2025-06-10, 14:33
Medlem
LordLancasters avatar
Nu när jag börjat ”komma upp i åren lite” (jag säger inte exakt ålder men det är ju medelålders i alla fall) funderar jag på att försöka se lite yngre ut genom att köpa en keps och sätta den bak och fram.

Det var något man såg de coola killarna göra i högstadiet på 80-talet, men själv vågade man ju inte sticka ut hakan och ha en så cool stil då. Men nu när man fått lite bättre självförtroende som medelålders kanske det vore en bra idé?

Och ni tjejer som läser detta. Visst blir ni lite imponerade av en mogen man som vågar ha kepsen bak och fram?

Så frågeställningen blir: Borde jag som mogen man köpa en keps och bära den bak och fram för att se yngre ut och kanske få mer framgång hos unga damer?
Citera
2025-06-10, 14:35
Medlem
HerrKralls avatar
Eftersom du frågar: NEJ. Bakvänd skärmmössa är inte ok för en vuxen människa. Varken man eller kvinna. Vill du se ut som Skurt eller?
Citera
2025-06-10, 14:37
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Eftersom du frågar: NEJ. Bakvänd skärmmössa är inte ok för en vuxen människa. Varken man eller kvinna. Vill du se ut som Skurt eller?

Men Skurt har väl kepsen åt sidan. Jag menar rakt bak som de tuffa killarna hade när jag var liten.
Citera
2025-06-10, 14:41
Medlem
LordLancasters avatar
Menar alltså ungefär så här:

https://mn2s.com/wp-content/uploads/2025/01/Lleyton-Hewitt.png
Citera
2025-06-10, 14:42
Medlem
Onanikrems avatar
- killen var medvetslös, men när jag vred huvudet rätt så dog han.....
Citera
2025-06-10, 14:42
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Men Skurt har väl kepsen åt sidan. Jag menar rakt bak som de tuffa killarna hade när jag var liten.
Tuffa barn kanske men du är en medelålder man utan framgång hos varken yngre eller äldre damer. En keps kommer inte hjälpa dig här oavsett hur du vrider på den
Citera
2025-06-10, 14:48
Medlem
Citat:
Nu när jag börjat ”komma upp i åren lite” (jag säger inte exakt ålder men det är ju medelålders i alla fall) funderar jag på att försöka se lite yngre ut genom att köpa en keps och sätta den bak och fram.

Det var något man såg de coola killarna göra i högstadiet på 80-talet, men själv vågade man ju inte sticka ut hakan och ha en så cool stil då. Men nu när man fått lite bättre självförtroende som medelålders kanske det vore en bra idé?

Och ni tjejer som läser detta. Visst blir ni lite imponerade av en mogen man som vågar ha kepsen bak och fram?

Så frågeställningen blir: Borde jag som mogen man köpa en keps och bära den bak och fram för att se yngre ut och kanske få mer framgång hos unga damer?
Finns inget mer patetiskt än medelålders som ska verka unga.
Citera
2025-06-10, 14:54
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven

Men tjejerna kanske inte fattar att jag är medelålders? Jag tänker att kepsen ger ett ungdomligare intryck och skalar av några år från min upplevda ålder?
Citera
2025-06-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven

Som kvinna säger jag nej, nej, nej! Det är inte ens snyggt på unga, bakifrån ser kepsen ut som en bäver. Som äldre ska du ha den åt rätt håll. Kepsen bak-och-fram och gubbkropp är väldigt avtändande.
Citera
2025-06-10, 14:58
Medlem
Citat:

Kepsen bak-och-fram har man när det blåser hårt så att den inte blåser av huvudet.
Citera
2025-06-10, 15:00
Medlem
Om du är skyttesoldat - eller om det är extrem motvind - eller om du är ubåtsbefäl - så är det ok att ha huvudbonad bakofram eftersom skärmen eljest är i vägen.
Citera
2025-06-10, 15:02
Avslutad
Trodde de flesta slutade använda keps efter 30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här