
Citera
2025-06-10, 22:36
Medlem
Baisianuss avatar
Du ska svänga inom Biltema och köpa sådana där häftiga clip on-navkapslar i plast i någon tuff färg, typ silver. Kanske en vinge i bakrutan också, och en gangsterkeps fram. Sedan måste du naturligtvis ha bra ljud. Biltema säljer bilradios från olika märken. United och Kenwood är prisvärda. Du kanske även ska slå till på ett slutsteg så att plåten vibrerar när du kör Eddie Meduza och Pipex och annan sån musik som imponerar på brudarna. Sandstorm med DaRude. Numera kan man även addera ljus under bilen. Det är superhäftigt, exempelvis ha röda RGB-stripes undertill så att det ser ut som att bilen svävar på en röd kudde. Och så några Wunderbaums i backspegeln. Det blir dunder, det.
Citera
2025-06-10, 22:37
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Nej för faan! Men tänk större när det gäller mogna meloner.
Brylcream, skinnjacka. Rävsvans i antennen.
Elvis på hög volym i kassettdäcket.
Kasta in en fårskinnspläd över sätet.
Måla lite ”eldsfläjms” på framskärmarna.

Borra några hål i avgasröret så ”åket” morrar lite mera.
Go for broke man!

Ps, lyssna inte på han med grus i kalsongerna, han är bara avundsjuk på dig och din innovativa ådra. Ds

Ja men nu börjar det likna något. Jag kom nästan på andra tankar när alla var så negativa, men du förstod var jag kom ifrån. Min mopedbil har dock ingen kassettspelare.

En snabb fråga bara. Menar du att motorn låter fräckare om man borrar några hål i avgasröret?
Citera
2025-06-10, 22:40
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskback-forum
för att imponera på Flashback så kan pk stollar sluta gå offtopic och tramsa i varje tråd de inte håller med om.
det är patetiskt och genomskinligt, så stick tillbaka till politikdelarna och kör med den sedvanliga propagandan bland dina likasinnade och låt oss bilfolk va ifred.

TS. breda 300 däck från cooper cobra ger en fet look på moppebilen.

Tack för att du kallar mig för bilfolk och inte ser ned på min mopedbil. Jag är lite rädd för riktiga bilar som sagt, men en mopedbil är ju en slags bil det med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in