2025-06-06, 12:34
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är sant. Fast hon är ju anställd hos Christofer. Det svarade de når folk påtalade hon var arbetslös. Så deklarerar hon inte så ljuger de eller så försöker hon lura staten.

Vad man säger som influencer stämmer sällan med verkligheten.
Citera
2025-06-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Oj så synd det är om Anjo och Baronen när de väl får en liten slev tillbaka.

När ska du förstå att någonstans på vägen efter hundratals förtalsvideor så slutar det vara synd om dem? De har dragit detta helt på sig själva, och får stå sina kast.

Det handlar mer om vid förtal att själv princip bara sitta tyst och ta emot skiten som kommer emot sej. Det är så juridikt. Sedan är det kanske möjligt att Rask och Anjo förtjänar att brinna i helvetet.
Citera
2025-06-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ju den delen. När talar de sanning och när ljuger dom.

Summan hon som mest får tjäna utan att behöva deklarera är 24 873kr under 2024.

Ok då kanske hon ändå tjänat säg 23 000 kr under 2024. Imponerande för att vara så driven. Hon kom inte in på Universitetet i Januari eller?
Citera
2025-06-06, 12:49
Avstängd
Citat:
När hotade Christofer en kille med DS?

Han själv berättade det dvs killen med DS. Han sa det I ett samtal med Anjo.
Nu har jag lust att kalla Chrippa för allehanda negativa ord. Dessutom har han gått på Rask för att utnyttja en förståndshandikappad man när han själv hotar en med DS för att komma åt Jocke.
Det finns gränser Chrippa. Det finns gränser.
Citera
2025-06-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det här med att man skulle lägga ned åtalet p.g.a ”internettjafs” är något du hakat upp dig på sedan incidenten med Joz för några år sedan. Det finns däremot inget i lagen som säger att det ska läggas ned för den sakens skull. Det är säkerligen någonting man skulle kunna anse gör så att ett allmänt åtal inte är påkallat från samhällets sida.

Å andra sidan går det inte riktigt att påstå att det käftats lika mycket fram och tillbaka. Tvärtom, det är en månaders lång förföljelse där ena sidan gjort hundratals videor där allt ur Chrippa och Linneas liv synas i sömmarna, där de i sin tur ibland fäktar lite tillbaka. Det kan fortfarande vara påkallat från allmän synpunkt att dra Anjo och Baronen inför rätta det till trots. Det som ligger i begreppet, är att det finns ett särskilt samhälleligt intresse att sätta ned foten vid vissa förtalsbrott i några undantagssituationer. Bland annat när det är stor spridning och där det bedrivs en form av folkdomstol på internet. Där handlar det inte bara om att lagföra brottslingarna, det handlar även om att sända en signal till publiken som följt alltihop att sånt här beteende inte är det minsta OK från samhällets synpunkt.

I fallet med Anjo och Baronen kan man nog säga att det finns ett allmänt intresse. Vad beträffar Chrippas och Linneas slängar tillbaka, not so much. Varför? För att Anjo och Rask har dragit det på sig själva. De har inte värnat sin egen integritet, och är således inte skyddsvärda från samhällets sida. Vill de ha upprättelse för det Chrippa och Linnea spridit om dem får de stämma för sina egna pengar. Det är ingenting som skattebetalarna ska behöva bekosta.

Baronen och Anjo är rökta, det kan du utgå från. Att de överhuvudtaget blivit kallade till förhör och tilldelats offentlig försvarare i ett förtalsmål är oerhört illavarslande för deras del, eftersom det egentligen inte ”ska” hända. Det betyder att en åklagare tyckt att deras beteende är så abnormt att den måste vidta åtgärder.

Hur vet du att jag har hakat upp mig sen Joz grejen? känner du mig eller vad är det frågan om.

Det du håller på med och har gjort i flera år mot Rask borde anmälas, för det har gått alldeles för långt.

Vi kan ju konstatera att många anmälningar görs man får målsägandebiträde och försvarare sen läggs det ner, det händer ofta.
Tror inte dom är så rökta faktiskt.

Jag anser fortfarande att alla parter har kastat skit på varandra och även Linnea ingen är oskyldiga i detta.
Citera
2025-06-06, 12:54
Medlem
Citat:
Om hon nu uttalar sig så stensäkert om så mycket borde hon förstå att det gäller att veta omständigheterna från två håll. Spekulerar hon är det en annan sak.

Chrippa har tydligen hotat en stackars kille med DS. Lokal också.
Vad är det för jävla fel på båda två!
Detta gjorde mig riktigt förbannad.

Jag har ju skrivit så många gånger att Chrippa drar in otroligt många i sin skit och det ser ut som att jag har rätt.

Det är så jävla vidrigt, alltså mår dåligt för killens skull.
Citera
2025-06-06, 12:55
Medlem
Citat:
Han själv berättade det dvs killen med DS. Han sa det I ett samtal med Anjo.
Nu har jag lust att kalla Chrippa för allehanda negativa ord. Dessutom har han gått på Rask för att utnyttja en förståndshandikappad man när han själv hotar en med DS för att komma åt Jocke.
Det finns gränser Chrippa. Det finns gränser.

Ah. Projektion. Nåt Chrippa faktiskt är riktigt bra på.

Den dagen Chrippa anklagar nån för bankrån vet vi vad han själv snart kommer göra.
Citera
2025-06-06, 13:01
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Då ska de kanske sluta upp att kalla sej genuina och äkta. Men bra att du erkänner att de ljuger mycket.

Du verkar dock anmärka mycket på vad andra influenser säger så lite motsägelsefullt ändå.

Hur ska du och jag kunna döma vad som är sant och falskt av det influencers säger och gör på sociala medier?

Synpunkter kan vi alla ha och vi kan spekulera. Ibland vet vi vad som är sanning och ibland vet vi vad som är lögn men oftast kan vi bara ana att det som presenteras är över-/underdrivet.

Vi kan inte kräva att samhället ska lagföra det som inte är ett brott.

Sorry om du känner dig så kränkt men dina känslor är ditt eget problem att arbeta på.
Citera
2025-06-06, 13:05
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Hur vet du att jag har hakat upp mig sen Joz grejen? känner du mig eller vad är det frågan om.

Det du håller på med och har gjort i flera år mot Rask borde anmälas, för det har gått alldeles för långt.

Vi kan ju konstatera att många anmälningar görs man får målsägandebiträde och försvarare sen läggs det ner, det händer ofta.
Tror inte dom är så rökta faktiskt.

Jag anser fortfarande att alla parter har kastat skit på varandra och även Linnea ingen är oskyldiga i detta.

Ytterst ovanligt att det går så långt i ett mål om grovt förtal.

Den enda slutsats vi kan dra än så länge är att det troligen kommer att gå till åtal.

Då är de rökta.
Citera
2025-06-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ja alla vet att den är fejk men låt Christofer tro att vi tror den är äkta 🙂 Han verkligen står och pumpar in luft i ett luftslott med 1000 stora hål.

Det är så löjligt när han ska sitta och visa den där klockan, förstår han inte hur mycket han gör bort sig?
Citera
2025-06-06, 13:08
Medlem
Citat:
Christopher har påstått om Linnea:

Att hennes familj är med i sekt
Att hon slår C
Hon anklagar Christopher vilja ha sex med C
Osv osv

Men Christopher tror att man bara kan påstå vad som helst och sedan när man backar ifrån det är det lugnt. Väldigt märkligt.

Jag hänvisar bara vad Christopher själv sagt.

Jo jag vet och sen alla saker han hintar om på Instagram visar ju bara på att han vill fortsätta kriga.
Citera
2025-06-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ytterst ovanligt att det går så långt i ett mål om grovt förtal.

Den enda slutsats vi kan dra än så länge är att det troligen kommer att gå till åtal.

Då är de rökta.

Och jag tror inte att det kommer göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in