Citat:
Jag håller med, allas rätt till en rättvis rättegång och oskyldig tills skyldigt bevisad är något Bertil pratat hårt om, men bara de brott som Sara är åtalad för.
Bertil är ju en av Dumpens sektmedlemmar såklart. Sara tror ju att hon är psykolog eftersom hon kan avgöra av ett telefonsamtal om någon gädda är självmordsbenägen eller inte. Och tror det är 11 män som tagit livet av sig efter de blivit uthänga på Dumpen. Sara och Patrik borde åtalas för mord tycker jag. Jag försvarar absolut inte pedofilerna men att hänga ut dom öppet på internet tycker jag är fruktansvärt fel, vi ska inte ha någon lynchmobb. Alla ska prövas och eventuellt åtalas i en rättegång! Sen har jag märkt att de senaste gäddorna har ju någon form av funktionshinder, vilket gör att de kanske inte har samma konsekvenstänk som andra, och att Sara och Patrik faktiskt lurar de som är funktionsnedsatta och hänger ut dom som pedofiler.
När det gäller att hänga ut folk som inte ens gjort sig skyldiga till brott skiter Bertil föga i.
Rättsväsendet har också en skyldighet att både försvara/skydda både misstänkta och dömda för att inte råka ut för brott.
Som exempelvis att om någon mördare är misstänkt inte skall råka ut för våld utav offrets familj.
Dumpen både vet vad folk gör och vad som kan hända men skiter i konsekvenserna. Något som också tynger vårat rättsväsende, som hade kunnat lägga energi på att lösa våldtäkten på Lisa 13, men tvingas vada igenom andra anmälningar så som mordförsök eller mord som högst troligen är mer prioriterade.
Efter Dumpen finns det många artiklar som pratar om brott som skett där efter och hur närstående vittnar om hot och våld.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hangdes-ut-pa-dumpen-utsattes-for-klotterattack-pa-huset--0ca4ix
https://www.ht.se/2025-06-04/mordforsok-i-iggesund-efter-dumpen-uthangning/
Dumpen skiter fullständigt i konsekvenserna och försöker igenom olika juridiska texter avskriva sig ansvar.
Något som gör att anhöriga får lida och man har som ursäkt att "Anhöriga erbjuds stöd" för då är det plötsligt ok att de lägger ut kukbilder och namn på deras närstående så att folk går och ser ner på dessa närstående.