2025-06-06, 14:06
Medlem
[quote=Robbinist|92105781]
Citera
2025-06-06, 14:07
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poipy
Jag lutar åt vänster och undrar om det finns fler som delar min åsikt att Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna borde samarbeta. Jag gillar SD:s invandringspolitik, men samtidigt vill jag bygga upp ett starkt folkhem för alla svenska medborgare – oavsett bakgrund. Jag är så trött på att folk ropar 'rasism' så fort man uttrycker en vilja att ha en reglerad invandringspolitik.

Vi som är medborgare har rätt att vara med och bestämma vilka som ska kunna få uppehållstillstånd eller bli naturaliserade som svenska medborgare. Många människor i dagens Sverige har det väldigt svårt och förtjänar att hamna i fokus för den politiska agendan, så att deras livsvillkor kan förbättras.

Jag vill gärna höra vad både SD:are och S-väljare tycker om mina tankar. Jag är inte rasist.

Jag e som du vänster men hatar svartskallar !
Citera
2025-06-06, 14:08
Medlem
Citat:
Jag lutar åt vänster och undrar om det finns fler som delar min åsikt att Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna borde samarbeta. Jag gillar SD:s invandringspolitik, men samtidigt vill jag bygga upp ett starkt folkhem för alla svenska medborgare – oavsett bakgrund. Jag är så trött på att folk ropar 'rasism' så fort man uttrycker en vilja att ha en reglerad invandringspolitik.

Vi som är medborgare har rätt att vara med och bestämma vilka som ska kunna få uppehållstillstånd eller bli naturaliserade som svenska medborgare. Många människor i dagens Sverige har det väldigt svårt och förtjänar att hamna i fokus för den politiska agendan, så att deras livsvillkor kan förbättras.

Jag vill gärna höra vad både SD:are och S-väljare tycker om mina tankar. Jag är inte rasist.

Socialdemokraterna är fullständigt galna. Samtidigt saknar de helt moralisk kompass och ideologi.

Rabiesbesmittade hundar.

De behöver inte SD och det kommer därför inte bli ett samarbete.

Det kommer ifall det behövs någon gång.
Citera
2025-06-06, 14:11
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:

Tror många har liknande tankar som du. Man lutar lite åt vänster gällande välfärdsfrågor. Exempelvis ett förstatligande av sjukvården och skolan då riskkapitalbolag fullständigt åderlåter dessa områden. Fusk efter fusk uppdagas samtidigt som högern sitter i händerna på lobbyister som stoppar reformer, trots att en överväldigande majoritet av befolkningen är mot vinster i välfärden. Å andra sidan är vänstern helt fel ute vad det gäller invandring och kriminalfrågor så det känns som att man inte har något att rösta på.
Citera
2025-06-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tror det ligger något i det, samtidigt så är ju inte "invandrare" en sorts grupp människor utan mycket stor blandning bland kultur/religon/uppfattning mm.

Många invandrare har ju "gjorts om" till "svenskar" i statistiken också så man kan inte lita på den överhuvudtaget.
Citera
2025-06-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Tror många har liknande tankar som du. Man lutar lite åt vänster gällande välfärdsfrågor. Exempelvis ett förstatligande av sjukvården och skolan då riskkapitalbolag fullständigt åderlåter dessa områden. Fusk efter fusk uppdagas samtidigt som högern sitter i händerna på lobbyister som stoppar reformer, trots att en överväldigande majoritet av befolkningen är mot vinster i välfärden. Å andra sidan är vänstern helt fel ute vad det gäller invandring och kriminalfrågor så det känns som att man inte har något att rösta på.

S är ju inte heller emot "vinster i välfärden" vilket de aldrig har stoppat i regeringsställning.

Så S är ur ditt perspektiv fel på alla sätt och vis.

Utan i de frågorna som du tar upp verkar i princip alla partier tycka likadant. Då undrar man verkligen om majoriteten av befolkningen tycker annorlunda. Det är möjligt men inte säkert.
Citera
2025-06-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Alternativen är väl kommunism eller kapitalism/fascism.

Jag kan inte hålla med om att du sammanför kapitalism och fascism i en fålla.
Citat:
Fascism är en form av auktoritär ultranationalism som karakteriseras av maktutövande via diktatur, förtryck av politiskt oliktänkande med strikt dominans över både samhället och individen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism

Kapitalism: något helt annat, typ marknadsekonomi.

Citat:
Kapitalism (från ordet kapital) är ett ekonomiskt system där de flesta produktionsmedlen ägs privat och marknader styr produktion och priser. Det är det dominerande systemet i världens ekonomier.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kapitalism

Kapitalism är inte en politisk ideologi utan ett ekonomisk system, till skillnad från kommunism, fascism, nazism, liberalism och konservatism.
Citera
2025-06-06, 14:25
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag kan inte hålla med om att du sammanför kapitalism och fascism i en fålla.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism

Kapitalism: något helt annat, typ marknadsekonomi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kapitalism

Kapitalism är inte en politisk ideologi utan ett ekonomisk system, till skillnad från kommunism, fascism, nazism, liberalism och konservatism.
Kan ge dig rätt där. Var lite för snabb med "slash-tangenten".
Citera
2025-06-06, 14:29
Medlem
löls avatar
Varför vill SD samarbeta med Quislingar och islamister?
Citera
2025-06-06, 14:34
Medlem
brianmolkos avatar
SD vill ju inte värna om svenskar...
Köra över svenskar, för vissa invandrarproblem...
De som behövs är att gängen slutar leva på sin drogförsäljning
Citera
2025-06-06, 14:43
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Jag tycker att jag är hyfsad på att räkna, men nu hänger jag inte med.
Menar du att S skulle ha regerat med sina 107 mandat och SD med sina 73 enbart skulle agera slängkäpp till S?
73/107 = 68%. Det är väl som att säga till lillbrorsan att du inte får vara med. Du är bara en o tjugo mot mina en och åttio.
Tillsammans fick S och SD vid senaste riksdagsvalet 180 mandat av totalt 349. Det är 5 mandat över gränsen för att kunna ha majoritet i riksdagen.
Det är väl det som SD gör i nuläget med högerpartierna? Klart större än L och KD tillsammans men får ändå inte komma in i finrummet.
Det är inte omöjligt att det hade varit lättare för SD att vara stödparti till S. Båda är socialkonservativa i grunden och de hade inte varit tvungna att gå med på lika mycket marknadsliberala förslag.
Citera
2025-06-06, 14:45
Medlem
Citat:

Tänker att det blir svårt eftersom SD stöder en arbetstagarfientlig ekonomisk politik.
Sedan verkar de stödja den svenska organiserade kriminaliteten, men ogilla den invandrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in