2025-06-04, 17:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Kul sketch! Fast tycker du verkligen att det är svårt att veta vad kvinnor vill ha? Alla vill väl ha en partner som är genuint intresserade av just dem och som man passar bra ihop med? Att inte veta vad man vill tänker jag hör ihop med ålder. Nu är jag 30+ och har väldigt bra koll på vad jag vill och behöver, men det hade jag inte när jag var 20. Och så är det nog för de flesta. Men ska erkänna att jag absolut har varit som i klippet

Jag tror de flesta män finner det svårt att veta vad en kvinna vill ha. Delvis beroende på att kvinnor i högre grad än män säger en sak men gör sedan något annat. Det gjordes ett test i USA för ett tag sedan kopplat till "dad-bod" kroppar, dvs lite småfeta män vs vältränade män. En mängd kvinnor fick välja mellan två bilder där den ena bilden var en man med dad-bod och den andra var en vältränad kille. Den överväldigande majoriteten kvinnor valde bilden med dad-bod. Kvinnorna fick sedan frågan vilken bild som de trodde att nästa kvinna som tillfrågades skulle välja. I princip samtliga sa bilden med den vältränade killen. Vad kan man dra för slutsats av det?

När det sedan gäller att veta vad man vill är det min egna personliga erfarenhet att vad kvinnor vill kan ändras på så lite som en minut utan någon extern påverkan. En kvinna kan älska en man ena dagen och inte vara ett dugg intresserad av honom nästa. Det kan gå så fort. Min bedömning av det är att kvinnors hormoner samt känsloliv är betydligt mer volantilt än hos män. Kvinnor tar mer känslobaserade beslut och om känslorna i hög grad är volantila, kommer åsikterna och besluten också att vara det. Därmed är det inte lätt att veta vad en kvinna egentligen vill och vill ha.

Jag vill dock tillägga att jag tror att de flesta människor - män och kvinnor - inte vet vad de egentligen vill ha. De vet "flosklerna" men de har aldrig på riktigt reflekterat över det eller dess prioriteringar vilket blir tydligt när man ställer fördjupade frågor till dem. De kan bara svara med allmänna svepande floskler. Jag tror således att du och jag (för jag har också bra koll), tillhör undantagen.

// CC
Citera
2025-06-04, 17:32
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Det är män som har satt upp det systemet och velat ha det på det viset. Män har velat premiera män. Nu får de betala priset. Det är inte kvinnors problem att hantera. Män får lösa problemet de själva varit med och skapat.🥰

Ja och Nej. Nej i mening att det i huvudsak är kvinnor som har drivit på den ökande invandringen. Ja i mening att svaga män har tillåtit det.

// CC
Citera
2025-06-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag tror de flesta män finner det svårt att veta vad en kvinna vill ha. Delvis beroende på att kvinnor i högre grad än män säger en sak men gör sedan något annat. Det gjordes ett test i USA för ett tag sedan kopplat till "dad-bod" kroppar, dvs lite småfeta män vs vältränade män. En mängd kvinnor fick välja mellan två bilder där den ena bilden var en man med dad-bod och den andra var en vältränad kille. Den överväldigande majoriteten kvinnor valde bilden med dad-bod. Kvinnorna fick sedan frågan vilken bild som de trodde att nästa kvinna som tillfrågades skulle välja. I princip samtliga sa bilden med den vältränade killen. Vad kan man dra för slutsats av det?

När det sedan gäller att veta vad man vill är det min egna personliga erfarenhet att vad kvinnor vill kan ändras på så lite som en minut utan någon extern påverkan. En kvinna kan älska en man ena dagen och inte vara ett dugg intresserad av honom nästa. Det kan gå så fort. Min bedömning av det är att kvinnors hormoner samt känsloliv är betydligt mer volantilt än hos män. Kvinnor tar mer känslobaserade beslut och om känslorna i hög grad är volantila, kommer åsikterna och besluten också att vara det. Därmed är det inte lätt att veta vad en kvinna egentligen vill och vill ha.

Jag vill dock tillägga att jag tror att de flesta människor - män och kvinnor - inte vet vad de egentligen vill ha. De vet "flosklerna" men de har aldrig på riktigt reflekterat över det eller dess prioriteringar vilket blir tydligt när man ställer fördjupade frågor till dem. De kan bara svara med allmänna svepande floskler. Jag tror således att du och jag (för jag har också bra koll), tillhör undantagen.

// CC

Nu gissar jag bara, men tänker att många kanske väljer "dad-bod" för att man kanske inte känner sig tillräckligt attraktiv för den vältränade och då väljer man att föredra något man kan få. Man kanske inte heller vill se sig själv som "ytlig" och väljer därför "dad-bod". I min värld betyder det inte att man inte vet vad man vill, utan snarare att man inte vill erkänna det av olika anledningar. Om man bara jämför det fysiska så tänker jag att de flesta (om de är ärliga med sig själva) föredrar en vältränad kropp Sen så är kvinnor lite mer komplexa när det kommer till attraktion. Utstrålning, manlig energi, att man har en bra connection etc spelar också stor roll så då kanske man ändå tycker att mannen med "dad-bod" är mest attraktiv. Men just det förklarar såklart inte det där testet med bara bilder.

Jag kan förstå din upplevelse. Du har helt rätt i att kvinnor styrs av sina hormoner (även om män också gör det). Förenklat tänker jag man kan säga att män har en 24h cykel med ett hormon, medan kvinnor har en månads cykel med tre. Så det är såklart mycket mer utmanande för kvinnor. Tycker dock att vi kvinnor borde få möjlighet att leva i synk med våra hormoner istället så skulle vi inte bli så volatila

Absolut, du har nog rätt i att de flesta inte vet vad de vill ha. Men jag tror också många vet, men kanske inte vågar erkänna det för sig själva och framförallt inte vågar kommunicera det. Jag tycker själv det är superläskigt att kommunicera vad jag vill och behöver. Det blir väldigt sårbart. Håller dock fast vid att det inte bara är en man-kvinna grej, utan har mer att göra med personlig mognad och självkännedom
Citera
2025-06-04, 21:51
Medlem
CC75s avatar
[quote=ThaliaElise|92091005]

[quote]
Citat:
Nu gissar jag bara, men tänker att många kanske väljer "dad-bod" för att man kanske inte känner sig tillräckligt attraktiv för den vältränade och då väljer man att föredra något man kan få. Man kanske inte heller vill se sig själv som "ytlig" och väljer därför "dad-bod". I min värld betyder det inte att man inte vet vad man vill, utan snarare att man inte vill erkänna det av olika anledningar. Om man bara jämför det fysiska så tänker jag att de flesta (om de är ärliga med sig själva) föredrar en vältränad kropp Sen så är kvinnor lite mer komplexa när det kommer till attraktion. Utstrålning, manlig energi, att man har en bra connection etc spelar också stor roll så då kanske man ändå tycker att mannen med "dad-bod" är mest attraktiv. Men just det förklarar såklart inte det där testet med bara bilder.

Fetat ovan: Om man då vet vad man vill men inte vågar eller vill erkänna det, hur ska då motparten (läs "män") kunna känna till vad kvinnor egentligen vill? Dessvärre kan inte vi män läsa en kvinnas innersta tankar eller känslor. Säger hon en sak men gör något annat då går vi på det vi ser. Säger hon inget alls, då går vi också på det vi ser. Har du ett bättre förslag, tar jag tacksamt emot det.

Delar din uppfattning att kvinnor är mer komplexa när det kommer till attraktion. Kvinnor är också betydligt mer selektiva mycket kopplat till biologiska skäl som gör män och kvinnor olika. Inte sämre, men olika.

Citat:
Jag kan förstå din upplevelse. Du har helt rätt i att kvinnor styrs av sina hormoner (även om män också gör det). Förenklat tänker jag man kan säga att män har en 24h cykel med ett hormon, medan kvinnor har en månads cykel med tre. Så det är såklart mycket mer utmanande för kvinnor. Tycker dock att vi kvinnor borde få möjlighet att leva i synk med våra hormoner istället så skulle vi inte bli så volatila

Jag tror vi är många män som också önskade att kvinnor levde mer i synk med sina hormoner. Skämt å sido. Som man har jag svårt att föreställa mig hur det är att ha dessa svängningar men inte desto mindre anser jag att det borde gå att kunna göra dem mindre, om man jobbade på det.

Citat:
Absolut, du har nog rätt i att de flesta inte vet vad de vill ha. Men jag tror också många vet, men kanske inte vågar erkänna det för sig själva och framförallt inte vågar kommunicera det. Jag tycker själv det är superläskigt att kommunicera vad jag vill och behöver. Det blir väldigt sårbart. Håller dock fast vid att det inte bara är en man-kvinna grej, utan har mer att göra med personlig mognad och självkännedom

Säkert så att många vet men inte vågar uttrycka vad de vill. Hur sorgligt det än är. Därav att jag förespråkar att både män och kvinnor behöver arbeta med sig själva. Får man till en stark självkänsla bryr man sig allt mindre om vad andra tycker och tänker. Att arbeta med sig själv är tufft och hårt men tänker man efter är alternativet mycket mycket värre.

// CC
Citera
2025-06-05, 12:01
Medlem
[quote=CC75|92091912]
[quote=ThaliaElise|92091005]

Citat:

Fetat ovan: Om man då vet vad man vill men inte vågar eller vill erkänna det, hur ska då motparten (läs "män") kunna känna till vad kvinnor egentligen vill? Dessvärre kan inte vi män läsa en kvinnas innersta tankar eller känslor. Säger hon en sak men gör något annat då går vi på det vi ser. Säger hon inget alls, då går vi också på det vi ser. Har du ett bättre förslag, tar jag tacksamt emot det.

Delar din uppfattning att kvinnor är mer komplexa när det kommer till attraktion. Kvinnor är också betydligt mer selektiva mycket kopplat till biologiska skäl som gör män och kvinnor olika. Inte sämre, men olika.

Jag tror vi är många män som också önskade att kvinnor levde mer i synk med sina hormoner. Skämt å sido. Som man har jag svårt att föreställa mig hur det är att ha dessa svängningar men inte desto mindre anser jag att det borde gå att kunna göra dem mindre, om man jobbade på det.

Säkert så att många vet men inte vågar uttrycka vad de vill. Hur sorgligt det än är. Därav att jag förespråkar att både män och kvinnor behöver arbeta med sig själva. Får man till en stark självkänsla bryr man sig allt mindre om vad andra tycker och tänker. Att arbeta med sig själv är tufft och hårt men tänker man efter är alternativet mycket mycket värre.

// CC

Självklart kan vi kräva av män att kunna läsa våra tankar Lite kul att du tar upp det för när jag såg det klippet du skickade såg jag inte en kvinna som inte vet vad hon vill, utan en kvinna som vill att hennes partner ska kunna läsa hennes tankar. Ja, jag har ett bättre förslag Berätta för personen i fråga att du inte kan läsa hennes tankar och att hon behöver kommunicera vad hon vill. Funkar inte det, gå vidare och träffa någon som inte behöver en tankeläsare till partner.

Så som arbetslivet är uppbyggt nu så tillåter det inte kvinnor att leva i synk med sina hormoner. Bara det att det är jättevanligt (bland unga kvinnor dessutom) med pcos, utebliven mens, ojämn cykel etc visar ju att kvinnor inte tillåts leva i synk.

Håller med om att alla skulle må bra av att jobba med sig själva!
Citera
2025-06-05, 13:38
Bannlyst
Citat:
Det mansöverskott vi har idag är inte problemet Prepper. Även om siffrorna 1,2 män skulle varit omvänt hade det inget varit någon skillnad mot idag. Problemet är istället att den stora majoriteten av män är "osynliga" för kvinnor. Kvinnor ser inte män så som vi män ser kvinnor i mening att vi män kan finna "alla" kvinnor intressanta men kvinnor finner bara få män intressanta. Som Hovslättsmannen skriver ovan, även på hans tid hade kvinnorna 2-3 män att välja på. Idag har de hundratals så det som har hänt är bara att konkurrensen för män har ökat vilket även lett till att kvinnor har drabbats av "val- och beslutströtthet" samt inte behöver bry och engagera sig för att bli bättre. Därav att kvalitén (i mening partner) på kvinnor har gått ned rejält de senaste 30-40 åren.

Vi män lever således i en stor konkurrens då en man kan ha flera kvinnor (läs göra gravida vilket var/är vårt biologiska syfte) medan en kvinna inte kan "serva" flera män. Konkurrensen har dock alltid funnits där såvida vi inte når en nivå av 80/20 men även om kvinnorna är så många fler kommer det alltid att finnas män som inte är intressanta och blir utan.

// CC
Problemet med män är att kvinnor tröttnar på dem. Mammor till pojkar vittnar om att de redan som spädbarn är betydligt mer klängiga och besvärligare än flickor. Män är för på helt enkelt, och det får kvinnor att rygga tillbaka och finna dem ointressanta.

Män har svårare för att vara ensamma, det har vi sett i statistik.
Citera
2025-06-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ja och Nej. Nej i mening att det i huvudsak är kvinnor som har drivit på den ökande invandringen. Ja i mening att svaga män har tillåtit det.

// CC

Många män valde Reinfeldt och skattesänkningar vid valet 2006 medan kvinnornas favorit Göran Persson, förespråkare av både ett grönt folkhem och välfärd förstås, fick se sig besegrad då.
Citera
2025-06-05, 14:12
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floskellevererarn
Problemet med män är att kvinnor tröttnar på dem. Mammor till pojkar vittnar om att de redan som spädbarn är betydligt mer klängiga och besvärligare än flickor. Män är för på helt enkelt, och det får kvinnor att rygga tillbaka och finna dem ointressanta.

Män har svårare för att vara ensamma, det har vi sett i statistik.

Jag upplever att det är svårt att gruppera män på det sättet då jag också hör precis tvärtom. Dvs att män i högre grad värnar om sin självständighet och att kvinnor tycker det är oseriöst. Jag medger dock att många män blir "drönare" i familjelivet då det har varit så av gammal hävd. Det gör att män tappar sig själva, sitt driv, blir lata - feta katter - och därmed ointressanta för sina kvinnor. Det är svårt att som man hitta "the sweet spot". Än svårare att behålla den då även kvinnornas uppfattning ändras över tid.

Jag håller inte med om att män generellt skulle ha det svårare att vara ensamma jämfört med kvinnor. Googlade lite lätt på det men hittade inget. Om du har någon statistik får du gärna återkomma. Att unga pojkar beter sig som de gör är dock något som deras mammor präglar in i dem. Därav det stora problemet med soyboys och svaga unga män idag. Många av dem är till stor del uppfostrade av kvinnor och då talar jag inte bara om mammor i hemmet utan även i skolan. Många pappor har resignerat från sitt uppdrag som uppfostrare och det är något vi män behöver ta ansvar för.

// CC
Citera
2025-06-05, 14:15
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Många män valde Reinfeldt och skattesänkningar vid valet 2006 medan kvinnornas favorit Göran Persson, förespråkare av både ett grönt folkhem och välfärd förstås, fick se sig besegrad då.

Har själv inte gjort någon djupare analys av valet 2006 men det ligger nog en hel del i det du skriver... Jag själv röstade på Reinfeldt och Borg i det valet... något jag ångrar rejält idag då jag anser att Reinfeldt är en av Sveriges största förrädare. Han sålde ut Sverige för sin egna personliga makt.

// CC
Citera
2025-06-05, 14:20
Bannlyst
Citat:
Jag upplever att det är svårt att gruppera män på det sättet då jag också hör precis tvärtom. Dvs att män i högre grad värnar om sin självständighet och att kvinnor tycker det är oseriöst. Jag medger dock att många män blir "drönare" i familjelivet då det har varit så av gammal hävd. Det gör att män tappar sig själva, sitt driv, blir lata - feta katter - och därmed ointressanta för sina kvinnor. Det är svårt att som man hitta "the sweet spot". Än svårare att behålla den då även kvinnornas uppfattning ändras över tid.

Jag håller inte med om att män generellt skulle ha det svårare att vara ensamma jämfört med kvinnor. Googlade lite lätt på det men hittade inget. Om du har någon statistik får du gärna återkomma. Att unga pojkar beter sig som de gör är dock något som deras mammor präglar in i dem. Därav det stora problemet med soyboys och svaga unga män idag. Många av dem är till stor del uppfostrade av kvinnor och då talar jag inte bara om mammor i hemmet utan även i skolan. Många pappor har resignerat från sitt uppdrag som uppfostrare och det är något vi män behöver ta ansvar för.

// CC
Det är nog i senare ålder. Att mammor klagar på sina pojkbebisar har inte med saken att göra.
Citera
2025-06-05, 16:02
Medlem
Citat:
Väldigt synd att män inte känner att de kan vara kräsnare på apparna för jag tror att det skulle bli bättre matcher då. Visst, vi kvinnor skulle säkert få färre matcher men de man fick skulle kanske kunna leda till nått. Som det är nu så är det jättesvårt som kvinna att veta vem man ska satsa på att dejta och ofta kan man ha en så jobbig upplevelse att man inte pallar vara kvar på appen. Håller verkligen med att de gärna skulle få banna folk som missköter sig.

Det är ju absolut mycket svårare att träffa nån IRL när man är 30+. Jag har ju samma utmaning själv. Många är redan i relation och jag har i princip bara tjejkompisar och är rätt så introvert av mig. Men skulle verkligen kunna anstränga mig mer på den sociala biten så ska egentligen inte klaga.

Hur menar du på samhällsnivå? Att man skulle banna män som missköter sig från olika platser? Är det egentligen inte ett större problem än enskilda platser? Man känner sig lite allmänt otrygg på de flesta offentliga platser.
Ja, hade alla män varit mer kräsna hade det gått men du kan typ inte få alla att bete sig på samma sätt.
Det räcker med att de som bara vill ligga börjar tokswipea så går hela alltet tillbaka till som vi har det nu.

Tråkigt att höra att du känner att det är svårt, kan inget annat än hålla med. Spenderat massa tid med att söka tjejer att prata med men alla är upptagna så det går liksom inte att hitta någon på samma nivå.

Nej det går inte att "bli av med" dåliga element i samhället, men tänk om det hade gått?
Citera
2025-06-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det är lugnt🌸!

Det är ju absolut så att mängden män (som dessutom inte alltid beter sig trevligt) jagar bort många kvinnor från nätdejtingsajterna, och en del av de kvinnor som är på nätdejtingsajter är nog mer intresserade av bekräftelsen, men det är också många som faktiskt träffas genom nätdejting.

Jag möter singelkvinnor varje dag, så om du inte har träffat någon på 10 år så behöver du antingen börja se dig omkring eller uppsöka andra ställen än du gör nu.

Visst kan man ha tur och göra som jag och snubbla över rätt person, men vill man verkligen ha något så är det fel metod att bara hoppas att man ska drabbas av tur.

Ofta kallar andra det för ”tur” när någon lyckas med något som den har slitit häcken av sig för, de missar helt enkelt att se ansträngningarna denne gjort för att nå sitt mål.

När var du senast till ett ställe där det alltid finns flest kvinnor? När pratade du senast med en kvinna på allmänna ställen som gymmet, på promenaden, i mataffären eller i ett köpcenter?
Jo, det är klart att det är som du säger att jag behöver byta miljö eller att det är där felet ligger men jag vet inte hur.
Jag har bytt jobb flera gånger, gått på högskola (under flera år och tagit examen), haft flera hobbies, bytt gym och haft noll tur vad gäller att träffa singeltjejer. Verkligen inte träffat ens en på många år nu.
Därför jag känner att det måste vara stor del tur i det hela eftersom jag gör lika mycket eller mer än andra killar jag ser och får ut mycket, mycket mindre. Det är liksom inte något fel på mig, snarare tvärtom att jag "på papper" har många rätt. Hade jag varit kort, tjock, outbildad eller groteskt ful så hade jag inte varit lika tveksam till varför jag är i den sitsen jag är.

Senaste tjejen jag pratade med om vi räknar allmänt var idag på jobbet, mitt jobb är kontorsbaserat och 75% kvinnor drygt. Pratar vi singeltjej så är det ~2016-2017, svårt att minnas med tiden men det var länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in