Citat:
Kul sketch!
Fast tycker du verkligen att det är svårt att veta vad kvinnor vill ha? Alla vill väl ha en partner som är genuint intresserade av just dem och som man passar bra ihop med? Att inte veta vad man vill tänker jag hör ihop med ålder. Nu är jag 30+ och har väldigt bra koll på vad jag vill och behöver, men det hade jag inte när jag var 20. Och så är det nog för de flesta. Men ska erkänna att jag absolut har varit som i klippet

Jag tror de flesta män finner det svårt att veta vad en kvinna vill ha. Delvis beroende på att kvinnor i högre grad än män säger en sak men gör sedan något annat. Det gjordes ett test i USA för ett tag sedan kopplat till "dad-bod" kroppar, dvs lite småfeta män vs vältränade män. En mängd kvinnor fick välja mellan två bilder där den ena bilden var en man med dad-bod och den andra var en vältränad kille. Den överväldigande majoriteten kvinnor valde bilden med dad-bod. Kvinnorna fick sedan frågan vilken bild som de trodde att nästa kvinna som tillfrågades skulle välja. I princip samtliga sa bilden med den vältränade killen. Vad kan man dra för slutsats av det?

När det sedan gäller att veta vad man vill är det min egna personliga erfarenhet att vad kvinnor vill kan ändras på så lite som en minut utan någon extern påverkan. En kvinna kan älska en man ena dagen och inte vara ett dugg intresserad av honom nästa. Det kan gå så fort. Min bedömning av det är att kvinnors hormoner samt känsloliv är betydligt mer volantilt än hos män. Kvinnor tar mer känslobaserade beslut och om känslorna i hög grad är volantila, kommer åsikterna och besluten också att vara det. Därmed är det inte lätt att veta vad en kvinna egentligen vill och vill ha.

Jag vill dock tillägga att jag tror att de flesta människor - män och kvinnor - inte vet vad de egentligen vill ha. De vet "flosklerna" men de har aldrig på riktigt reflekterat över det eller dess prioriteringar vilket blir tydligt när man ställer fördjupade frågor till dem. De kan bara svara med allmänna svepande floskler. Jag tror således att du och jag (för jag har också bra koll), tillhör undantagen.
// CC