2025-06-06, 09:33
Medlem
Jag lutar åt vänster och undrar om det finns fler som delar min åsikt att Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna borde samarbeta. Jag gillar SD:s invandringspolitik, men samtidigt vill jag bygga upp ett starkt folkhem för alla svenska medborgare – oavsett bakgrund. Jag är så trött på att folk ropar 'rasism' så fort man uttrycker en vilja att ha en reglerad invandringspolitik.

Vi som är medborgare har rätt att vara med och bestämma vilka som ska kunna få uppehållstillstånd eller bli naturaliserade som svenska medborgare. Många människor i dagens Sverige har det väldigt svårt och förtjänar att hamna i fokus för den politiska agendan, så att deras livsvillkor kan förbättras.

Jag vill gärna höra vad både SD:are och S-väljare tycker om mina tankar. Jag är inte rasist.
Citera
2025-06-06, 09:37
Avslutad
Absolut inte. Varför skulle S vilja ha stöd av ett nazistisk parti som är på väg ur riksdagen?
Citera
2025-06-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poipy
Jag lutar åt vänster och undrar om det finns fler som delar min åsikt att Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna borde samarbeta. Jag gillar SD:s invandringspolitik, men samtidigt vill jag bygga upp ett starkt folkhem för alla svenska medborgare – oavsett bakgrund. Jag är så trött på att folk ropar 'rasism' så fort man uttrycker en vilja att ha en reglerad invandringspolitik.

Vi som är medborgare har rätt att vara med och bestämma vilka som ska kunna få uppehållstillstånd eller bli naturaliserade som svenska medborgare. Många människor i dagens Sverige har det väldigt svårt och förtjänar att hamna i fokus för den politiska agendan, så att deras livsvillkor kan förbättras.

Jag vill gärna höra vad både SD:are och S-väljare tycker om mina tankar. Jag är inte rasist.
De är numer rätt lika. S apar mycket efter SD. Men det kommer de aldrig erkänna och inte ingå samarbete av prestigeskäl. Blir väl S+muppar i regering med stöd av V och C. Sverige ännu närmare katastrof.
Citera
2025-06-06, 09:41
Medlem
Bollen ligger nog hos S, men S försökte bli av med konkurrens och placerade SD till höger med hjälp av media.
Hade dom istället samarbetat så skulle dom haft makten mycket lång tid framöver, samarbete idag så blir dom nog inte lika starka då S väljare kommer känna sig svikna över att dom lurats och det kommer småpartierna tjäna på.
SD liknar S från 60-70 tal.
Citera
2025-06-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
De är numer rätt lika. S apar mycket efter SD. Men det kommer de aldrig erkänna och inte ingå samarbete av prestigeskäl. Blir väl S+muppar i regering med stöd av V och C. Sverige ännu närmare katastrof.

Jag tänkte mig ett regeringssamarbete där bara S och SD ingår, men du har helt rätt.
Citera
2025-06-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Absolut inte. Varför skulle S vilja ha stöd av ett nazistisk parti som är på väg ur riksdagen?

Det är precis den sortens politiserade åsikter som jag vill att vi ska komma bort ifrån att ropa nazism och eller racism. SD har stöd av ungefär 20 % av väljarna och kommer inte att försvinna
Citera
2025-06-06, 10:03
Medlem
SD är ju i princip identiskt med gamla S innan S förslavades av Mp
Citera
2025-06-06, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumps-Hair
SD är ju i princip identiskt med gamla S innan S förslavades av Mp
Så är det, LO ville inte ha arbetskraftsinvandring för lönedumpning samt Luciabeslutet som innebar att det skulle bli mindre invandring, låg väl då på typ tio tusen/ÅR.
Detta bröts upp med dåvarande Folkpartiet som pressade på.
Många yngre här tror att S alltid varit som senaste 30-åren, samt att dom tror att dödsskjutningar var lika vanlig, brottslighet oförändrad, den har blivit tuffare.
Mord idag typ notis då vecka med helsida.
Som du nämner så var det MP som man ville få in då dom drev en populär fråga (samt behov av mandaten) liknade det SD gör idag.
Apropå miljö, KD(S) blev på 70-talet kallad vatten och luft partiet för dom ansågs driva en politik som inte skapade utveckling, liknande MP idag.
Senast redigerad av tjanska 2025-06-06 kl. 10:38.
Citera
2025-06-06, 10:14
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Självklart kommer inte SD lyfta ett finger, för att ge makt globalistiska, multikulti, HBTQ++ liberaldemokrater S och V(pk).

Sätter man svenskar och Sveriges välfärd i första rummet som SD så är SAP huvudmotståndare.
SD har lärt sig av tiden med Tidö-överenskommelserna att globalistiska, multikulti, HBTQ++ liberaldemokrater som L och M inte går att samarbeta med.

Tuppruskaren får hoppas på S och V(pk) samarbete med L och M.
Alkis-Magda och Bög-Uffe kommer bli ett perfekt team för antidemokrati och svenskhat
Citera
2025-06-06, 10:19
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Finns konservativa falanger inom dessa partier som kommer behöva samarbeta.
Citera
2025-06-06, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Självklart kommer inte SD lyfta ett finger, för att ge makt globalistiska, multikulti, HBTQ++ liberaldemokrater S och V(pk).

Sätter man svenskar och Sveriges välfärd i första rummet som SD så är SAP huvudmotståndare.
SD har lärt sig av tiden med Tidö-överenskommelserna att globalistiska, multikulti, HBTQ++ liberaldemokrater som L och M inte går att samarbeta med.

Tuppruskaren får hoppas på S och V(pk) samarbete med L och M.
Alkis-Magda och Bög-Uffe kommer bli ett perfekt team för antidemokrati och svenskhat

S behöver inte några moderater. Siffror talar för att S, V och MP får egen majoritet nästa val, medans M och SD går back samtligt som KD och L rasar ur.
Citera
2025-06-06, 10:23
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ja i din värld är det kanske så och här har vi väl en del av förklaringen till att det ser ut som det gör i Sverige idag.
Får jag fråga vad du menar med:
1. Nazistiskt parti - vilken är definitionen av ett sådant?
2. Vad får dig att tro att SD är på väg ut ur riksdagen? Vid det senaste mötet hade V, MP, C, Kd och L färre väljarsympatisörer än SD. De enda som var "större" var S och M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in