2025-04-20, 15:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Känns lite typiskt Calle att påstå sig vara uppriktigt förbryllad över varför han slutade satsa på sprint, eftersom "det är ju det jag var bra på"

Han kommer alltså inte ens ihåg varför han lade om sin träning.

Men allt verkar perfekt. Bästa polaren ny "manager" och ingen tränare klar. Men det ser "jävligt bra" ut.

Du ska nog inte ta det så bokstavligt. Det finns ju ett idiomatiskt uttryck (jag fattar inte varför jag...) som väldigt ofta används när någon lite uppgivet bara menar: jag skulle inte...

Naturligtvis minns han allt han gjort och att det handlade om att då trodde sig kunna bli en bra distansåkare. Nu vill han motivera sig själv genom att hitta förklaringar till varför karriären blivit mindre framgångsrik.
Citera
2025-04-20, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad menar Calle med att "mina hatare kommer säkert tycka att det blir skönt att slippa se mig"?

Ska han sluta tävla och bara träna? Eller syftar han på sina hatare i landslaget?

Tycker du Calle verkar ha ett högt iq? Han vet inte själv vad han menar.
Citera
2025-04-20, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu lossnar det för Calle. Räknar med både OS- och VM-guld i sprint för honom i kommande mästerskap.

Ska han ge Klaebo rennesketa innan start eller hur ska det gå till? Sen är det väl bara 30 åkare till som är snabbare än honom och kan tänka taktiskt rätt
Citera
2025-04-20, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
äh, låt han fjolla på själv, har svårt att se han kommer bli bättre vid 36 års ålder, en ålder där många manliga skidåkare lagt av.
Vet inte vad det beror på, men just kring 35 verkar manliga kroppen försämras betydligt, och säkert är många även less efter ett liv av träning och slit.

Jag skulle bli skitglad om calle lyckades på ett VM eller OS, men är det realistiskt att han ska ha något i sprint att göra? För det är ju det han tänkte satsa mot till VM tyckte jag det stod.
Hade det inte varit bättre att han skulle satsa på distans istället? Eller han kanske är lika dålig där...

Vem tar calles plats i landslaget nu?

Det finns en stor vattendelare inom idrot och det är när män skaffar barn. Den där absoluta viljan att utan gränser, konsekvenser eller liknande satsa 1000% försvinner när fokus skiftas. Kvinnor verkar bli lite tvärtom där de verkar kunna prestera efter avlandet är klart.
Citera
2025-04-20, 15:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Ska han ge Klaebo rennesketa innan start eller hur ska det gå till? Sen är det väl bara 30 åkare till som är snabbare än honom och kan tänka taktiskt rätt

Hade Calle bara satsat på sprint i stället för att diversifierat sig skulle nog Klæbo varit näst bäst. Nu har det ju gått några år, men jag har inte gett upp hoppet. Balle Halfvarsson har gjort det förr även om det då var något fel på målfotot.
Citera
2025-04-20, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Tycker du Calle verkar ha ett högt iq? Han vet inte själv vad han menar.

Absolut inte, snarare extremt lågt IQ.

Men man trodde väl ändå att han skulle kunna formulera sig i media med tanke på all gnäll-tid han lagt ner i media.
Citera
2025-04-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Absolut inte, snarare extremt lågt IQ.

Men man trodde väl ändå att han skulle kunna formulera sig i media med tanke på all gnäll-tid han lagt ner i media.

Calle > Donald
Citera
2025-06-10, 08:52
Medlem
Framgår det hur Calle ska finansiera en satsning utanför landslaget?
Har svårt att tro att sponsorerna står i kö...??
Citera
2025-06-10, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ollgaiskogen
Framgår det hur Calle ska finansiera en satsning utanför landslaget?
Har svårt att tro att sponsorerna står i kö...??

Sambon är ju färdigutbildad lärarinna nu så hon lär få försörja hans tvivelaktiga sprint-satsning.
Citera
2025-06-10, 13:45
Medlem
Tavastehuss avatar
Nästan alla svenskar vet vem han är, men till skillnad från t ex Frida Karlsson är han inte känd för något som helst positivt i skidsammanhang. Gjorde han förresten inte en ”gøy” musikvideo för norsk TV där han dissade det norska landslaget?

”Billan” var det väl likadant för då hennes ytterst få meriter kom i början av karriären. De sista åren tog ingen henne på allvar. (Eller minns jag fel?)
Citera
2025-06-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Nästan alla svenskar vet vem han är, men till skillnad från t ex Frida Karlsson är han inte känd för något som helst positivt i skidsammanhang. Gjorde han förresten inte en ”gøy” musikvideo för norsk TV där han dissade det norska landslaget?

”Billan” var det väl likadant för då hennes ytterst få meriter kom i början av karriären. De sista åren tog ingen henne på allvar. (Eller minns jag fel?)

Tror inte nästan alla vet vem han är. Frågar du 100 pers på stan tror jag max hälften känner igen namnet. Frida Karlsson kanske 75% känner till.
Citera
2025-06-20, 18:01
Medlem
laughingducks avatar
Har vi inte hört detta förut 🤔

Från svt sport

” Calle Halfvarsson berättar om OS-satsningen: ”Låter naivt”
UPPDATERAD 17 JUNI 2025PUBLICERAD 17 JUNI 2025
Calle Halfvarsson gör en omtalad satsning mot OS-sprinten.
Här berättar 36-åringen om situationen som driver hans hopp om att ta guld.
– Folk tycker säkert att det låter naivt, säger han.
Se Halfvarsson lyfta fram tidigare duellen mot Kläbo på OS-banan – och varför det sporrar honom i OS-satsningen.
Svenske skidstjärnan Calle Halvfarsson har brutit sig loss från landslaget och satsar mot OS på egen hand. Samtidigt som övriga längdstjärnor var på SOK:s OS-läger på Kreta tränade Halfvarsson för sig själv på hemmaplan i Sågmyra, i Dalarna.
Tvåbarnspappan har inför tävlingsåret valt att satsa sin energi mot sprinttävlingarna – med mål att försöka bräcka norske giganten Johannes Hösflot Kläbo i OS-sprinten på banan i Val di Fiemme.
– Det är ett höghastighetsupplopp som passar mig ganska bra, säger Halfvarsson.
Skulle Halfvarsson få chansen att tävla på OS skulle det bli veteranens fjärde olympiska spel. Hans bästa placering än så länge är en fjärdeplats i sprintstafetten i Pyeongchang 2018.”

https://www.svt.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-berattar-om-os-satsningen-later-naivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in