2025-06-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
I storstäder sköts hygienen 1000 gånger bättre än Sverige. Finns gott om offentliga toaletter samt fräscha gratis. Samt i alla hushåll. Ja ute i vissa provinser så har minoriteter inte detsamma eftersom deras ledare väljer att göra annat för bidragen. Men de kan fixa när de vill. Kreml säkrar makten genom bidragen sen får guvernören välja bara minoriteter håller käften och vet sina platser. Så som det borde vara i Sverige också
Det där påståendet är intressant och visar att du sitter långt ifrån Ryssland och har fallit för propagandan.

Vi är flera här i tråden som verkat i Ryssland och kan vittna om motsatsen. Efter krigsutbrottet så har din propaganda blivit ännu mer osann.
Ta en titt på de regioner som försörjer Ryssland ekonomiskt. Inkomsterna från fossilt bränsle samt diamant- och guldbrytning går numera raka spåret in i Kremls krigskassa och lämnar regionerna i svår fattigdom.

Hur fan har du mage att sprida dina lögner? Allt går att kontrollera!
Citera
2025-06-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Människor som bor utanför Ryssland är inte Rysslands befolkning. De utgör befolkning i det land de bor i, t ex Ukraina. Människor som uppfattar sig som ryssar men bor utanför Ryssland får välja mellan att acceptera villkoren i landet man bor i eller så kan man emigrera till Ryssland. Så fungerar det överallt i världen, så det finns ingen anledning att det inte skulle kunna fungera på det sättet också i Ryssland.

JASÅ?? Är det SÅ?? Då missade jag 14 år av mitt ICKE VAL, men ändock just, JUST i Ryssland.

Sluta sitta och hitta på dumheter din stackars pojkvasker.

Du har ju inte den blekaste om varken folks tyckande eller aktioner och lik förbannat sitter du här som en 13-årig obstinat SERB och skräder one-liners om fakta du listat ut som undvikande utav regler.

Sanningen mr Ividere, är att du egentligen inte har den blekaste aning om varken det du referar eller det du drömmer om. Men ja, det är billigt och verkanfullt att kunna glida undan i åsiktsfrihetens tecken.

NEJ, där finns ett MYCKET fåtal personer i Ukraina som Moldavien OCH Kazakhstan som idag har något som helst intresse av att träda tillbaks till medeltiden för Rysslands skull. Så var det redan 1983 men du missade det
Citera
2025-06-05, 20:04
Medlem
Citat:
Så pratar en äkta ukrainsk nazist eller en fjollig svensk ukrainarunkare

Bara en svensk som anser att Ryssland är planetens största cancersvulst. Jag brukade tycka att det var de som följer Islam men Ryssar har visat sig vara betydligt vidrigare. Med lite tur så förklarar Sveriges regering alla ryssar till att vara laglösa inom en snar framtid.
Citera
2025-06-05, 20:10
Medlem
Mer krigsfilmer.

"Drone Hell: Russian Swarm Unleashes Fury on Ukrainian Infantry#russiaukrainewar #drone #warzone"
https://www.youtube.com/watch?v=2VUZf0xYMyA
Citera
2025-06-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ukraina har ingen befolkning i Ryssland.

Det kan du ge dig på att dom har.
Citera
2025-06-05, 20:11
Medlem
Jofs avatar
Trump har rätt. När han bad Putin att inte hämnas. ”Det finns mycket hat här”.
Logiken och taktiken är numer underordnad hatet.
Det här kriget kan därför fortsätta i evigheter.
Citera
2025-06-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Bara en svensk som anser att Ryssland är planetens största cancersvulst. Jag brukade tycka att det var de som följer Islam men Ryssar har visat sig vara betydligt vidrigare. Med lite tur så förklarar Sveriges regering alla ryssar till att vara laglösa inom en snar framtid.

Inte långt fram i tiden detta resultat och behov. Ryssland offrar gladeligen alla de sina för att "rädda de som inte finns", så detta kommer snart bli verklighet. Är redan i många delar av världen, men denna gången är nog Sverige lite smartare och förstående. Frön hörn till hörn som det hette då och fortfarande gör i den riktiga världen. Här finns det inte en chans i röven på Karl X2 att en ryss får ett jobb och ännu mer får behålla det. Varför? Jo - för att 99% fortfarande inte förstår att bete sig. Som det skall vara. Svea kommer förhoppningsvis se till att visa lite riktig aktion de med.
Citera
2025-06-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Vad i helvete rent ut sagt!!! Vad har detta FORTFARANDE att göra med vad vi diskuterar HÄR? Fattade du inte att jag ÖDMJUKT försökte avsluta GNAGET (det uppenbara ryska narrativet) om OT's?

Du är ju inte vara en pattaglött utan dessutom så jävla inbilsk att drönarna stannar till för ett leende
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Mer krigsfilmer.

"Drone Hell: Russian Swarm Unleashes Fury on Ukrainian Infantry#russiaukrainewar #drone #warzone"
https://www.youtube.com/watch?v=2VUZf0xYMyA

Har du något nytt om kriget då ? Och fronten ? Jag gav en krigsfilm ovan. Läget verkar svårt bland alla dessa drönare.
Citera
2025-06-05, 20:24
Medlem
CanisMinors avatar
Trump jämför nu kriget med barn som slåss och sport.

Trump compared the war in Ukraine to "two little kids fighting like crazy in a park." He then proceeded to tell Putin "Maybe you have to keep fighting!"

https://x.com/frontlinekit/status/1930665276074266685

--

Mertz sätter lite press på Trump men Trump glömmer nog bort det efter någon timme.

⚡️German Chancellor Friedrich Merz: "Tomorrow, June 6th, is the D-Day anniversary, when the Americans once ended a war in Europe..."

President Trump: "That was not a pleasant day for you."

https://x.com/nexta_tv/status/1930666814335226123
Citera
2025-06-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Som du märker så tittar jag inte på snorungars PRE CLICKED Youtube videos. Du ser mr, jag är ju inte varken Serb eller slav så jag undviker lyteskomik byggd på verklighet. Jag är ju endast intreserad utav sanning och mitt eget ämbete. Och psssst, jag är varken en influenser med en dildo i röven ala' Mercouri eller intresserad utav att höra vad inavlade Serbiska flyktingar från Kanada säger. Det krävs en enorm dos av avtrubbning för att hänge sig åt sådana dumheter.

Så du har inget nytt från kriget eller fronten ? Hur tror du sommaren kommer bli ? Kommer Rysslands stundande offensiv lyckas bättre än de gjort tidigare ? Eller kommer Ukraina försvara sig bra återigen ?
Citera
2025-06-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Trump jämför nu kriget med barn som slåss och sport.

Trump compared the war in Ukraine to "two little kids fighting like crazy in a park." He then proceeded to tell Putin "Maybe you have to keep fighting!"

https://x.com/frontlinekit/status/1930665276074266685

--

Mertz sätter lite press på Trump men Trump glömmer nog bort det efter någon timme.

⚡️German Chancellor Friedrich Merz: "Tomorrow, June 6th, is the D-Day anniversary, when the Americans once ended a war in Europe..."

President Trump: "That was not a pleasant day for you."

https://x.com/nexta_tv/status/1930666814335226123

Jasså är Merz på besök i Vita Huset. Fin present han gav Mr Donald "Taco" Trump. Trump vill ju att NATO ska öka till 5%. Tyska försvarsministern säger dock blankt nej. Finns för många finansiella hål att mätta i Tyskland. Och man kan ju inte ens gå på julmarknad där längre. Frågan är hur Tyskland kommer involvera sig i kriget i Ukraina härnäst ? Mer vapenstöd eller återhållsamhet ?
Citera
2025-06-05, 20:30
Medlem
Citat:
De testar bara sin förmåga samt informerar oss genom att leka med bank ID och swish som de vill. De eskalerar inte just nu men förmågorna har de visat prov på nu med över 400 långa driftstörningar bara i år.

Typ samma förmåga som Ukraina visade när de gjorde en tredjedel av Rysslands flygvapen obrukbart? Vi får hoppas att det fortsätter så. På slagfältet har Ryssland uppenbarligen ingenting att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in