Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och hur har du tänkt ta reda på vem personen du tar kort på är då? För det måste du ju veta om du ska kunna hota personen med att skicka bilden till hans flickvän...

Det här fenomenet existerar överhuvudtaget inte, av uppenbara anledningar. Ditt argument har ingen som helst förankring i verkligheten.

MEN VARFÖR DROG HON EN VIT LÖGN OM ATT HON VAR OSKULD DÅ?

Hur vet du vad hon vill ha och inte? Alla måste inte följa dina hemmasnickrade naturlagar. I det här hypotetiska scenariot VILL hon ha honom. Det var därför hon drog den vita lögnen och sa att hon var oskuld.

Det kommer han visst kunna få reda på. Du sitter bara och spyr ur dig skitsnack.

Däremot skulle hon ALDRIG kunna få reda på hans sexköp. DET fungerar VERKLIGEN inte så.

Tänk själv. En person som sitter utanför en bordell med utpressning som syfte, vet givetvis hur den systematiskt ska kunna få reda på vilka personerna på korten är. Har ju hänt en och annan gång att folk utpressat sexköpare, otrogna, nakenbilder, homosexualitet etc etc. Det är liksom inget ovanligt. Som sexköpare bör man givetvis passa sig för sådant varje sexköp.

Nope. Går inte att veta någons bodycount. Du kan bara ana, gissa och tro. Men aldrig veta.

Ditt scenario är för verklighetsfrånvänt. Ska mannen alltså sitta på deras första dejt och säga "jag vill bara ha en oskuld" och hon redan vara så pass intresserad att hon kör en vit lögn.och säger att hon.är oskuld, fast hon inte är det. Nejdu, det är inte troligt.
Citera
2025-06-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, I jämförelse med vad man kan behöva veta om sin partners förflutna, så är sexköp en betydligt väsenligare sak att veta om sin partner. Än vad partners bodycount är. Varför har jag förklarat: sexköp kan komma att påverka andra områden, som i sin tur direkt kommer relationen och andra viktiga delar av relationen. Så är det inte med tidigare bodycount.

Men fortsatt: vem fan frågar ens sin partner om partnern har köpt sex eller vilket bodycount partnern har? Vad är det för kontrollerande svartsjuk fjortis-person?

Det är mer att har man köpt sex, är det bra att informera sin partner så att hon/han vet om det.

Bodycount behöver man inte informera om, eftersom det inte är lika laddat och utpressningsvänligt etc som sexköp är.

Jag har redan förklarat för dig varför ditt utpressningargument är totalt hjärndött och helt saknar verklighetsförankring. Men så där är det alltid med dig. Du för ett jättekorkat resonemang, någon krossar det, och sen fortsätter du med exakt samma jättekorkade resonemang som om ingenting har hänt. Samma sak varje gång.

Och huruvida man behöver informera om bodycount eller inte är inte upp till dig att avgöra, utan det bestämmer den potentiella partnern.
Citera
2025-06-07, 21:27
Medlem
Citat:
Rättelse:

Ja, I jämförelse med vad man kan behöva veta om sin partners förflutna, så är bodycount en betydligt väsenligare sak att veta om sin partner. Än att partnern har köpt sex. Varför har jag förklarat: högt bodycount kan komma att påverka andra områden, som i sin tur direkt kommer relationen och andra viktiga delar av relationen. Så är det inte med sexköp.

Men fortsatt: vem fan frågar ens sin partner om partnern har köpt sex eller vilket bodycount partnern har? Vad är det för kontrollerande svartsjuk fjortis-person?

Det är mer att har man högt bodycount, är det bra att informera sin partner så att hon/han vet om det.

Sexköp behöver man inte informera om, eftersom det inte är lika laddat och utpressningsvänligt etc som högt bodycount är.

Bodycount påverkar ingenting.

Sexköp riskerarvatt påverka lite allt möjligt.
Citera
2025-06-07, 21:30
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat för dig varför ditt utpressningargument är totalt hjärndött och helt saknar verklighetsförankring. Men så där är det alltid med dig. Du för ett jättekorkat resonemang, någon krossar det, och sen fortsätter du med exakt samma jättekorkade resonemang som om ingenting har hänt. Samma sak varje gång.

Och huruvida man behöver informera om bodycount eller inte är inte upp till dig att avgöra, utan det bestämmer den potentiella partnern.

Så du menar att ingen någonsin har blivit utpressad för sitt sexköp?

Nej, ingen behöver informera om sitt bodycount för en partner. Och om partnern.tjatar, går det alltid bra att ljuga.
Citera
2025-06-07, 21:31
Medlem
Citat:
Tänk själv. En person som sitter utanför en bordell med utpressning som syfte, vet givetvis hur den systematiskt ska kunna få reda på vilka personerna på korten är. Har ju hänt en och annan gång att folk utpressat sexköpare, otrogna, nakenbilder, homosexualitet etc etc. Det är liksom inget ovanligt. Som sexköpare bör man givetvis passa sig för sådant varje sexköp.

Jaså, hur ska personen "systematiskt" få reda på det då?

Citat:
Nope. Går inte att veta någons bodycount. Du kan bara ana, gissa och tro. Men aldrig veta.

Det kan absolut gå att veta hur många det MINST är. Sen kan det ju alltid vara ännu högre.

Citat:
Ditt scenario är för verklighetsfrånvänt. Ska mannen alltså sitta på deras första dejt och säga "jag vill bara ha en oskuld" och hon redan vara så pass intresserad att hon kör en vit lögn.och säger att hon.är oskuld, fast hon inte är det. Nejdu, det är inte troligt.

Varför skulle inte det kunna hända?
Citera
2025-06-07, 21:32
Medlem
Citat:
Bodycount påverkar ingenting.

Sexköp riskerarvatt påverka lite allt möjligt.

Hur ska sexköp påverka något menar du?

Bodycount kan påverka jättemycket.
Citera
2025-06-07, 21:35
Avstängd
Bilderberg78s avatar
Problemet är aldrig en siffra som inte betyder någonting utanför skallen och man äger ingen annan människa eller kan löpa som en bil och miltal. 30 000 mil, säger ingenting.

Det är hur lättfotad hon är och beter sig runt andra killar och är väldigt tydligt av man vet hur tjejer fungerar. Du är inte min pappa gubbjävel som sårar antar jag. Bodycount vafan, extrapappor de har det jävligare tror jag. Ni runkar till horor och bilköp kan ni inget om då ni letat efter fel utan betydelse , däcksparkare som aldrig frågar efter serviceboken och får horan i säcken, rimmar på däcken
Citera
2025-06-07, 21:40
Medlem
Citat:
Så du menar att ingen någonsin har blivit utpressad för sitt sexköp?

Fenomenet du pratar om, dvs personer som står utanför bordeller och tar kort på random kunder som lämnar, och sedan utpressar dem med hjälp av det, existerar inte, nej. Helt rätt.

Men du kan ju berätta för den som är nyfiken på att tjäna pengar på det viset hur i helvete de ska veta vem personen är och vem de ska skicka bilderna till ifall han inte betalar.

Citat:
Nej, ingen behöver informera om sitt bodycount för en partner. Och om partnern.tjatar, går det alltid bra att ljuga.

Ingen behöver informera om sina sexköp. Bodycount kan dock vara bra att informera om. Han kanske inte vill ha barn med någon som har högt bodycount t ex. Då är det bra om han får veta det innan.
Citera
2025-06-07, 21:48
Medlem
Citat:
Hur ska sexköp påverka något menar du?

Bodycount kan påverka jättemycket.

Utpressning och anmälan till socialtjänsten och polisanmälan påverkar förhållandet stort.
Prova att googla på utpressad sexköp. Så får du en hel radda med olika träffar.

1. En kvinna sålde sex och utpressade två kunder.
2. En kvinna gotade att hänga ut folk på dumpen, för sexköp. Tre fall av utpressning och två fall av försök till utpressning.
3. En man skulle köpa sex, men.blev utpressad istället.
4. En politiker blev utpressad för sexköp.
5. En 55 årig kvinna utpressade tre män för sexköp.
6. En 20 åring skulle sälja sex till en man, men utpressade honom istället.
Osv. Osv. Osv.

Och finns givetvis de som sitter utanför bordeller, redo att utpressa kunder. Och givetvis vet de hur de ska gå till väga för att ta reda på identiteten på kunderna.

Så givetvis är det bra om en partner känner till tidigare sexköp. Då kan du som sexköpare bara säga "fuck you" till utpressaren.

Och orosanmälan till socialtjänsten kan givetvis göras om du köpt sex och folk.oroas att du fortsatt gör det och har barn.

Inget liknande finns kring någons gissade Bodycount. Du kan inte säga till Stina " jag ska ha pengar av dig, annars avslöjar jag ditt Bodycount på 34 personer för din man!". Stina kommer då bara säga "jag har inte haft sex med så många". Det kommer liksom inte gå. Det faller platt.

Så det finns faktiskt ingen anledning att veta sin partners bodycount. Ingen anledning alls.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-07 kl. 21:57.
Citera
2025-06-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Problemet är aldrig en siffra som inte betyder någonting utanför skallen och man äger ingen annan människa eller kan löpa som en bil och miltal. 30 000 mil, säger ingenting.

Det är hur lättfotad hon är och beter sig runt andra killar och är väldigt tydligt av man vet hur tjejer fungerar. Du är inte min pappa gubbjävel som sårar antar jag. Bodycount vafan, extrapappor de har det jävligare tror jag. Ni runkar till horor och bilköp kan ni inget om då ni letat efter fel utan betydelse , däcksparkare som aldrig frågar efter serviceboken och får horan i säcken, rimmar på däcken

Exakt. Bodycount säger ingenting.

Utan det är hur person är som person, hur hennes/hans värderingar är etc, som spelar roll.
Citera
2025-06-07, 22:07
Medlem
Citat:
Utpressning och anmälan till socialtjänsten och polisanmälan påverkar förhållandet stort.
Prova att googla på utpressad sexköp. Så får du en hel rädda med olika träffar.

1. En kvinna sålde sex och utpressade två kunder.
2. En kvinna gotade att hänga ut folk på dumpen, för sexköp. Tre fall av utpressning och två fall av försök till utpressning.
3. En man skulle köpa sex, men.blev utpressad istället.
4. En politiker blev utpressad för sexköp.
5. En 55 årig kvinna utpressade tre män för sexköp.
6. En 20 åring skulle sälja sex till en man, men utpressade honom istället.
Osv. Osv. Osv.

Inget av detta är applicerbart på en bordell i utlandet. Svara nu på HUR ska någon, antingen kvinnan som sålde sex eller personen utanför bordellen som tar kort på kunder som lämnar, kunna utpressa sexköparen?

Citat:
Och finns givetvis de som sitter utanför bordeller, redo att utpressa kunder. Och givetvis vet de hur de ska gå till väga för att ta reda på identiteten på kunderna.

Nej det finns det givetvis inte. Av uppenbara skäl. Och nej, det vet de givetvis inte. Men om de nu givetvis vet det, vänligen då förklara hur i helvete de kan veta det.

Citat:
Så givetvis är det bra om en partner känner till tidigare sexköp. Då kan du som sexköpare bara säga "fuck you" till utpressaren.

Då kan man ju berätta det in the extremely unlikely event att man blir utpressad då. Fram tills man blir det behöver man inte säga något. Eftersom risken att man ska bli utpressad för det är så försvinnande liten att man helt kan ignorera den.

Citat:
Och orosanmälan till socialtjänsten kan givetvis göras om du köpt sex och folk.oroas att du fortsatt gör det och har barn.

Vad är kopplingen mellan sexköp och att ha barn? Tror du socialtjänsten omhändertar barn från personer som följt lagen utomlands? Du resonerar ju så skrattretande långsökt. Att en person har köpt sex säger absolut ingenting om hur bra förälder han är.

Citat:
Inget öiknande finns kring någons [UBgissade[/u] Bodycount. Du kan inte säga till Stina " jag ska ha pengar av dig, annars avslöjar jag ditt Bodycount på 34 personer för din man!". Stina kommer då bara säga "jag har inte haft sex medvså många". Det kommer liksom inte gå. Det galler platt.

Dummaste jag hört sen förra gången du öppnade truten. Det kan självklart finnas videobevis på att hon haft sex med minst 34 olika personer. Då VET man att hon har haft sex med MINST 34 personer. Det enda man inte vet då är om hon har haft sex med ännu fler än 34. Men om man tycker 34 är för många och har videobevis på att det är minst 34 så räcker ju det.

Citat:
Så det finns faktiskt ingen anledning att veta sin partners bodycount. Ingen anledning alls.

Läs ovan.
Senast redigerad av Joe88 2025-06-07 kl. 22:45.
Citera
2025-06-07, 22:46
Medlem
Citat:
Exakt. Bodycount säger ingenting.

Utan det är hur person är som person, hur hennes/hans värderingar är etc, som spelar roll.

Vem är du att berätta för andra människor vad som spelar roll och inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in