2025-06-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hade roomis varit minsta smart och kom hem till Pia i det tillståndet eller värre skulle han ringa polis/ambulans och säga att hon typ verkar alkoholförgiftad och beter sig psykotiskt - då kanske de skulle ta med henne därifrån. Eller om hon får utbrott och hon blir aggressiv som vanligt när han kommer hem borde han ringa och säga att han är rädd för sin säkerhet. Hon ser ut och låter väldigt, väldigt borta och någon borde verkligen ta med henne därifrån oavsett om det blir till en fyllecell eller psykavdelning. Det här blir bara värre ju fler dagar som går.

Känns som att rooomis strategi är att fly misären genom att hålla sig undan och då blir Pia ledsen och dricker ännu mer

Tyvärr har han förmodligen dåliga allmänbildningamskunskaper om vad man bör göra i sådana här lägen, men han borde väl kunna googla tycker man. Just att han håller sig undan tycker jag inte heller tyder på medberoende, mer på att han är en kass medmänniska
Citera
2025-06-05, 15:50
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ok, nu har jag sett senaste videon. Pia ät alltså rödmosig i ansiktet och så full kl 10 på morgonen att hon inte klarar av att uttala ordet "prioritera". Stackars sönerna som får bevittna hennes undergång, det är t.om obehagligt för mig som inte ens känner henne.

Väldigt destruktivt och obehagligt för
alla med sunda vätskor i behåll!

Och till dem, de” medstrykande Katt-tanterna”, som tycker Synd om Pia, som dyker upp emellanåt i tråden -
Skulle Ni själva lämna era barn i den här sjuka människans ” omsorg”??
Citera
2025-06-05, 15:56
Medlem
Citat:
Hade roomis varit minsta smart och kom hem till Pia i det tillståndet eller värre skulle han ringa polis/ambulans och säga att hon typ verkar alkoholförgiftad och beter sig psykotiskt - då kanske de skulle ta med henne därifrån. Eller om hon får utbrott och hon blir aggressiv som vanligt när han kommer hem borde han ringa och säga att han är rädd för sin säkerhet. Hon ser ut och låter väldigt, väldigt borta och någon borde verkligen ta med henne därifrån oavsett om det blir till en fyllecell eller psykavdelning. Det här blir bara värre ju fler dagar som går.

Gissar på att roomis undviker allting som har med polisen att göra med tanke på hans uppehållstillstånd.
Det kombinerat med bristande koll på hur det funkar här i Sverige.
Tycker inte vi ska lägga allt för mycket skuld och belastning på honom i det här fallet.
Men absolut bra att skriva i tråden som framtida råd ifall han nu skulle läsa här.
Citera
2025-06-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Haha ja måste alltid vänta på Mortes videos för att kunna höra. Jag höjer alla staplar och knappar men hör inte vad hon säger.
Nej allt sluddrande och uttryck hon svänger sig med .men ett ord/uttryck jag reagerade på var SMÄX eller SCHMÄX jag spolade tillbaka flera gånger!!!!!!!!!!!🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-06-05, 16:26
Medlem
Citat:
Hassan situationen var verkligen hemsk när vi inte bara hörde hennes sida utan även vad han ville och tyckte. I otaliga videor hörde vi honom säga NEJ jag vill inte vara din pojkvän, jag vill vara vänner. Pia sket fullständigt i det och bara gick på om hur dålig pojkvän han var. Vi hörde även honom uttrycka att han vill att hon drar därifrån och att han vill få ut henne, Pia fortsatte gå på om hur han ville ha henne där och de var kära. Hon sket fullständigt i vad han ville och hade noll respekt. Så fort han sa ifrån (vilket vi även hörde honom göra) brann hon av och skulle göra hans liv till ett helvete, anklagade honom för allt möjligt, spred känslig information och önskade livet ur honom. Han hade inte en chans att försvara sig och lägg dessutom till att han kanske inte fungerade riktigt som andra och inte kunde förstå hur man löste saker på egen hand. Som när hon skrev sig hos honom utan att han förstod vad det innebar och sedan ville ta tillbaka godkännandet när han insåg. Då lägger Pia upp en video när hon sitter i princip naken i köket och hånskrattar att det är HENNES lägenhet och HON kommer minsann inte lämna.

Hennes följare höll mestadels på med styrkekramar och att hon måste rädda sig från honom för han är farlig och elak. Sen tog Pia tillbaka alla anklagelser och skrattade bort det med att hon var sur för hon tror han hade ätit lunch med en annan kvinna och ville hämnas. Följarna fortsatte hata på Hassan. Han var hennes fånge.

Jag tror nuvarande kille har en liknande situation, men han verkar ta till nävarna och ge igen. Inte som Hassan. Hassan tog all skit och hade inte en chans att försvara sig. Vi ser redan hur kontrollerande och svartsjuk hon är och hur hon beter sig när hon inte får följa med till hans ”jobb”.
Det är en ”relation” där båda tar skada av att vara med varandra. Extremt osunt. Man vet inte vem som kommer skada den andra mest och på vilket sätt, men att de ska dela rum är en väldigt toxic situation och kan nog inte sluta bra.
Vissa kommer att hävda att allt detta är inget annat än FÖRTAL!! men många såg videon och hörde precis allt som sades!!!
Citera
2025-06-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Jag minns inläggen där hon hånskrattade åt att hon ringt polisen på Hasan och fått honom tagen från lägenheten som hon ansåg vara hennes.
Riktigt vidrigt beteende.
25e december var det! Minns hur hon satt i hans kök slafsade och äcklade sig medan hon käkade och pissfull
Citera
2025-06-05, 16:30
Medlem
Citat:
Gissar på att roomis undviker allting som har med polisen att göra med tanke på hans uppehållstillstånd.
Tycker inte vi ska lägga allt för mycket skuld och belastning på honom i det här fallet.
Men absolut bra att skriva i tråden som framtida råd ifall han nu skulle läsa här.

Fast ganska många i tråden verkar ha bristande koll på hur det fungerat i Sverige med.

Det är helt tillåtet att vara aspackad inomhus klockan 10.00 en vardag. Det kommer inte, om man inte vill det själv, rendera någon åtgärd från samhället.

Roomis kan ringa en ambulans men de kommer sannolikt inte ta med sig Pia om hon motsätter sig det. Hon är inte livshotande berusad osv.
Många pratar om fyllecell/LOB - det är dels en kortvarig historia för tillnyktring akut. Sen går personen ut. Och man LOBar inte folk för de är packade i hemmet.

Så kvar är att Roomis ringer polisen när hon spårar ur och skriker och slåss. Att Roomis inte gör det är ett beteende han delar med otroligt många även ursvenska personer. Det är inte nödvändigtvis så att man vill anmäla även fast man utsätts för våld. Om man själv använt våld (oaktat om det varit i självförsvar eller ej) så kan tröskeln att ringa vara ännu högre.

Dessutom behöver Roomis inte problem med myndigheter mitt i sin asylprocess etc.

Så, det är faktiskt inte mycket mer än ducka läget och kolla mellan varven att hon lever samt hoppas att hon ger sig av som han kan göra. Försöka kasta ut henne kan han ju också men står hon på kontraktet kommer han inte ha någon större framgång med det
Citera
2025-06-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Vissa kommer att hävda att allt detta är inget annat än FÖRTAL!! men många såg videon och hörde precis allt som sades!!!

Jo vi vet ju hur vissa av Pias följare är, speciellt de nytillkomna. Allt på flashback är påhitt och förtal även om det är Pia själv som lagt ut något som vi citerar eller diskuterar 🙄
Citera
2025-06-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Nej allt sluddrande och uttryck hon svänger sig med .men ett ord/uttryck jag reagerade på var SMÄX eller SCHMÄX jag spolade tillbaka flera gånger!!!!!!!!!!!🤣🤣🤣🤣

TikTok tar ner videon om hon pratar om sex. Därav används andra ord. Det är inte bara Pia utan även andra. Går inte prata på engelska om rape (våldtäkt) heller så de kallar det grape (vindruva) osv
Citera
2025-06-05, 16:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Väldigt destruktivt och obehagligt för
alla med sunda vätskor i behåll!

Och till dem, de” medstrykande Katt-tanterna”, som tycker Synd om Pia, som dyker upp emellanåt i tråden -
Skulle Ni själva lämna era barn i den här sjuka människans ” omsorg”??

Katt- tanterna? Menar du mig nu eller?
Nej jag skulle inte lämna mina barn med Pia. Inte mina katter heller.
Ja, jag tycker synd om Pia men jag försvarar verkligen inte hennes beteende.
Men att sitta och tjata om vård tror jag inte hjälper.
Hon kommer nog supa ihjäl sig men låter lite hopp ligga kvar.
Jag önskar henne inte död.
Hon är trasig. Hela hon är trasig.
Jag skulle kunna erbjuda henne ett rum här. Men hon skulle hata att vara här i spenaten
Hos mig finns inga krogar eller systembolag. Inga stiliga karlar heller - Bara skog
Citera
2025-06-05, 16:37
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Bra skrivet och sammanfattat kring Daniel-” Jesusen” av Dig!

Han har sina egna problem, men tyckts försökt, på sitt sätt, hjälpa människan?

Kanske varken med vetskap om hur svenska samhället fungerar? Eller om alkoholism/ psykiska diagnoser?

På Hostelet var Pia Nyberg en ” Kul, lite spännande fläkt”?
En tant,med lite pengar, som gick sin egen väg?? Var lite Wild and Crazy??

Så här, I Kranka Blekhetens Minut,på MIG/Soc- boende, har
den stackars Roomisen fått erfara detsamma som andra tidigare?
Citera
2025-06-05, 17:05
Medlem
Vilken adress bor hon på nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här