2025-06-07, 19:37
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Here we go again!
Vad tror ni, masshysteri till ingen nytta?
Nya vaccin, lockdown?
Eller business as usual?

Citat:
Den nya coronavarianten som kallas Nimbus, eller coronavarianten NB.1.8.1., upptäcktes först i Asien. Där har smittspridningen ökat och varianten har visat sig vara mycket smittsam, bland annat i Hongkong, Kina och Taiwan.

Det har även upptäckts fall av Nimbus i Sverige.

– Det här är en undervariant till omikron har tagit över en stor del av smittspridningen i vissa delar av världen. Vi har sett enstaka fall här, men ännu inget ökning av antalet fall, säger statsepidemiolog Magnus Gisslén, som också är professor i infektionssjukdomar vid Sahlgrenska akademin.

Citat:
”Vi vet inte ännu om den är farligare än någon annan variant”
Enligt Niklas Arnberg, virolog på Umeå universitet och generalsekreterare för Virus- och pandemifonden, är det troligt att spridningen av varianten tar fart.

– Man kan misstänka att den har muterat så att immunförsvaret som byggts upp mot tidigare inte är lika effektivt mot den nya. Men det är fullt normalt och naturligt. Vi vet inte ännu om den är farligare än någon annan variant, men sannolikt är den inte det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-natt-sverige
Citera
2025-06-07, 20:11
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Det gäller att komma med ett nytt och spännande namn för att något stort ska blossa upp igen tror jag. Folk är trötta på att se läsa om Covid.
Citera
2025-06-07, 20:32
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Here we go again!
Vad tror ni, masshysteri till ingen nytta?
Nya vaccin, lockdown?
Eller business as usual?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-natt-sverige

De allra flesta över 25 som känner till svensk sommar och kvällstidningsjournalistik sitter lugnt i båten.

Den köttätande dödsbakterien har redan gjort entré och är överspelad, så det var bara en tidsfråga.

Allvarligt behöver man inte ta det förrän de flesta medier inklusive SVT rapporterar om samma sak.

*gäsp*
Citera
2025-06-07, 20:42
Vem bryr sig? skaka av er rädslan bara och inse att den inte behövs.

Nimbus.. haha! Pftt..

Inte ens om var tredje människa faller ihop och dör på gatorna blir jag rädd. Gå i ljus och du blir okej, ni kan ej dö…

Media är ingen verklighet.

Dom använder rädsla samt manipulering av media bara. Lev som vanligt…
Senast redigerad av DevilsDen 2025-06-07 kl. 20:51.
Citera
2025-06-07, 21:22
Det är dags för en total nedstängning innan vi alla är döda.

Detta kommer bli värre än förra gången.
Citera
2025-06-07, 21:45
Medlem
Hoppas! på total nedstängning och att jobba hemma 5 dagar i veckan som tidigare, var som en dröm. Snälla, kör en runda till och dra igång cirkusen igen!
Senast redigerad av devaleva 2025-06-07 kl. 21:49.
Citera
2025-06-07, 21:46
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Gick vidare!? Covid måste väl i allra högsta grad vara högaktuellt för ett får som dig, nu snackar vi ju om Covid Nimbus Limited Editon, knappast något en NPC kan rycka axlarna till? Tänk dig alla sprutor och lovord om vaccinpass som ligger framför dig här. Tionde gången gillt?
Det lär vara mest högaktuellt för antivaxxare som är besvikna på att merparten struntat i dem.
"Oh, en ny smittsam coronavariant, nu kanske folk äntligen tar mig på allvar. Hoppas många blir smittade och allvarligt sjuka så jag kan kriga anonymt på internet igen"
Och så kommer det givetvis inte bli. Kvällstidningen körde med clickbait, inget speciellt kommer att hända.
Citera
2025-06-07, 22:01
Citat:
Okej, så jag förmodar att du inte kommer att vaccinera dig mot Nimbus eftersom det blev en låst Plus-artikel på Aftonbladet Jag tror nog antivaxxare helst vill att hjärntvättade NPCs ska börja ta sig själva på allvar än antivaxxare själva i fråga Kan ju hända att er dumhet riskerar att sprida sig inte bara i ultimat dumhet - utan även i form av sjukdomar med ert bisarra (obeprövade) injektionsfokus.

Wow, du verkar smart du
. Injektionsfokus? Folk som inte är allvarligt multisjuka skiter i dag i coranavaccin, få bryr sig om mutationerna som kommer, få bryr sig om er.
Citera
2025-06-07, 22:11
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson56
Wow, du verkar smart du
. Injektionsfokus? Folk som inte är allvarligt multisjuka skiter i dag i coranavaccin, få bryr sig om mutationerna som kommer, få bryr sig om er.
Tack, ja, jag är smart.

Men bra då att Svantesson56 tar injektioner för hela armén som inte är NPCs för att på så vis försöka uppnå en form av global flockimmunitet Se upp för Nimbus trots att det är en plus-artikel
Citera
2025-06-07, 22:17
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Haha är det dax igen
Nu väntar vi bara på panik hos dom lättlurade
Citera
2025-06-07, 22:18
Citat:
Tack, ja, jag är smart.

Men bra då att Svantesson56 tar injektioner för hela armén som inte är NPCs för att på så vis försöka uppnå en form av global flockimmunitet Se upp för Nimbus trots att det är en plus-artikel
Som sagt, clickbait-artikel som givetvis blev en plus-artikel. Nu är aftonbladet mer intresserade av att sälja in artikeln om den "spanska matadorvärmen" och Nimbus - artikelns uppmärksamhet blev givetvis kortlivad.
Citera
2025-06-07, 22:40
Medlem
Det här är ytterst allvarligt! Hoppas staten inför obligatorisk munblöja på allmänna platser, och inför en total lockdown. Om staten inte agerar snabbt kommer det här orsaka ytterst allvarliga skador på samhället.

Som tur är har jag ett rejält lager med brännvin, grov lös och john silver att klara mig genom en lång lockdown.

Alla som kommer in i mitt hem ska ha munblöja på sig från och med imorgon, inga undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in