2025-06-05, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Oj vad ovanligt att stanna inom sitt län på midsommar. Skulle gissa på att du kommer göra det också.

Problemet är väl mest att valmöjligheterna för Chrippa blir väldigt begränsade. Vi vet ju hur mycket han gillar Marbs.
Citera
2025-06-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nu skriver han ju att han är "för stor" för Nordens största mediehus (Schibstedkoncernen) poddsatsning. Så det handlar inte om juridiska skäl - den "störste" vill ha betalt en summa som de valt att nobba.

SVD intervjuade Rask för någon månad sedan och Chrippa sa redan då att han inte ställde upp så det är inte nytt.
Citera
2025-06-05, 17:28
Avstängd
Citat:
Vet du vilka misstankar/anmälningar som utreds...? Kräket har talat om flera olika brott som han ska ha utsatts för (förtal, hemfridsbrott, dataintrång).

Det handlar iaf om förtal Rask. Sedan tror jag Anjo är förtal och hemfridsbrott m. m. Christopher som inte betalar skatt då "han inte tar upp samhällets resurser" han gjort väldigt många polisanmälningar. Många av dessa har lagt ner i rekordfart efter att anmälningen registrerades. Jag tror att bara förtal mot Rask och Anjo är öppna utredningar. Jocke har inte delgivits någon brottsmisstanke.

Christopher har anklagat Jocke för att göra en polisanmälan så fort det regnar ute men Christopher verkar ju själv göra anmälningar till polisen i tid och otid.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-05 kl. 17:30.
Citera
2025-06-05, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
SVD intervjuade Rask för någon månad sedan och Chrippa sa redan då att han inte ställde upp så det är inte nytt.

Varför drar ChrippadaReseförbud då upp det igen nu?
För han kan inte hålla sig från att dra igång spekulationer gissar jag..... Går i skov det där, manin.
Citera
2025-06-05, 18:37
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Nej, utredningen är inte helt klar - förlängt till 27 juni. Han får fortfarande inte resa och måste anmäla sig hos polisen i Linköping två gånger i veckan.

Nu tar han ut ilskan och bitterheten på Svenska Dagbladet, haha...!

Detta är ju helt sjukt. Hur många gånger ens får dom förlänga? Nej jag tror inte det blir nått åtal hade det funnits tillräckligt för ett åtal så hade det väckts för länge sen.
Citera
2025-06-05, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Detta är ju helt sjukt. Hur många gånger ens får dom förlänga? Nej jag tror inte det blir nått åtal hade det funnits tillräckligt för ett åtal så hade det väckts för länge sen.

De får förlänga hur länge som helst, vilket Sverige har fått kritik för.

Jonas Falk satt häktad 3,5 år.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Falk_(bankr%C3%A5nare)

Det blir åtal, det är arbete inte bevis som fattas.
Citera
2025-06-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Ska dom gifta sig på riktigt nu???
Jävlar vad jag hade velat vara en fluga på väggen under den ceremonin/festen.

Jag orkade inte igenom videon, men går man på titeln så är det snart dags:
https://www.youtube.com/watch?v=1OzV39FrALk
Citera
2025-06-05, 18:57
Medlem
Citat:

Kan du länka...?
Citera
2025-06-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Varför drar ChrippadaReseförbud då upp det igen nu?
För han kan inte hålla sig från att dra igång spekulationer gissar jag..... Går i skov det där, manin.
Dom kanske har kontaktat honom igen.
Citera
2025-06-05, 19:01
Medlem
Citat:
Kan du länka...?
Nej eftersom det inte har publicerats ännu. Det är en podd som kommer i slutet på juni. https://podme.com/se/podcast/badfluence/
Citera
2025-06-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det handlar iaf om förtal Rask. Sedan tror jag Anjo är förtal och hemfridsbrott m. m. Christopher som inte betalar skatt då "han inte tar upp samhällets resurser" han gjort väldigt många polisanmälningar. Många av dessa har lagt ner i rekordfart efter att anmälningen registrerades. Jag tror att bara förtal mot Rask och Anjo är öppna utredningar. Jocke har inte delgivits någon brottsmisstanke.

Christopher har anklagat Jocke för att göra en polisanmälan så fort det regnar ute men Christopher verkar ju själv göra anmälningar till polisen i tid och otid.

Tack! Ja, fy fan vad kräket kostat oss de senaste året, det är vidrigt. Jag hoppas verkligen att han får möjlighet att emigrera efter fängelsevistelsen!

Undrar om han passar på att göra samhällstjänsten nu när han inte gör annat än att äta och träna, eller om han försöker ducka frivården igen.
Citera
2025-06-05, 19:06
Avstängd
Citat:
Dom kanske har kontaktat honom igen.

Svarade bara på att du skrev att detta inte är nytt.
Nån la in hans instastory där han själv pratar om det.
Whatever. Tänker inte älta detta.

Men du kanske vet som verkar vara insatt, hur går det med deras TF karriär?
Making money?
Skattepengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in