2025-06-02, 23:03
Medlem
Tonyos avatar
Vårens lag:

Hahn
H. Johansson - V. Eriksson - Silas - Stroud
Saletros - Besara - Zeneli
Manneh - Diabate - Fenger

Bubblare: Nordfeldt, Vagic, M. Karlsson, Besirovic, Ihler

Antagligen inte helt objektiv då jag sett mest Bajen men av det jag sett av övriga lag så är det här min bild av vårsäsongen. Finns säkert några uppenbara jag missat.
Citera
2025-06-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Vettifan om enbart hajp från Sverige ger speltid i PL.
Han är hajpad i England också. Fansen älskar honom på ett sätt som få svenska spelare har upplevt, i nivå med Henke Larsson i Celtic och några fler, med den skillnaden att Henke hade förtjänat det.

Men hajp ger inte speltid utan det berodde på en lång rad skador på nyckelspelare, och på att vissa spelare bara orkar med en halvlek även när de är friska.

Med det sagt så är Bergvall en bra spelare som säkert kan ta ett nytt kliv nästa år precis enligt ditt resonemang.

Jag inser att detta är off topic i tråden och lovar att inte återkomma i ämnet.
Citera
2025-06-03, 00:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Hien ocy Bergvall dussinlirare i jämförelse med Isak

Ännu roligare är att Hien kom från storebror
Djurgården till Tottenham.

Solna till Borussia Dortmund II, bänken, utlånad till Nederländerna, spanskt mittenlag och till slut Newcastle.
Citera
2025-06-03, 00:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården till Tottenham.

Solna till Borussia Dortmund II, bänken, utlånad till Nederländerna, spanskt mittenlag och till slut Newcastle.

Har du sett vart Tottenham slutade i PL denna säsong?
Citera
2025-06-03, 00:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Han är hajpad i England också. Fansen älskar honom på ett sätt som få svenska spelare har upplevt, i nivå med Henke Larsson i Celtic och några fler, med den skillnaden att Henke hade förtjänat det.

Men hajp ger inte speltid utan det berodde på en lång rad skador på nyckelspelare, och på att vissa spelare bara orkar med en halvlek även när de är friska.

Med det sagt så är Bergvall en bra spelare som säkert kan ta ett nytt kliv nästa år precis enligt ditt resonemang.

Jag inser att detta är off topic i tråden och lovar att inte återkomma i ämnet.

Återkom gärna eftersom du talar sant. Hade Tottenham sluppit sina skador hade Bergvall huserat i League One för att skolas in inför ev större utmaningar i framtiden.
Citera
2025-06-03, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Återkom gärna eftersom du talar sant. Hade Tottenham sluppit sina skador hade Bergvall huserat i League One för att skolas in inför ev större utmaningar i framtiden.

Tror ändå han skulle fått en del matcher, inte så att Tottenham har superspelare på positionen och i dagsläget lär han ju få en hel del speltid även om truppen är skadefri.
Senast redigerad av kallejansson 2025-06-03 kl. 06:20.
Citera
2025-06-03, 08:20
Medlem
trazkeis avatar
Robin Olsen och Kiss-Ponny håller tydligen på med en övertalningskampanj för att locka hem Emil Forsberg. Snälla gode Gud låt det ske! Kan inte övriga lags supportrar starta en insamling för att underlätta för mff rent ekonomiskt?
Citera
2025-06-03, 08:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Robin Olsen och Kiss-Ponny håller tydligen på med en övertalningskampanj för att locka hem Emil Forsberg. Snälla gode Gud låt det ske! Kan inte övriga lags supportrar starta en insamling för att underlätta för mff rent ekonomiskt?

Är han frisk och kry tar jag hem honom alla dagar i veckan, men jag ser inte det hända.
Citera
2025-06-03, 08:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Man får känslan av att sportchefen har mindre att säga till om när stjärnorna vill spela med sina gamla polare.
Citera
2025-06-03, 08:43
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Man får känslan av att sportchefen har mindre att säga till om när stjärnorna vill spela med sina gamla polare.
Lite så. En annan kittlande tanke är vad som händer den dagen någon kommer på den briljanta idén att Ponny skall ta över som sportchef i MFF.
Citera
2025-06-03, 08:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är han frisk och kry tar jag hem honom alla dagar i veckan, men jag ser inte det hända.
Tror aldrig DA blir så trött att han plockar en sådan spelare som nästan får värvningen av Albin Ekdal att se pigg och nyfiken ut.
Citera
2025-06-03, 09:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Tror aldrig DA blir så trött att han plockar en sådan spelare som nästan får värvningen av Albin Ekdal att se pigg och nyfiken ut.

Emil verkar fräsch. Gjort det okej i MLS under våren.

Emil Forsberg är en mycket bättre spelare än Albin Ekdal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in