2025-06-03, 19:18
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ser ut som att hon plockat ned videon där hon pratade om misshandeln och där hon for runt i tygstycket. Hon är ambivalent eller hotad?

Både och, och kanske onykter?

Men tillräckligt nykter för att ha plockat bort?
Psykisk Ohälsa de Luxe, i dålig kombination med gravt missbruk, lite pengar på kontot och destruktiv relation!

Hon behöver Vård, han behöver en anmälan om ” våld i nära relation” nu.
Båda behöver låsas in.

Orosanmälan? Kanske till Polisen då?
Eller kontakta lägenhetshotellet, som väl måste hört bråk från rummet?/ Sett Pia Nyberg berusad?
Citera
2025-06-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Både och, och kanske onykter?

Men tillräckligt nykter för att ha plockat bort?
Psykisk Ohälsa de Luxe, i dålig kombination med gravt missbruk, lite pengar på kontot och destruktiv relation!

Hon behöver Vård, han behöver en anmälan om ” våld i nära relation” nu.
Båda behöver låsas in.

Orosanmälan? Kanske till Polisen då?
Eller kontakta lägenhetshotellet, som väl måste hört bråk från rummet?/ Sett Pia Nyberg berusad?

Orosanmälan om gravt missbruk hos vuxen kan göras till Socialtjänsten i aktuell kommun. Polisanmälan om våld i nära relation har minst en person i tråden gjort. Det skadar väl inte heller att skicka mejl till lägenhetshotellet och förklara aktuell situation.
Citera
2025-06-03, 19:25
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Jag vill också skydda Pia, det är väl bara helt självklart...

Vad ska jag/vi göra då...?

Ja, förut sas det här i 'tråden' att jag skulle erbjuda henne att få bo hos mig...

Jag sa att det fungerar inte, eftersom jag inte 'bor så stort... '
Och nu ska Pia till varje pris räddas...

Det är bara detta, att det inte är konsekvent jag reagerar mot...

Alla vänder sig mot 'dit vindarna blåser... '
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
"Kristen" är han också men beter sig som en Taliban. Isolerar och misshandlar en alkad tant.

Undrar om utvisningen skjuts på framtiden ifall han nu polisanmäls och någon åklagare ser allvarligt på detta?

Ja detta är en bedragare av rang tror jag. Hon kallar honom ambitiös...och det är han nog med men inte på ett sätt som gynnar henne. Han kommer aldrig få stanna med en färsk missshandelsdom.

Nu har hon lagt upp ett inlägg med. Erkänner återigen att han slog henne inatt. Tyvärr är hon så full som det går att bli. Hon försöker förklara för oss tittare att han aldrig kommer hitta en bättre tjej, det är så sorgligt att se. Hon får stryk, men ändå är det hon som vill ha honom inte tvärtom... och hon verkar tro att boendet är hennes om han vill göra slut? Det var väl ändå hon som flyttat in till honom? Snurrigt värre.

Detta är ett klart fall av en kvinna som är skadlig för sig själv. Kraven för LVM och förmyndare är uppfyllda med råge. Så vad i helvete sysslar myndigheterna med? Ska hon hinna mördas eller supa ihjäl sig? Är det målet?
Citera
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Orosanmälan om gravt missbruk hos vuxen kan göras till Socialtjänsten i aktuell kommun. Polisanmälan om våld i nära relation har minst en person i tråden gjort. Det skadar väl inte heller att skicka mejl till lägenhetshotellet och förklara aktuell situation.

2 nu... Följ länken ja la in.

Edit
Här
https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/hat-hot-och-vald/vald-ar-inte-en-privatsak/
Citera
2025-06-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Det är redan sparat och finns hos polisen. Så bara hoppas de hann fram innan KORVjesus, den fege skiten...vem fan ger sig på en undernärd svag kvinna på 50 år!! Jag kokar...Krävs en riktigt låg individ!! Han ska dessutom ut ur landet.

Bra!! Hoppas det blir en åtgärd av polisen. Jag hittar fortfarande inget formulär eller nummer för orosanmälan men jag letar vidare, skadar inte att blanda in fler instanser.
Citera
2025-06-03, 19:27
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
ALLT HANDLAR INTE OM DIG! Den här tråden handlar om Pia, du är inte universums mittpunkt! SLUTA! Du har redan blivit avstängd en gång för att du inte kunde hålla dig till ämnet utan bara pratade om dig själv, lär du dig ingenting?

Om vi alla bara slutar svara på Strutens inlägg som bara handlar om henne själv kanske vi kan fortsätta med tråden som den är menad att vara. Jag ska verkligen anstränga mig för att ignorera hennes inlägg. Förstår man inte skillnaden med att skratta åt någon eller slå den på käften är det en så korkad person så det kommer aldrig gå att hålla sig till ämnet.

Ingen förtjänar att utsättas för våld och ser man någon bli utsatt gör man det man kan. Oavsett vem det gäller, eller vad man tycker om Pia i det här fallet.

Tack för din klokhet, jag ska undvika läsa och bemöta strutjäveln nu jag med. Är helt ofattbart att den får fortsätta skriva här...
Citera
2025-06-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag vill också skydda Pia, det är väl bara helt självklart...

Vad ska jag/vi göra då...
Ja, förut sas det här i 'tråden' att jag skulle erbjuda henne att få bo hos mig...

Jag sa att smdet fungerar inte eftersom jag inte 'bor så stort... '
Och nu ska Pia till varje pris räddas...

Det är bara detta, att det inte är konsekvent jag reagerar mot...

Alla vänder sig mot dit vindarna blåser... '

Hur sjuk i skallen är du egentligen?

Om jag orkade skulle jag vilja räkna antalet gånger du använder ordet "jag" i dina inlägg.

Du måste ha ett otroligt ego alltså.
Citera
2025-06-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hans motiv är pengar...hålla henne fången där. Sedan dyker han upp och slår henne för han blir provocerad av hennes fylleri. Men det kvittar. Inget försvarar att slå någon. Tror inte hon slåss först heller, retas tror jag däremot, men det spelar som sagt ingen roll...

Så fruktansvärt sjuk situation.

Ja, du har nog rätt. Minns att Pia i en video berättade hur Roooomisen ringde henne fastän de gjort slut. Det kan ju förklara varför Pia betalade för en månad på ett Hostel och nästa dag flyttade in hos Roomis istället, han ringde väl och tjatade då han var sugen på att dela på hyran.
Citera
2025-06-03, 19:31
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Edit
Här
https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/hat-hot-och-vald/vald-ar-inte-en-privatsak/

Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Bra!! Hoppas det blir en åtgärd av polisen. Jag hittar fortfarande inget formulär eller nummer för orosanmälan men jag letar vidare, skadar inte att blanda in fler instanser.

Härligt, man får hopp om mänskligheten! Socialjouren tyckte man skulle ringa polisen i ett pågående brott då han kan komma åter närsom. Så det var gjort det med. Om sedan polisen väljer att åka är en sak. Men skulle de ej göra det och något sker, undrar om de vågar ta risken. Nej, jag tror polisen knackar på ungefär just nu hos Korvparet.

Och härligt att många försöker rädda tanten när hon inte har vett/insikt nog att rädda sig själv. Hon blir nog förbannad nu. Men förhoppningsvis tacksam längre fram.
Citera
2025-06-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Edit
Här

Tack. Vore även bra om vi kunde skicka in mängder med orosanmälningar till Socialtjänsten om Pias missbruk.. Ju fler desto bättre.
Citera
2025-06-03, 19:38
Medlem
Citat:
Tack. Vore även bra om vi kunde skicka in mängder med orosanmälningar till Socialtjänsten om Pias missbruk.. Ju fler desto bättre.

När jag letar efter någonstans att orosanmäla vuxna leder vägarna hit, vet någon om det är rätt ställe eller ska jag leta vidare?
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/Hagersten-Alvsjo

Verkar ha öppet kontorstider, men det går ju alltid att orosanmäla imorgon - polisen är ju kontaktad redan angående situationen NU så socialtjänsten är prio 2 att blanda in. Hoppas polisen hunnit dit nu innan han kommer hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in