2025-06-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfOfVengeance
Japp, gemensamt barn.
Japp, han fick gården av sin far för ca 2,5år sedan.
Japp, är hans far som står skriven på adressen, dock bor han inte där längre enligt den info jag har.

Han kommer nog knappast överge gården. utan han håller nog sig borta ett år eller två.. kommer tillbaka och hoppas att allt är glömt och affärerna kan rulla på som vanligt..
Citera
2025-06-07, 19:14
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Han kommer nog knappast överge gården. utan han håller nog sig borta ett år eller två.. kommer tillbaka och hoppas att allt är glömt och affärerna kan rulla på som vanligt..

Men HON säger ju i tidningsintervjun att hon har flyttat ifrån honom. Det är ju självklart att hon flyttar om det är hans gård. Gården har alltså NOLL och INGET med henne eller den där grottverksamheten att göra längre.
Citera
2025-06-07, 20:07
Medlem
Protonic75s avatar
Vilken skräckgubbe, den bilden han skickade tog nog priset .
Riktigt grötig skånska som stockholmare behöver jag nästan tolk.

Citera
2025-06-07, 20:13
Medlem
Citat:
Japp, gemensamt barn.
Japp, han fick gården av sin far för ca 2,5år sedan.
Japp, är hans far som står skriven på adressen, dock bor han inte där längre enligt den info jag har.
Du har helt rätt info! (Tack för tidigare)
Citera
2025-06-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.G.
Det står att hon och sonen (framgår inte om det också är #616:s son, men jag tror det) har flyttat. Det verkar vara gäddans gård. Han flyttade i varje fall dit två år innan henne. Dessutom bor en herre som kan vara #616:s far på gården, de har samma efternamn (fast det har ju alla tre). Men förmodligen flyttade #616 hem till gården igen då, för flera år sedan.

Så var försiktiga att döma i förtid. Papperskvarnar maler sakta och hon har både en son och en verksamhet att ta hand om också. Hon vill såklart lägga så lite energi som möjligt på honom. Åtekom om ett år!

Men hur ska hon kunna fortsätta jobba med grottan om det är gäddan som äger det?

Inte fan kan gäddan tro att han kan fortsätta verksamheten själv efter detta har uppdagats?

Läste jag rätt att ”alla väljer att jobba kvar”, så de ska jobba kvar MED gäddan?!

Någon som har bättre koll?
Citera
2025-06-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikoTobo
Men hur ska hon kunna fortsätta jobba med grottan om det är gäddan som äger det?

Inte fan kan gäddan tro att han kan fortsätta verksamheten själv efter detta har uppdagats?

Läste jag rätt att ”alla väljer att jobba kvar”, så de ska jobba kvar MED gäddan?!

Någon som har bättre koll?
Det är hon som äger grottan. Den har gått i hennes släkt. Hon har drivit upp den till vad det är idag. Han äger en gård i en grannby till där grottan ligger. Han bor kvar på sin släktgård. Hon har flyttat därifrån. Hans gård hade ingen koppling till grottan förrän han och hon träffades.
Citera
2025-06-07, 21:39
Medlem
Någon som kan länka några med riktigt hög fallhöjd? alltså där man ser ångesten i deras ögon när de inser att de ska publiceras?
Citera
2025-06-07, 21:42
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch12421
Det är hon som äger grottan. Den har gått i hennes släkt. Hon har drivit upp den till vad det är idag. Han äger en gård i en grannby till där grottan ligger. Han bor kvar på sin släktgård. Hon har flyttat därifrån. Hans gård hade ingen koppling till grottan förrän han och hon träffades.

De är gifta. Om de inte har skrivit äktenskapsförord så är halva grottan hans. Och halva hans gård är hennes.
Citera
2025-06-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver123
Någon som kan länka några med riktigt hög fallhöjd? alltså där man ser ångesten i deras ögon när de inser att de ska publiceras?

https://dumpen.se/2024/12/06/katkinky-eskilstuna-528/
Flamencogäddan #528
Citera
2025-06-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
De är gifta. Om de inte har skrivit äktenskapsförord så är halva grottan hans. Och halva hans gård är hennes.
Den biten har högst troligt avhandlats redan i gåvobreven i båda fallen då båda fastigheterna har högt värde.
Citera
2025-06-07, 23:50
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Argument från journalistgäddans handtrallsbok
Hahaha du har verkligen fyllt ditt liv med gäddor verkar det som, kan du hjälpa mig, vem är journalistgäddan? Kollega till Sara o Patrik asså?
Citera
2025-06-08, 00:17
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Den biten har högst troligt avhandlats redan i gåvobreven i båda fallen då båda fastigheterna har högt värde.

Högst troligt är ju inte det samma som att det har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in