2025-06-07, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 155bb12
Follow the Money.

William Ulwelling, Marc Luginbühl och Lars Englund skulle behöva granskas ordentligt.
2025-06-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi kan ta vad fetma kostar sverige per år samt hur många som dör varje år bästa plocka körkortet av dessa, få dom att gå till bussen o sedan från hållplatsen till jobbet, handla osv, detta kommer vården tjäna på, då kriterierna är likande med hjärt o kärlsjukdom o alkohol, en kostnad för vården. Mena norge har socker skatt, sverige kan gå snäppet längre med körkortet.

Årligen dör cirka 3400 personer i Sverige på grund av fetma. Högt BMI, som är en indikator på fetma, är den femte största orsaken till död i Sverige, med 61 av 100 000 som dör årligen. Totala kostnaden för övervikt och fetma i landet är cirka 48,6 miljarder kronor per å

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi kan ta vad fetma kostar sverige per år samt hur många som dör varje år bästa plocka körkortet av dessa, få dom att gå till bussen o sedan från hållplatsen till jobbet, handla osv, detta kommer vården tjäna på, då kriterierna är likande med hjärt o kärlsjukdom o alkohol, en kostnad för vården. Mena norge har socker skatt, sverige kan gå snäppet längre med körkortet.

Årligen dör cirka 3400 personer i Sverige på grund av fetma. Högt BMI, som är en indikator på fetma, är den femte största orsaken till död i Sverige, med 61 av 100 000 som dör årligen. Totala kostnaden för övervikt och fetma i landet är cirka 48,6 miljarder kronor per å
Javisst.
Listan kan göras lång.
Men nu verkar transportstyrelsen ha bestämt sig för att jaga och dra in körkortet för merparten av av alla svenskars körkort.
Dom enda som kan behålla körkortet i framtiden enligt transportstyrelsens önskemål är rättrogna muslimer/islamister, knutbygalna kristna nykterister och övriga helnykterister.
2025-06-07, 22:12
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Begär ut information och sammanställ en lista på alla vårdcentraler och läkare som har anmält sina patienter till transportstyrelsen dom sista 10 åren så kommer nog allt få en förklaring.

Omvändningen skulle vara mer intressant. Om man kunde få ut statistik på personer som varit orsakande i trafikolyckor och där man kontrollerat journalen efteråt, samt funnit diagnoser eller höga prover som tyder på alkoholmissbruk/beroende och där läkaren INTE har anmält till Transportstyrelsen.
2025-06-07, 22:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Har du fortfarande inte googlat på spegling?
Citat:
Du vantolkar i princip allt du tar upp här. Du saknar förmåga att det det större perspektivet och låser dig vid för sammanhanget obetydliga detaljer som du anför som "bevis" för att Transportstyrelsen skulle göra fel. Men det visar bara på din egen oförmåga att skilja på viktigt och oviktigt, i sammanhanget.
Det är du som inte kan eller vill förstå sakfrågan som handlar om att körkort dras in baserat på PEth-värden på ett sätt som saknar vetenskaplig evidens. En fråga för att göra det enkelt för dig: Tycker du att ett glas vin om dagen är skäl för att dra in körkortet?
2025-06-07, 22:28
Medlem
Citat:
Javisst.
Listan kan göras lång.
Men nu verkar transportstyrelsen ha bestämt sig för att jaga och dra in körkortet för merparten av av alla svenskars körkort.
Dom enda som kan behålla körkortet i framtiden enligt transportstyrelsens önskemål är rättrogna muslimer/islamister, knutbygalna kristna nykterister och övriga helnykterister.
Låter toppen, min mammas sida är læstadianer, varje gång jag hälsar på berättar dom att jag är välkommen till bönemöte till helgen.
Kan tigga ett intyg om tillhörighet o kunna köra bil utan köer, känns som jag kan offra en timme i veckan på träbänken i kyrkan, låter helt klart värt besväret, högt PEth värde, nej det är nattvardsvinet vi drack för jesus lidande, nästa vecka lite mer vin för hans uppståndelse.
2025-06-07, 22:29
Medlem
Citat:
Omvändningen skulle vara mer intressant. Om man kunde få ut statistik på personer som varit orsakande i trafikolyckor och där man kontrollerat journalen efteråt, samt funnit diagnoser eller höga prover som tyder på alkoholmissbruk/beroende och där läkaren INTE har anmält till Transportstyrelsen.
Det känns som du vill totalförbjuda alkohol, även i samhället utanför trafiken.
Åtminstone får jag den uppfattningen av dina inlägg.
Är du en numera nykter alkoholist?
Är dina föräldrar alkoholister?
Är din livspartner alkoholist?
Alkohol är orsak till många tragedier och tyvärr så kan en del inte hantera alkohol. Jag tolkar det som du är en av dom och nu vill rädda dina medmänniskor från att drabbas av alkoholens dåliga bieffekter.
2025-06-07, 22:30
Avslutad
Citat:
Nej inte alls, eftersom du lade fram en halmdocka, alltså inte min egen ståndpunkt.

Du är den enda här som nämnt en "halmdocka" innan jag gjorde det nu.
2025-06-07, 22:34
Medlem
Någon som vet om det ingår i anställningsvillkoren på TS att de anställda får en gratis hälsokontroll vid vissa intervall?
Senast redigerad av BenHall 2025-06-07 kl. 22:44.
2025-06-07, 22:56
Medlem
Ni som hoppas på att reglerna skall ändras, hoppas nog förgäves.
Den här händelsen har figurerat några veckor nu och ansvarig minister är minst sagt fåordig.
Den enda riksdagspolitikern som kämpar och uttalar sig är SDs Thomas Morell, det säger väl allt.
Han kan lova fred på jorden, men det kommer aldrig att hända.
Dvs ingen med bestämmanderätt bryr sig.

Så det enda som dom som riskerar att drabbas kan göra är att undvika den delen av svensk sjukvård som uttalat säger att dom tar pethtester.
Lugn, den privata sektorn som är snabb att anpassa sig till andra förhållanden.(pengar)
Inom en snar framtid så kommer privata vårdgivare att basunera ut att dom inte tar pethtester, dvs om inte patienten själv vill det.
Det finns ju ingen lag eller krav på att ta petttester.
Så länge läkarna skippar pethtestet så slipper dom ange någon.
2025-06-07, 22:56
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Alkohol är orsak till många tragedier och tyvärr så kan en del inte hantera alkohol. Jag tolkar det som du är en av dom och nu vill rädda dina medmänniskor från att drabbas av alkoholens dåliga bieffekter.

Vi diskuterar sakfrågor här, inte debattörer. Lär dig skilja på sak och person.
2025-06-07, 22:58
Medlem
Citat:
Vi diskuterar sakfrågor här, inte debattörer. Lär dig skilja på sak och person.
Frågorna blev för obekväma för dig va?
För att förstå dina motiv måste övriga debattörer förstå dina riktiga motiv.

Mitt tidigare inlägg.

2025-06-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Någon som vet om det ingår i anställningsvillkoren på TS att de anställda får en gratis hälsokontroll vid vissa intervall?
Fråga Fuckbab.
Han om någon borde veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in