Du har sagt att du vet att det är dom två på bilderna för du känner igen hennes födelsemärke. Jag har sagt att du får visa bevis för att hon har det födelsemärket och det kan du tydligen inte göra fast du sa att det fanns massor av bilder som visar det.
Du har inte visat en enda bild som visar det. Du ljuger som du brukar.
Vänta lite nu. Nu blandar du ihop saker. Vi pratade Linneas amfetamin utseende nu.
Jag har aldrig sagt det finns massa bilder på Linneas födelsemärke.
Jag tänker inte leverera bilderna till en så oskön människa som du. Du får hoppas nån annan gör det.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-08 kl. 03:36.
Om du kollar på hans videor så ser du att dom gjorde mycket mer än så både med och utan barn.
Du kan inte bestämma om han känner att hans år var tomt eller bra. Jag som läst i tråden kan däremot se att ditt liv nog inte var så bra.
Du anstränger dig så enormt mycket, ändå kan du inte läsa innantill och inte begriper språkliga nyanser.
Du citerar en studie som talar om DS som "extra känsliga för ledande frågeställningar" - du drar då slutsatsen att "personer med DS är extremt känsliga för ledande frågor".
"Extremt känsliga" har inte samma innebörd som "extra känsliga",
Och om du hade varit läskunnig hade även sett att jag citerade ett annat stycke som sa
Citat:
Ledande frågor bör undvikas i kommunikation med personer med DS. Dessa frågor kan vara påverkande och kan leda till att personen svarar på ett sätt som inte speglar deras egna tankar och upplevelser.
Men såklart vill du inte läsa det eftersom det går emot din personliga åsikt. Tyvärr bryr sig inte läkare och andra kunniga om din åsikt.
Hon var bara med och spred nakenbilder på Rask, så jäkla oskyldig är hon inte i denna soppa, hon har ju kallat Rask, Anjo & Lisen för mkt saker i sina lives.
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja Linnea har gått på Anjo många gånger faktiskt så bara patetiskt att leka att hon är nåt helgon.
Utveckla.
Senast redigerad av Pallal 2025-06-08 kl. 06:39.
Det är alltid så att man tydligen enligt vissa alltid har fel trots att det sedan visar sej att man alltid har rätt. Jag tror de har svårt att acceptera att de har fel och ingen information och andra har rätt och information. Må de finna frid i sig själva nån gång.
Du ifrågasattes för att du ljög om att dom väntade på bankuppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det handlar mer om vid förtal att själv princip bara sitta tyst och ta emot skiten som kommer emot sej. Det är så juridikt. Sedan är det kanske möjligt att Rask och Anjo förtjänar att brinna i helvetet.
Jag behöver inte det heller eftersom diagnosen kräver intellektuell funktionsnedsättning med allt vad det betyder.
när du inte har belägg för det du faktiskt påstår, så lutar du dig istället mot en diagnosbeskrivning som inte ens innehåller det du försöker hävda. ”Intellektuell funktionsnedsättning” är inte synonymt med ”lätt att manipulera”, oavsett hur gärna du vill att det ska vara det. Om du inte kan skilja på medicinska kriterier och dina egna fördomar så kanske du ska låta bli att försöka låta som att du vet vad du pratar om.
För dem som inte tror att personen med DS kan ljuga, läkare och forskare håller inte med er
när en person på psykologiska institutet har undersökt hur man ska ställa frågor till personer med DS hos polis och domstol när dem är offer framkom detta
Och eftersom folk har svårt att förstå vad ledande frågor är
Vilket är precis vad Anjos frågor till DS killen var
Sammanfattning: Personer med DS kan ljuga precis som alla andra
Personer med DS är extremt känsliga för ledande frågor, vilket kan få dem att svara på ett sätt som inte speglar deras egna tankar och upplevelser.
För dem av er som är extra efterblivna kan ni läsa rutan nedanför
OBS: jag säger ingenting om huruvida det DS killen säger är sanning eller lögn. Jag påstår inte att jag vet vad som hänt emellan DS killen, Anjo, Lokal och Chrippa.
Jag säger bara att personer med DS kan ljuga, så bara för ett han sagt något betyder det inte att det måste vara sanning och omöjligt kan vara en lögn.
Och jag påpekar att Anjo sätt att ställa frågor är direkt felaktigt när man pratar med någon som har DS/funktionsnedsättning.
Det är väl ingen som påstått att personer med DS inte kan ljuga. Hur läser du egentligen?
Jag förstår att det är väldigt viktigt för vissa att killen har ljugit.
Jag förstår fortfarande inte varför.
Chrippa säger inte ett pip själv men han behöver ju inte det för det gör ju några stycken här åt honom.
Jag tror inte att killen ljög. Inte minst för att han sa det helt utan anledning.
Han har ingen vinning på att ljuga.
När det gäller Lokal var ju mamman närvarande och Lokal själv har sagt att han hotade.
Vissa människor vill bara att allt ska gå dåligt för chrippa, och dem bryr sig inte ifall ett barn skadas på deras väg.
Vad snackar du nu för skit!?
Vadå vill deras barn illa?
De enda som inte har varit bra för flickan är ju Julia (som verkat förstått vad som var fel) och Chrippa som inte ska visa upp henne på nätet vilket han gör.
Ja precis. Chrippa har roligt med sitt barn och och visar det så skriks det om att han exploaterar sitt barn och är en dålig pappa. När Jocke använder barnen för att tjäna pengar som han gör hela tiden då är det bara gulligt fast han använder barnen för att försörja sig.
Ja för han ska inte göra det.
Jocke har väl för sjutton inte något som åligger honom att inte få visa sin familj.
Föräldrarna har väl också godkänt för varandra att visa hela sin familj.