2025-06-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Men fatta att allt handlar om vad juristen i TR tyckte. Ville han fällande så kommer domen ändras i HR. Vad tomtarna som nämndemännen är är oväsentligt i slutändan. Har åklagaren övertygat juristen så fälls dom i HR. När domen kommer så kan man se hur de röstade.

jag sa innan att det fanns en liten chans att nämndemännen skulle vilja ha fällande dom här, dom är inte utbildade jurister och att dom skulle kunna bli dömda i tingsrätt

men sen när det går upp i hovrätt, så är det bara jurister, och där trodde jag att dom skulle gå fria

jurister fäller inte folk utan starka bevis, nämndemän kan göra det

det finns inte en chans att juristen röstade för fällande dom i tingsrätten
Citera
2025-06-06, 01:07
Avstängd
Citat:
Men fatta att allt handlar om vad juristen i TR tyckte. Ville han fällande så kommer domen ändras i HR. Vad tomtarna som nämndemännen är är oväsentligt i slutändan. Har åklagaren övertygat juristen så fälls dom i HR. När domen kommer så kan man se hur de röstade.
Du kanske inte förstår vad jag skrev
Citera
2025-06-06, 01:31
Avstängd
Desto mer jag läser i 1 och 4 i pdf så är 81 oskyldiga..
Jo litte bla bla. Smått. Inte något som verkar merän luftpistol 🤣
81 är insnärjda in i en fälla på grund av andra omständigheter...
Pm 81
Citera
2025-06-06, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Desto mer jag läser i 1 och 4 i pdf så är 81 oskyldiga..
Jo litte bla bla. Smått. Inte något som verkar merän luftpistol 🤣
81 är insnärjda in i en fälla på grund av andra omständigheter...
Pm 81

I den andra tråden skrev du att de kommer bli fällda och att du visste vem vittnet var och skulle även då maila HA?
Hur måna gånger sa du inte att jag skulle dra ingen käften för jag skrev de inte kommer bli fällda och att jag inte fatta något?

Nu sitter du här och förväxlar A.I som suttit inne i över tio år med någon i Linus fup?
Läser du ens vad du svarar på?

Jag är så trött på ditt flum och dina idiot kommentarer.
Går det inga repriser av Farmen eller något likvärdigt du kan titta på och spekulera om istället?
Eller varför inte försöka läsa en bildbok?
Citera
2025-06-06, 04:33
Avstängd
Citat:

Nu handlar det om mord som du inte förstår
Citera
2025-06-06, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetruesaida
HD kommer aldrig ta upp detta fallet

det fanns en liten chans att dom skulle göra det, iom att det var första fallet i sverige med anonymt vittne, men nu när det inte blev så, så finns det ingen anledning alls att HD tar upp det

det kan överklagas till hovrätten däremot, men jag är faktiskt tveksam till om åklagaren kommer göra ens det
Det kommer hon buset ska åka fast
Citera
2025-06-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispenis27
Det kommer hon buset ska åka fast

Chansen är stor att de kommer gå fria från det de är åtalade för. Bevisningen är inte hållbar i HR.
Det positiva om det nu finns något positivt i denna skit utredningen och fallet är att utredningen aldrig läggs ner och att de ändå kommit en liten bit på vägen i en miljö där tystnads kulturen är allt men de måste se bortom det som verkar så uppenbart.
Ett halsband utan DNA och en T-shirt är inga bevis. Inte heller möten med diamant klubb.
Både du och jag kan trycka upp en T-shirt idag och gå runt med den.
Inte behöver vi ha mördat för det!
Självklar var N ett svin och ljög för sin vän och konspirerade mot honom men det är brist på moral och lojalitet och lång steg för att medverka till ett mord även om sveket kan kännas detsamma.
Jag är rätt säker på att rätt människor kommer få sona sina brott i sinom tid. Och då menar jag alla från början till slut. Allt ligger samlat och kommer ikapp alla!
Gäller att ha tålamod och vänta in rätt tillfälle.
Citera
2025-06-07, 20:02
Medlem
Dom går fria nu. Sen får vi se vad HR dömer. Tomtarna i TR vet ju fasen ingenting. Hälften sover ju igenom förhandlingen. Avdankade politiskt utnämda nämndemännen.
Citera
2025-06-08, 08:17
Medlem
Man ska inte hålla på och beblanda sig med det där knepiga västfolket.Massa jävla dumma regler för att åka hoj.
Citera
2025-06-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edjard
Man ska inte hålla på och beblanda sig med det där knepiga västfolket.Massa jävla dumma regler för att åka hoj.
Ändå städar folk toaletter i flera år för att göra det. Amazing
Citera
2025-06-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edjard

Det var många år sen hoj åkande stodg i fokus i dessa klubbar.
Citera
2025-06-08, 21:29
Medlem
Är Röde Orm MC en diamantklubb? Såg en video på när det rullade in folk med diamant på bröstet i madängsholm påväg till dom. Är inte alla i den klubben 70+ och halvdöda redan? 🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in