2025-06-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför tycker du det? Rätt många halvfeta värvningar på sistone. Albin Lundin, Kelleher, Fitzgerald, Kyle Topping som återvänder. Tycker nog att deras lag ser starkast ut på pappret tillsammans med SSK.

MoDo slåss i botten 6. Varken flyga ner en division, varken hamna top4 i tabelljuntan. HA intresset är låg. Jag bibehåller mej till SHL jag tror sämre tabellplacering av Linköping, Luleå, Rögle etc etc.
Citera
2025-06-08, 09:04
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Ett par ok spelare fick lämna för Max Lindholm, Teodore Niderbach och Jari Innala (mål och poängkung i slutspelet 2024). 2 17-åringar som var bra förra säsongen som kommer vara ännu bättre i år. Vad vill du vete mera?
Är det inte synd för så bra spelare att tvingas spela inför så intetsägande publik?
Citera
2025-06-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Och idag blev det officiellt med Theodor Niederbach som kommer åter efter några år på vift.
Niederbach är absolut ingen Frölundaprodukt. Troligen hade han varit en mycket bättre hockeyspelare idag om han inte slösat bort år på att spela fjärdekedja där nere.
Han lär få svårt att ta en plats i vinter, för han var ganska blek i MoDo. Han hade turen att få spela med Jesper Olofsson som gjorde det mesta jobbet defensivt och offensivt.
Han borde gått till ett lag där han fått speltid, men killen är tyvärr bland de mer korkade som kommit fram från MoDo-land.

Dummast av dem alla är Lucas Pettersson som inte platsade i MoDo ifjol och tror sig ta en plats högt upp i Brynäs i vinter.
Så går det när man har föräldrar som viskar att man är bättre än man är hela tiden och har en fullständigt inkompetent pengahungrig agent.
Synd bara att Brynäs blev giriga och tänkte att skitsamma att Lucas förmodligen måste lånas ut till HA och att det förstör hans chanser att lyckas bra i JVM. Rätt som det är får de NHL-pengar om han skriver kontrakt.
Hela skiten är ett sorgligt skådespel där SHL-klubbarnas giriga tryne visar att de hellre offrar en ung spelare för den lilla chansen att de överträffar förväntningarna oerhört mycket
Citera
2025-06-08, 09:50
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Ett par ok spelare fick lämna för Max Lindholm, Teodore Niderbach och Jari Innala (mål och poängkung i slutspelet 2024). 2 17-åringar som var bra förra säsongen som kommer vara ännu bättre i år. Vad vill du vete mera?

Det enda som är bättre i Frölunda är tränaren. Han e mycket bättre än Roger. Roger har ej levererat på lagbudget sen 2019.
Citera
2025-06-08, 10:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du förstår.. Frölunda har Sveriges äldsta Lasse Johansson, målvakten som ej håller så långt i något slutspel.

Nja, hade 62.5 i vinstprocent i förra säsongens slutspel. Ganska ok. Bara Ward som vann mer.

Holm i Rögle hade visst 0 i vinstprocent, stabilt.
Citera
2025-06-08, 10:33
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nja, hade 62.5 i vinstprocent i förra säsongens slutspel. Ganska ok. Bara Ward som vann mer.

Holm i Rögle hade visst 0 i vinstprocent, stabilt.

Nu berodde det på annat än Holm. Det var femtekolonnaren Roger H som hade pyspunka pga att Tangnes annonserades så tidigt
Citera
2025-06-08, 11:01
Moderator
vfs avatar
Citat:
Nu berodde det på annat än Holm. Det var femtekolonnaren Roger H som hade pyspunka pga att Tangnes annonserades så tidigt

Roger spelade väl inte? Det var primärt spelarnas "fel" att Rögle åkte mot Malmö.
Citera
2025-06-08, 11:04
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Roger spelade väl inte? Det var primärt spelarnas "fel" att Rögle åkte mot Malmö.

Han kunde ej tända dem. Vi förlorade alla 6 matcher mot Malmö den säsongen.. det har ej hänt på 25 år.

Roger H skillde sig när Tangnes värvningen blev kännd.. myckat rasade runt honom...flyttade från enhavsnära villa till en 2 rummare utan utsikt...
Nu får hans starta om i Zug
Citera
2025-06-08, 11:17
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Han kunde ej tända dem. Vi förlorade alla 6 matcher mot Malmö den säsongen.. det har ej hänt på 25 år.

Roger H skillde sig när Tangnes värvningen blev kännd.. myckat rasade runt honom...flyttade från enhavsnära villa till en 2 rummare utan utsikt...
Nu får hans starta om i Zug
Hahaha, vilken kung. Tyckte han på slutet alltid såg bakfull ut
Citera
2025-06-08, 11:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Hahaha, vilken kung. Tyckte han på slutet alltid såg bakfull ut

Kände honom lite inna då vi hade barn i samma klass, trevlig.. men mer jeflar o annamma vill man ha utan att ha BULOR på hjässan
Citera
2025-06-08, 11:38
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Kände honom lite inna då vi hade barn i samma klass, trevlig.. men mer jeflar o annamma vill man ha utan att ha BULOR på hjässan
Sparks and fire i mörkret. Sparkad och avskedad från hem och arbete. Riktigt mörker. Å så Zug på den. Hoppas i alla fall att alpluften gör honom gott. Önskar honom god tur.
Citera
2025-06-08, 12:08
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Blev lite sugen på att dra iväg ett kamikazetips för Allsvenskan när jag surfar förbi flashbacks hockeyforum och såg att andra försökt, men jag fick inte till något ordentligt. Det är för långt ifrån färdigbyggt hos för många. Det är kanske så det ska vara med kamikazetips men för mig är det något med kamikaze som ger en dålig magkänsla för hur det ska sluta.

Man kan tycka att SSK och AIK, som båda utmanade om SHL-platsen i våras, kunde försökt bygga lite på kontinuitet och bara finputsa sina trupper lite. Men magkänslan kring AIKs lagbygge är i olag och kring SSKs blåser inte direkt positiva vindar heller om man får döma av det som sipprat ut. Men vindar som sipprar ut från en magkänsla ska man kanske låta gå till väders utan allt för djupgående analys. Vi får se om det blir någon fart senare.

MoDo ser på pappret starkare ut än vad jag hade förväntat mig och får gälla som favoriter. Björklöven har gjort det jag efterlyste från AIK och SSK, finputsat. Eller i Björklövens fall var det ju inte bara finputs, det saknades hela byggstenar, men dem tycks de i alla fall försökt få på plats och då måste de räknas som MoDos närmaste utmanare. Karlskoga har förlorat några hörnstenar men har som alltid hittat nya som ser stabila ut, finputs sysslar man inte med i oborstade Värmland. Dessa tre i topp är väl ändå någon slags power rank jag kan värka fram.

Magkänslan kring Oskarshamns lagbygge bubblar och sprudlar inte, men det kanske
är positivt när det gäller magkänslor. Budgetmässigt borde Västerås vara med också, men om de är oborstade i Värmland så verkar det tvärtom vara borsten som gäller för hela slanten i Västmanland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in