Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-08, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av hannah1997
Sommarjobb på Guldfynd är inte det enda på hennes CV. Hon har också en karriär inom sociala medier vilket också är ett jobb. Många skulle se det som mer fördelaktigt än en person som studerat. Studera skulle de flesta klara, men att bygga upp en karriär inom sociala medier på det sätt hon gör skulle inte de flesta klara.

Det är dock verkligen tvärtom. Utbildning inom sociala medier och marknadsföring är i princip krav, framför en skandalomsusad influenser. Hon kommer ha riktigt svårt att få jobb inom det yrket. Linn är otrevlig, icke kapabel att samarbeta, ingen social förmåga, lågutbildad och orimlig syn på lön (plockar ut 50k i månaden trots att företaget gick med förlust). Det bästa hon kan göra är att skaffa sig en utbildning helst igår. Eller ta ett floristjobb och utvecklas för att så småningom kunna ha ett bra jobb inom det tex
Citera
2025-06-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Det är dock verkligen tvärtom. Utbildning inom sociala medier och marknadsföring är i princip krav, framför en skandalomsusad influenser. Hon kommer ha riktigt svårt att få jobb inom det yrket. Linn är otrevlig, icke kapabel att samarbeta, ingen social förmåga, lågutbildad och orimlig syn på lön (plockar ut 50k i månaden trots att företaget gick med förlust). Det bästa hon kan göra är att skaffa sig en utbildning helst igår. Eller ta ett floristjobb och utvecklas för att så småningom kunna ha ett bra jobb inom det tex

Jag sa inte att hon skulle söka jobb inom sociala medier och marknadsföring
Citera
2025-06-08, 21:10
Medlem
Citat:
Sommarjobb på Guldfynd är inte det enda på hennes CV. Hon har också en karriär inom sociala medier vilket också är ett jobb. Många skulle se det som mer fördelaktigt än en person som studerat. Studera skulle de flesta klara, men att bygga upp en karriär inom sociala medier på det sätt hon gör skulle inte de flesta klara.
För oss äldre, som personer i rekryterande ställning oftast är, är en ”karriär inom sociala medier” ungefär lika mycket värt som att ha ägnat tio år att sortera kulspetspennor eller fila naglarna.
Man är intresserad av vad personen kan, och vad den producerar för mervärde för arbetsgivaren. Att ta bilder på sitt caféfika och lägga upp på Instagram är en helt meningslös kompetens.
Citera
2025-06-08, 21:42
Medlem
Citat:

Det är ju inte direkt hon som har byggt en karriär, hon har verkligen sina barn att tacka för. Speciellt T som gjorde att hon fick vara med på TV. Programmet heter bokstavligt talat "unga mammor". Efter Programmet kunde Linn livnära sig på sociala medier och de mesta av hennes samarbeten har ju varit tack vare barnen.
Senast redigerad av Kladdkakautankladd 2025-06-08 kl. 21:46.
Citera
2025-06-09, 06:43
Medlem
ViktoriaVittorias avatar
Citat:

Människor följer inte Linn för att hon är duktig på det hon gör, utan pga hennes skandalomsusande liv. Hon är ett UFO för oss vanliga och vi undrar vad hon håller på med haha.

Linn kan ju inte ens skapa sina egna klipp i ett redigeringsprogram utan anlitar extern hjälp för det. Det är jätteenkelt att ladda in videos och bilder på datorn och skapa små korta klipp m.m

Av det som jag har sett av Linn så skulle jag inte säga att hon är särskilt uthållig då hon ger upp lätt.
Och som grädden på moset så är hon varken kreativ eller fantasifull då hon gång på gång kopierar andras idéer och låtsas att det är hennes egna.

När det gäller "Unga mammor" hade jag för mig att produktionen kontaktade Linn och frågade om hon ville vara med, inte att hon ansökte själv..Sen ville ju produktionen inte ha med Linn mer i programmet så så underhållande var hon inte INNAN alla partnerbyten och knoddar till höger och vänster.

Men jag blev väldigt nyfiken när du skrev att du lätt med dina kontakter kunde fixa jobb åt Linn (och det var tydligen inte inom influencer & marknadsföring) vilka jobb finns det för henne?

Hon har ju ett köpt "floristdiplom" Men ingen erfarenhet eller talang och tydligen enligt riktiga florister har hon inga grundläggande kunskaper. Så hon kan väl inte direkt bli anställd direkt i en blomsteraffär?
Citera
2025-06-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktoriaVittoria
Människor följer inte Linn för att hon är duktig på det hon gör, utan pga hennes skandalomsusande liv. Hon är ett UFO för oss vanliga och vi undrar vad hon håller på med haha.

Linn kan ju inte ens skapa sina egna klipp i ett redigeringsprogram utan anlitar extern hjälp för det. Det är jätteenkelt att ladda in videos och bilder på datorn och skapa små korta klipp m.m

Av det som jag har sett av Linn så skulle jag inte säga att hon är särskilt uthållig då hon ger upp lätt.
Och som grädden på moset så är hon varken kreativ eller fantasifull då hon gång på gång kopierar andras idéer och låtsas att det är hennes egna.

När det gäller "Unga mammor" hade jag för mig att produktionen kontaktade Linn och frågade om hon ville vara med, inte att hon ansökte själv..Sen ville ju produktionen inte ha med Linn mer i programmet så så underhållande var hon inte INNAN alla partnerbyten och knoddar till höger och vänster.

Men jag blev väldigt nyfiken när du skrev att du lätt med dina kontakter kunde fixa jobb åt Linn (och det var tydligen inte inom influencer & marknadsföring) vilka jobb finns det för henne?

Hon har ju ett köpt "floristdiplom" Men ingen erfarenhet eller talang och tydligen enligt riktiga florister har hon inga grundläggande kunskaper. Så hon kan väl inte direkt bli anställd direkt i en blomsteraffär?

”Människor följer inte Linn för att hon är duktig på det hon gör, utan pga hennes skandalomsusande liv”

Det är ni som hänger här inne och skriver hat om Linn som följer henne av den anledningen. Eller vadå, har du intervjuat varenda följare som hon har? Jag slår vad om att ingen av er har något jobb som kräver mycket hjärnkapasitet för isåfall håller man inte på som ni gör.
Jag tänker inte ens svara på dina frågor för jag tycker att det är helt sinnessjukt att du kan sitta där och skriva att det inte finns jobb åt en person som uppenbarligen uppnått mycket i både sitt arbetsliv och personliga liv.
Köpt ett diplom? Hahah du är uppenbarligen inte förankrad i verkligheten och har uppenbarligen själv inte en enda utbildning.
Citera
2025-06-09, 07:17
Medlem
ViktoriaVittorias avatar
Citat:
”Människor följer inte Linn för att hon är duktig på det hon gör, utan pga hennes skandalomsusande liv”

Det är ni som hänger här inne och skriver hat om Linn som följer henne av den anledningen. Eller vadå, har du intervjuat varenda följare som hon har? Jag slår vad om att ingen av er har något jobb som kräver mycket hjärnkapasitet för isåfall håller man inte på som ni gör.
Jag tänker inte ens svara på dina frågor för jag tycker att det är helt sinnessjukt att du kan sitta där och skriva att det inte finns jobb åt en person som uppenbarligen uppnått mycket i både sitt arbetsliv och personliga liv.
Köpt ett diplom? Hahah du är uppenbarligen inte förankrad i verkligheten och har uppenbarligen själv inte en enda utbildning.

Jag sa inte att det inte finns jobb åt henne, jag var genuint nyfiken vilka jobb DU menade att du kunde fixa åt henne.
Men DIN reaktion säger allt om DIG. DU kan inte ens svara på en enkel fråga
Citera
2025-06-09, 08:20
Medlem
Citat:

Ja den utbildningen hon har genomgått är som att köpa ett diplom, du får ett ”bevis” att du genomfört kursen oavsett hur det gick för dig. Du kan ha failat allt men får diplomet ändå. Så ingen seriös butik kommer ta in någon med ett sånt diplom.

Gick själv en sån kurs när jag arbetslös, jag var med på en av tio lektioner och fick mitt diplom i slutet ändå.
Citera
2025-06-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairlyodderika
Ja den utbildningen hon har genomgått är som att köpa ett diplom, du får ett ”bevis” att du genomfört kursen oavsett hur det gick för dig. Du kan ha failat allt men får diplomet ändå. Så ingen seriös butik kommer ta in någon med ett sånt diplom.

Gick själv en sån kurs när jag arbetslös, jag var med på en av tio lektioner och fick mitt diplom i slutet ändå.

Så kanske det var för dig. Och så kanske det var för Linn också men det vet du inte helt säkert. Alla kurser är inte som din kurs vet du.
Citera
2025-06-09, 08:42
Medlem
Citat:

Vad har Linn uppnått i sitt personliga liv?? Vad har hon uppnått i sitt arbetsliv?? Jag är helt perplex över vad du menar??

Har hon ett hemligt dubbelliv vi inte känner till, arbetar hon för läkare utan gränser, är hon advokat för mänskliga rättigheter. Har hon öppnat upp sitt hem för våldsutsatta kvinnor?? Adopterat en gatuhund från portugal eller skaffat en övergiven sommarkatt från ett katthem. Har hon ett familjehem som tar emot barn av olika anledningar?

Nej, just det! Hon är endast en influencer som gör dålig reklam för skitprodukter.

Hon skrev en gång att hon är den snällaste och mest genuina personen hon känner(en bisarr sak att säga om sig själv). Men hon bevisar gång på gång att hon inte lever upp till sina ord
Citera
2025-06-09, 08:50
Medlem
Citat:

Jag tycker att det låter som att det är du som inte är förankrad i verkligheten... vad har Linn uppnått i sitt personliga liv som är så bra tycker du? Svara gärna då jag vill höra för jag måste ju uppenbarligen ha missat något under de åren jag följt Linn
Citera
2025-06-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supergosig
Det var ju liknande då hon berättade att hon lämnat löshår på blomhyllan för att markera hennes "revir" så inga andra tjejer skulle vara där.
Man kan ju undra om det har hänt med tanke på samtalet någon hörde på stationen.

Detta är det sjukaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in