2025-06-08, 09:48
Medlem
Människors kognitiva förmåga är tyvärr int likadant fördelade mellan olika länder och olika etniska grupper. I Japan och andra asiatiska länder ligger det genomsnittliga IQ en bit norr om 100. Ashkenazijudar har ett IQ som i snitt ligger ännu högre. I andra länder som tex Somalia och Gaza ligger genomsnittet bara lite över 60. Skillnaden är således enorm. Ett lands välstånd korrelerar väldigt bra med befolkningens genomsnittliga IQ. Inom ett land korrelerar individers välstånd lika bra med individernas individuella IQ. Människor med lågt IQ här i Sverige är fattigare, sjukare, lever kortare, är mer kriminella, är mer utsatta för kriminalitet osv än de med hög IQ.

Betänk en nyanländ invandrare med 65 i IQ. Jag törs hävda att det är omöjligt för denne att integreras i Sverige. Att lära sig en användbar svenska eller skaffa sig ett arbete är helt enkelt inte möjligt. Som jämförelse kan jag nämna att det är förbjudet i lag i USA för de väpnade styrkorna att anställa någon med ett IQ under 83. Det finns inga uppgifter som är så enkla att de klarar av det. Betänk då en individ med ett IQ på 65…

Jag undrar om våra politiker är medvetna om detta faktum? Det är kanske för smärtsamt att ta in?

Vad krävs för att politikerna skall inse detta och hur kan det hanteras?
Citera
2025-06-08, 09:57
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är en agenda som pågått i över 30 år nu, dvs det är en medveten strategi att söndra och härska, på samma vis sovieterna flyttade runt folk och medvetet saboterade. Även när det kommer till grovt kriminella sågs de i soviet som en spelpjäs att använda mot den egna befolkningen, medans man snabbt fängslade "feltänkare".. dvs vanligt oskyldigt folk.

Ingen kan driva på detta kriminella folkutbyte som skapat så mycket kriminalitet och lidande för europeerna utan att stå på ondskans sida. Att en del invandrare också är goda ändrar inte detta faktum.

Förövrigt fungerar inte demokrati med låg IQ folk samt påtvingad multikulti, då det istället för att bli en strid om olika ideologiska frågor i förlängningen blir en strid mellan olika folk och klanröstning. Vem har makt över vem blir viktigaste frågan, inte vilket styre är mest gynnsamt för frihet, företagsamhet etc etc..
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2025-06-08 kl. 10:03.
Citera
2025-06-08, 10:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Människors kognitiva förmåga är tyvärr int likadant fördelade mellan olika länder och olika etniska grupper. I Japan och andra asiatiska länder ligger det genomsnittliga IQ en bit norr om 100. Ashkenazijudar har ett IQ som i snitt ligger ännu högre. I andra länder som tex Somalia och Gaza ligger genomsnittet bara lite över 60. Skillnaden är således enorm. Ett lands välstånd korrelerar väldigt bra med befolkningens genomsnittliga IQ. Inom ett land korrelerar individers välstånd lika bra med individernas individuella IQ. Människor med lågt IQ här i Sverige är fattigare, sjukare, lever kortare, är mer kriminella, är mer utsatta för kriminalitet osv än de med hög IQ.

Betänk en nyanländ invandrare med 65 i IQ. Jag törs hävda att det är omöjligt för denne att integreras i Sverige. Att lära sig en användbar svenska eller skaffa sig ett arbete är helt enkelt inte möjligt. Som jämförelse kan jag nämna att det är förbjudet i lag i USA för de väpnade styrkorna att anställa någon med ett IQ under 83. Det finns inga uppgifter som är så enkla att de klarar av det. Betänk då en individ med ett IQ på 65…

Jag undrar om våra politiker är medvetna om detta faktum? Det är kanske för smärtsamt att ta in?

Vad krävs för att politikerna skall inse detta och hur kan det hanteras?
Ja, och det stämmer även inom befolkningar. Media matar oss med lögnen att rikedom och en hög lön innebär att du lever längre, eller att en utbildning leder till att man tjänar mer. Det de inte förstår är att det endast är en korrelation, inte ett kausalt samband. Anledningen att rika individer oftast lever längre, eller att en utbildning leder till högre lön, beror på att intelligenta människor tar hand om sin hälsa, finner mening i utbildning och är bra på att värdeskapa. En lågintelligent individ kommer naturligtvis inte få en bättre hälsa eller leva längre om den bli rik på Lotto, utan snarare tvärtom.
Citera
2025-06-08, 10:11
Medlem
Tänk om myndigheterna våga undersöka hur invandrares förmåga att integreras korrelerar med deras IQ? Skit i ursprung, hudfärg o etnicitet. Jag kan garantera att en högintelligent somalier klarar sig bättre än en lågbegåvad engelsman.
Citera
2025-06-08, 10:24
Medlem
Sen går det alltid att spekulera om orsaken till skillnader i IQ. Om det är genetiskt betingat, osv. Men det spelar ju ingen roll. Problemet är skillnaden?

Tänk om någon vågade undersöka genomsnittliga IQ i skolorna på Järvafältet och jämföra med snitten i Bromma…
Citera
2025-06-08, 10:27
Medlem
Men snälla, alla borde vi det här laget, oavsett politisk tillhörighet ha förstått att invandringen inte tjänar något positivt syfte för oss vanliga människor. Gå till en byggarbetsplats, varför består merparten av polska och baltiska arbetare när vi har en enorm 30-årig invandrargrupp som antingen går arbetslös, sitter inlåst eller bedriver någon meningslös verksamhet som att baka pizzor, klippa hår eller köra tomma bussar. Det enda som hindrar dig från att tänka tanken idag är rädslan inför att ha en icke-god åsikt.
Citera
2025-06-08, 10:28
Medlem
Dock är det inte alltid iq korrelerar med anställningsbarhet.

Om det inte är så att pojkar som inte skaffar sig kompetens genom studier generellt har lågt iq.
Citera
2025-06-08, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dock är det inte alltid iq korrelerar med anställningsbarhet.

Om det inte är så att pojkar som inte skaffar sig kompetens genom studier generellt har lågt iq.
Det beror på hur lågt IQ det handlar om. Det finns inte många eller ens några arbeten som kan skötas av en person med ett IQ under 85.
Citera
2025-06-08, 10:34
Medlem
Jag lyssnade för ett tag sedan på en podd med Hanif Bali. Han sade saker som kunde tolkas som att han var medveten om problemet men han vågade inte säga det rakt. Kan tänka mig reaktionerna om han gjorde det. Tiden är inte mogen ännu.
Citera
2025-06-08, 10:35
Medlem
Citat:
Det beror på hur lågt IQ det handlar om. Det finns inte många eller ens några arbeten som kan skötas av en person med ett IQ under 85.
Och inte jättemånga jobb kvar som enbart kräver genomförd grundskola. Knappt ens jobb som endast kräver gymnasieexamen. Oavsett iq.
Citera
2025-06-08, 10:36
Medlem
Citat:
Jag lyssnade för ett tag sedan på en podd med Hanif Bali. Han sade saker som kunde tolkas som att han var medveten om problemet men han vågade inte säga det rakt. Kan tänka mig reaktionerna om han gjorde det. Tiden är inte mogen ännu.

Hanif är iranier och tycker därmed att han är intelligentare än alla svenskar.
Citera
2025-06-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hanif är iranier och tycker därmed att han är intelligentare än alla svenskar.
Det tror jag inte. Men han är tveklöst mer intelligent än genomsnittet i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in